SME

Stavbu obchvatu Bratislavy sprevádza veľa špekulácií, tvrdí stavebník

Kontaminácia zeminy na stavbe sa nepotvrdila.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavbu bratislavského nultého obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, sprevádza množstvo nepodložených špekulácií a dezinformácií.

Vyhlásila to spoločnosť D4R7 Construction, zodpovedná za výstavbu obchvatu. Verí v silu faktov a ak to bude potrebné, je odhodlaná brániť sa aj súdnou cestou. Reagovala tak aj na závery testov zeminy (ecoaudit) zo stavby, ktoré zverejnilo ministerstvo dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kontamináciu nepotvrdili

Testy nepotvrdili podozrenia z kontaminácie, ktorá by ohrozovala zdravie ľudí. Analýza však preukázala použitie materiálov na stavbe, ktoré nie sú podľa rezortu dopravy v súlade so stavebnými predpismi.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: V zemine na stavbe obchvatu Bratislavy našli nepovolený materiál Čítajte 

Aby bolo možné tieto výsledky definitívne potvrdiť a určiť rozsah problému, je nutné urobiť dodatočné odbery vzoriek a ďalšie testy.

Ministerstvo s nimi začalo v piatok (17. 5.). Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov, bude ich musieť podľa rezortu nahradiť na vlastné náklady koncesionár.

"Výstavba D4 a R7 je striktne v súlade so všetkými platnými slovenskými a medzinárodnými normami, smernicami, právnymi požiadavkami a koncesnou zmluvou," deklaruje stavebník.

Ecoaudit nie je podľa neho odborná správa, ktorá spĺňa medzinárodné štandardy.

"Väčšina tvrdení, ktoré sa nachádzajú v ecoaudit správe, je fakticky nesprávnych a nepodložených. Môžeme to dokázať bod po bode," deklaruje D4R7 Construction. Spoločnosť je, ako tvrdí, prekvapená kvalitou správy a zaujatosťou v záveroch, ktoré priniesla.

SkryťVypnúť reklamu

"Podľa nášho názoru jedinou otázkou na diskusiu sú niektoré formálne administratívne postupy. V nasledujúcich týždňoch plánujeme podniknúť kroky na úrovni expertov, kde prejdeme všetky nepodložené tvrdenia a chyby v ecoaudit správe bod po bode," skonštatovala firma.

Námietky audítorov

Autori ecoaudit správy podľa D4R7 Construction uvádzajú, že nie sú splnené požiadavky EIA - posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Prečítajte si tiež: Aktivisti podali trestné oznámenie v súvislosti s výstavbou obchvatu Čítajte 

"V konkrétnom prípade nás obviňujú z nedodržania požiadavky na minimalizovanie počtu mostných pilierov vo vode. Zo správy nie je jasné, ako k tomu záveru dospeli, keďže špeciálny stavebný úrad na ministerstve dopravy nám udelil stavebné povolenie. Ak by náš projekt nespĺňal požiadavky EIA, stavebný úrad by nám nikdy takéto stavebné povolenie nemohol vydať," argumentuje stavebník.

SkryťVypnúť reklamu

K výhradám, že sa pri výstavbe používa recyklovaný materiál, tvrdí, že je to šetrné k životnému prostrediu a v súlade so všetkými platnými slovenskými normami a smernicami.

Externý konzultant firmy Ľudovít Naď povedal, že ak sa hovorí o tom, že sa na stavbe našli nejaké zvyšky materiálov, ako je tehla či betón, tak sa treba oprieť o predmet rozhodnutia okresného úradu.

"Tu sa presne odvoláva na materiály, ktoré na recykláciu sú vhodné. Tam sú vymenované materiály, ako betón, tehla, murivo, zmiešané odpady so stavieb," povedal.

D4R7 Construction nerozumie, prečo bolo v rámci testov umožnené, aby niektoré vzorky boli odobraté z miest nereprezentujúcich projekt.

"Sme zodpovední za prevádzku D4 a R7 po dobu 30 rokov od jej otvorenia. Už len z toho dôvodu nie je v našom záujme postaviť diaľnicu nízkej kvality," podotkla firma.

Nové realitné projekty

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 238
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 299
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 009
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 165
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 007
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 558
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 023
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 654
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Juraj Slafkovský (v strede) v zápase 1. kola play-off NHL Montreal Canadiens - Washington Capitals.

Slovenský útočník sa nepredstaví na MS v hokeji 2025.


TASR
Slovenskí hokejisti po prehre s Kanadou v semifinále MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Osemnástka zabojuje v súboji o bronz tretí raz za sebou.


SITA
Michal Ivan v zápase Slovensko - Francúzsko v príprave na MS v hokeji 2025.

Pozrite si, kto vysiela posledný prípravný zápas pred MS v hokeji 2025: Slovensko - Francúzsko.


Košická futbalová aréna počas zápasu FC Košice - AS Rím.

Slovenská reprezentácia odohrá v jeseni zápasy kvalifikácie MS vo futbale 2026 v Bratislave, Trnave a Košiciach.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu