BRATISLAVA. Obavy o spodnú vodu na Žitnom ostrove podľa poslancov opozičného hnutia OĽaNO pretrvávajú.
Uviedli to po poslaneckom prieskume, ktorý sa uskutočnil v utorok v rámci stavby D4/R7.
Bugára vyzývajú na odchod
Opoziční poslanci vyzvali predsedu Mosta-Híd Bélu Bugára, aby on a jeho ministri pre situáciu okolo bratislavského obchvatu odišli z politiky.
Hlavným bodom poslaneckého prieskumu bolo podľa hnutia navážanie rôzneho materiálu na stavbu bratislavského obchvatu.
"Zhotoviteľ diaľnice tvrdí, že spomínané problémy neeviduje, no zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) dnes s údivom vyťahovali kusy odpadkov z diaľničných násypov," podotkol poslanec OĽaNO Ján Marosz.

Zdôraznil, že zodpovednosť za situáciu na stavbe nesie štát, pričom zodpovední ministri nekonali kompetentne.
"Máme pocit, že zhotoviteľ robí iba to, čo mu úrady pod vedením ministrov Mosta-Híd dovolia a tolerujú. Ak má zhotoviteľ potvrdenia o tom, že pôda plná odpadu je nezávadná, tak len preto, že tieto rozhodnutia vydali úrady pod vedením ministerstiev dopravy a životného prostredia," myslí si Marosz.
Hnutie preto trvá na odchode dotknutých ministrov aj samotného predsedu Mosta-Híd z politiky.
Dohľad nad dielom
Štát mal mať podľa neho od začiatku dohľad nad týmto dielom.
"Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) mal už na začiatku výstavby vymenovať štátny stavebný dohľad, ktorý by priebeh výstavby postupne posudzoval. Teraz sa vláda a zástupcovia NDS tvária prekvapene a zisťujú, že na stavbe sú kusy azbestu a ďalšie odpadky," dodal poslanec.
Zároveň skonštatoval, že dokončenie bratislavského obchvatu sa môže ešte omeškať.
"D4 je už takmer na hranici, kde sa bude križovať s D1 a NDS tam ešte nemá vykúpené pozemky. Nečinnosť NDS bude stáť vodičov v okolí hlavného mesta mesiace nervov navyše," upozornil Marosz.
Rezort: Prieskum nepriniesol nové informácie
Poslanecký prieskum na stavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy, ktorý sa uskutočnil v utorok, podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) nepriniesol žiadne nové informácie ani riešenia.
Ukázal len to, o čom rezort už informoval a nedávno zverejnil v ekoaudite.
"Ekoaudit jasne preukázal, že koncesionár nepostupuje v súlade so schválenou štúdiou EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie) a v prípade, že prebiehajúce testovanie potvrdí v stavbe nepovolený materiál, bude ho musieť koncesionár na vlastné náklady odstrániť," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.
Rezort dopravy podľa nej intenzívne spolupracuje s ministerstvom životného prostredia, keď už pred rokom oslovil Inšpekciu životného prostredia SR, aby všetky podozrenia a pochybenia preverili.