SME
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Stavbu obchvatu Bratislavy sprevádza veľa špekulácií, tvrdí stavebník

Kontaminácia zeminy na stavbe sa nepotvrdila.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavbu bratislavského nultého obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, sprevádza množstvo nepodložených špekulácií a dezinformácií.

Vyhlásila to spoločnosť D4R7 Construction, zodpovedná za výstavbu obchvatu. Verí v silu faktov a ak to bude potrebné, je odhodlaná brániť sa aj súdnou cestou. Reagovala tak aj na závery testov zeminy (ecoaudit) zo stavby, ktoré zverejnilo ministerstvo dopravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kontamináciu nepotvrdili

Testy nepotvrdili podozrenia z kontaminácie, ktorá by ohrozovala zdravie ľudí. Analýza však preukázala použitie materiálov na stavbe, ktoré nie sú podľa rezortu dopravy v súlade so stavebnými predpismi.

Prečítajte si tiež: V zemine na stavbe obchvatu Bratislavy našli nepovolený materiál Čítajte 

Aby bolo možné tieto výsledky definitívne potvrdiť a určiť rozsah problému, je nutné urobiť dodatočné odbery vzoriek a ďalšie testy.

Ministerstvo s nimi začalo v piatok (17. 5.). Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov, bude ich musieť podľa rezortu nahradiť na vlastné náklady koncesionár.

"Výstavba D4 a R7 je striktne v súlade so všetkými platnými slovenskými a medzinárodnými normami, smernicami, právnymi požiadavkami a koncesnou zmluvou," deklaruje stavebník.

Ecoaudit nie je podľa neho odborná správa, ktorá spĺňa medzinárodné štandardy.

"Väčšina tvrdení, ktoré sa nachádzajú v ecoaudit správe, je fakticky nesprávnych a nepodložených. Môžeme to dokázať bod po bode," deklaruje D4R7 Construction. Spoločnosť je, ako tvrdí, prekvapená kvalitou správy a zaujatosťou v záveroch, ktoré priniesla.

"Podľa nášho názoru jedinou otázkou na diskusiu sú niektoré formálne administratívne postupy. V nasledujúcich týždňoch plánujeme podniknúť kroky na úrovni expertov, kde prejdeme všetky nepodložené tvrdenia a chyby v ecoaudit správe bod po bode," skonštatovala firma.

Námietky audítorov

Autori ecoaudit správy podľa D4R7 Construction uvádzajú, že nie sú splnené požiadavky EIA - posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Prečítajte si tiež: Aktivisti podali trestné oznámenie v súvislosti s výstavbou obchvatu Čítajte 

"V konkrétnom prípade nás obviňujú z nedodržania požiadavky na minimalizovanie počtu mostných pilierov vo vode. Zo správy nie je jasné, ako k tomu záveru dospeli, keďže špeciálny stavebný úrad na ministerstve dopravy nám udelil stavebné povolenie. Ak by náš projekt nespĺňal požiadavky EIA, stavebný úrad by nám nikdy takéto stavebné povolenie nemohol vydať," argumentuje stavebník.

K výhradám, že sa pri výstavbe používa recyklovaný materiál, tvrdí, že je to šetrné k životnému prostrediu a v súlade so všetkými platnými slovenskými normami a smernicami.

Externý konzultant firmy Ľudovít Naď povedal, že ak sa hovorí o tom, že sa na stavbe našli nejaké zvyšky materiálov, ako je tehla či betón, tak sa treba oprieť o predmet rozhodnutia okresného úradu.

"Tu sa presne odvoláva na materiály, ktoré na recykláciu sú vhodné. Tam sú vymenované materiály, ako betón, tehla, murivo, zmiešané odpady so stavieb," povedal.

D4R7 Construction nerozumie, prečo bolo v rámci testov umožnené, aby niektoré vzorky boli odobraté z miest nereprezentujúcich projekt.

"Sme zodpovední za prevádzku D4 a R7 po dobu 30 rokov od jej otvorenia. Už len z toho dôvodu nie je v našom záujme postaviť diaľnicu nízkej kvality," podotkla firma.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 748
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 768
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 234
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 098
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 054
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 496
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 258
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 050
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 832
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 683

Téma: Obchvat Bratislavy


Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
František Oravec po incidente na poli.

Košice zinkasovali za pozemky pod obchvatom milióny. O poslednom rokujú

Posledné peniaze za výkup čaká magistrát do konca roka.

Po dokončení má nový obchvat odľahčiť Košice od tranzitu smerujúceho na Ukrajinu, na Maďarsko, Prešov i Rožňavu.
Takto zastavil autobus po tom, čo sa samovoľne spustil.