SME

Zhotoviteľ obchvatu Bratislavy poprel podozrenia z nelegálnych postupov

Kvalitatívne štandardy stavby preukázalo okolo dvadsaťtisíc testov materiálu.

Práce na šiestom bratislavskom moste ponad Dunaj.Práce na šiestom bratislavskom moste ponad Dunaj. (Zdroj: TASR/Pavel Neubauer)

BRATISLAVA. Výstavba nultého bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, spĺňa vysoké kvalitatívne štandardy a všetky právne požiadavky.

Tvrdí to spoločnosť D4R7 Construction, zodpovedná za stavbu obchvatu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dvadsaťtisíc testov kvality materiálov

Podozrenia o tom, že sa pri výstavbe používa nevhodný materiál a kontaminovaná zemina, alebo o tom, že sa neplatia faktúry dodávateľom, považuje za dezinformačnú kampaň. Polícia však v súvislosti so stavbou obchvatu vedie trestné stíhanie.

Kvalitatívne štandardy stavby sú podľa stavebníka preukázané aj viac ako 20.000 dodnes vykonanými materiálovými testami.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Aké problémy sa spájajú s bratislavským obchvatom? Čítajte 

"Na výstavbu diaľnice sa nepoužil kontaminovaný ani nevhodný materiál. Spoločnosť D4R7 bude nasledujúcich 30 rokov zodpovedať za všetky konštrukčné chyby na diaľnici, preto má veľký záujem o rýchle objasnenie všetkých nepodložených obvinení a úzko spolupracuje so zodpovednými štátnymi orgánmi a políciou," informovala spoločnosť.

Generálny riaditeľ D4R7 Construction Juan José Bregel uviedol, že nemôžu akceptovať množstvo nepodložených obvinení z posledných dní a budú sa brániť právnymi prostriedkami, ktoré majú k dispozícii.

"Obchvat D4 a R7 staviame v súlade s relevantnými štandardmi a podľa všetkých právnych požiadaviek," vyhlásil. Všetky materiály podliehajú podľa stavebníka rozsiahlemu testovaniu, ktoré musí potvrdiť vhodnosť materiálu na príslušné použitie.

SkryťVypnúť reklamu

"Vhodnosť materiálu bola opakovane kontrolovaná kompetentnými orgánmi a v rámci procesu kontroly kvality existuje monitorovací plán, ktorý umožňuje identifikovať pôvod všetkých materiálov použitých pri výstavbe ciest," povedal Bregel.

Jeho firma chce v najbližšom období "aktívne vyhľadávať dialóg" so všetkými miestnymi komunitami a zodpovednými štátnymi orgánmi.

"Sme pripravení predložiť všetky naše testy, a ak to bude potrebné zabezpečiť ďalšie nezávislé testy materiálov," podotkol Bregel.

Odmieta vyhlásenia aj o údajne nezaplatených faktúrach dodávateľom. D4R7 Construction deklaruje, že si systematicky a včas plní všetky svoje finančné záväzky voči svojim dodávateľom.

"Spoločnosť však nie je v pozícii, v ktorej by mala účinný vplyv na platobnú disciplínu svojich dodávateľov voči ich subdodávateľom," podotkol stavebník.

SkryťVypnúť reklamu

Polícia vedie trestné stíhanie

Policajti koncom marca zasahovali na viacerých miestach Bratislavského kraja, dôvodom bola environmentálna trestná činnosť. Súvisieť má s podozreniami, že sa na stavbu D4 a R7 používa kontaminovaná zemina alebo stavebný odpad.

Polícia tento týždeň priblížila, že v tomto prípade je aktuálne vedené trestné stíhanie vo veci zločinu ohrozenia a poškodenia životného prostredia a vo veci zločinu neoprávneného nakladania s odpadmi.

V marci polícia informovala, že vyšetrovateľ vzniesol obvinenie voči jednej fyzickej osobe M. J. H. a jednej právnickej osobe, bratislavskej spoločnosti s ručením obmedzeným pôsobiacej v stavebníctve, z trestného činu ohrozenia a poškodenia životného prostredia. Obvinený je stíhaný na slobode.

SkryťVypnúť reklamu

Ak dozor zlyhal, ministerstvo vyvodí dôsledky

Ministerstvo dopravy uviedlo, že za výstavbu je v zmysle zmluvy plne zodpovedný koncesionár, ktorý musí postupovať v súlade s platnými predpismi.

"Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov, bude ich musieť nahradiť na vlastné náklady," deklaruje rezort.

Ako tvrdí, za dohľad nad dodržiavaním zákonov, noriem a predpisov zodpovedá nezávislý dozor.

"Dnes existuje podozrenie, že nezávislý dozor si neplní svoju základnú povinnosť a nekontroluje výstavbu tak, ako má. Aj preto rezort dopravy odobral vlastné kontrolné vzorky pôdy na kritických úsekoch, ktoré teraz vyhodnocujeme a po skončení analýz ich zverejníme," spresnilo ministerstvo.

Ak dozor naozaj zlyhal, vyvodí "vážne dôsledky".

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 503
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 756
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 560
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 607
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 159
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 815
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 559
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 494
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu