SME

Do kampane o eurovoľbách sa zapoja influenceri

Kampaň s názvom Tentoraz idem voliť má vysvetliť výhody EÚ a mobilizovať najmä mladých voličov.

(Zdroj: SITA/AP)

BrRUSEL. Zvýšiť účasť v nadchádzajúcich voľbách do Európskeho parlamentu má komunikačná kampaň s názvom Tentoraz idem voliť.

Zapisujú sa do nej ľudia, ktorí chcú podporiť európsku myšlienku a šíriť ju ďalej, vysvetlila Soňa Mellak z Kancelárie Európskeho parlamentu.

Na Slovensku sa do tejto kampane zapájajú aj tzv. "influenceri", aby oslovili najmä mladých ľudí.

Tentoraz idem voliť

Slovensko malo v posledných eurovoľbách v roku 2014 najnižšiu účasť spomedzi krajín EÚ, hlasovať prišlo 13,05 percenta voličov.

SkryťVypnúť reklamu

Do iniciatívy sa doteraz zapojilo viac ako 200.000 Európanov, z toho asi 7500 Slovákov. Verejnosť sa môže zaregistrovať na webe tentorazidemvolit.eu, kde nájde informácie o podujatiach, ako aj o tom, prečo je potrebné ísť voliť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Môžu sa rozhodnúť, či chcú len hlasovať alebo sa chcú stať dobrovoľníkmi. Čiže aj niečo pre tú myšlienku urobia, či už budú presviedčať svojich priateľov, známych alebo organizovať diskusiu," priblížila Mellak, pričom dobrovoľníkov je podľa nej na Slovensku zatiaľ zhruba 500.

Zameranie sa na dve skupiny nevoličov

Kampaň je podľa zastupujúceho riaditeľa Kancelárie Európskeho parlamentu Dionýza Hochela nestranícka. Zameriava sa na dve skupiny nevoličov. Ide o mladých vo veku od 18 do 24 rokov, druhou skupinou sú živnostníci a podnikatelia.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Nízka účasť v eurovoľbách môže pomôcť extrémistom Čítajte 

Kancelária Európskeho parlamentu na Slovensku oslovila do kampane známe tváre - "influencerov" a youtuberov, ktorí podľa Mellak vedia najlepšie mladým vysvetliť, že Európa nemusí byť niečo nudné a môže byť zaujímavou témou aj pre nich.

"Výhody, ktoré Európa prináša, využívajú mladí najviac. Či už cestujú, platia eurom, alebo lacno telefonujú a študujú na Erasme. Práve oni by sa mali zapojiť do týchto volieb," doplnila s tým, že na Slovensku pred piatimi rokmi hlasovalo v eurovoľbách len šesť percent mladých.

Rozhodujeme o sebe

Moderátor Matúš Krnčok cíti spoločenskú zodpovednosť, vzhľadom na svoj dosah chce vplývať na ľudí aj pozitívne, napríklad tým, aby sa zapojili do eurovolieb.

"Snažím sa cez instagram a sociálne siete ukázať, že sme v europarlamente, priblížiť ľuďom, ako to tu vyzerá, ukázať im zákulisie, ako sa tu volí, ako sa tvorí celé to európske rozhodovanie," vysvetlil Krnčok s tým, že mnoho ľudí má skreslené informácie o tom, ako sa EÚ správa k Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Záujem o eurovoľby má zvýšiť eurovolebná schránka Čítajte 

Ľudia by si mali vážiť, že Slovensko je v centre európskeho priestoru, ísť voliť v eurovoľbách je dôležité, tvrdí moderátor Matej "Sajfa" Cifra. "Rozhodujeme o sebe a o tom, akým spôsobom sa ten priestor bude formovať aj ďalej, takže pre mňa to je dôležité," uviedol.

"Využívam svoje sociálne siete a kanály, aby som ľuďom povedal, že sa to blíži, že 25. máj je dôležitý deň a myslím si, že neobstojí argument, že si nemám z koho vybrať," upozornil.

Načítavam video...

Debatná šou v mestách

Kancelária Európskeho parlamentu pripravuje spolu so zastúpením Európskej komisie debatnú roadshow po 15 krajských a okresných mestách po Slovensku.

Pripravujú tiež simulované voľby do Európskeho parlamentu na 200 stredných školách v rámci celého Slovenska, kde budú študenti voliť aktuálnych kandidátov do Európskeho parlamentu.

SkryťVypnúť reklamu

Voľby do europarlamentu budú na Slovensku 25. mája, obyvatelia budú voliť 14 europoslancov.

Hlasovacie právo majú slovenskí občania s trvalým pobytom na Slovensku, ale aj občania iného členského štátu, ktorí majú na Slovensku trvalý pobyt. Poslanci europarlamentu sú volení na päťročné volebné obdobie.

Európska únia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 110
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 715
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 074
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 810
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 602
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 353
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 221
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Americkí hráči oslavujú po góle v zápase semifinále Švédsko - USA na MS 2025 v hokeji.

Pozrite si program finále a zápasu o bronz na MS v hokeji 2025.


Dominik Greif.

Rayo Vallecano si vďaka remíze zabezpečilo účasť v pohárovej Európe.


a 1 ďalší
Futbalisti Stuttgartu oslavujú gól proti Bielefeldu vo finále Nemeckého pohára.

Favorit si v závere zápasu svoje vedenie ustrážil.


a 1 ďalší
Lewis Hamilton s mechanikmi počas Veľkej ceny Monaka.

Hamilton, ktorý v Monaku vyhral trikrát, tak bude v nedeľu štartovať zo siedmeho miesta.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu