SME
Štvrtok, 9. december, 2021 | Meniny má IzabelaKrížovkyKrížovky

Inšpekcia sa pre policajné vyšetrovanie k stavbe D4 a R7 nevyjadruje

Zástupcovia firmy D4/ R7 Construction tvrdia, že stavba je v súlade s ochranou životného prostredia.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Slovenská inšpekcia životného prostredia nemôže komentovať výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom je zapojenie polície do preverovania podozrení o použití zdraviu škodlivých materiálov, ktoré by zároveň mohli ohroziť aj spodné vody.

Prečítajte si tiež: Na stavbu D4 a R7 sa prišli pozrieť poslanci Čítajte 

"Slovenská inšpekcia životného prostredia spustila kontroly v súvislosti s touto stavbou, no polícia ju požiadala o spoluprácu. Ďalšiu svoju činnosť už vykonávala v súčinnosti s políciou. Keďže ide o živý neuzatvorený prípad, inšpekcia nemôže poskytovať bližšie informácie, aby nemarila vyšetrovanie," uviedla pre agentúru SITA Brigita Pokorná, vedúca oddelenia kontroly Slovenskej inšpekcie životného prostredia.

Skryť Vypnúť reklamu

Reagovala tak na informácie z poslaneckého prieskumu na stavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, medializované v utorok 4. júna, podľa ktorých sa obavy spojené s materiálom používaným na stavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 nevyvrátili.

Výstavbou D4/R7 sa „rezort životného prostredia zaoberá už niekoľko mesiacov - okamžite, ako sa zjavili prvé podozrenia“, uviedol pre agentúru SITA hovorca Ministerstva životného prostredia SR Tomáš Ferenčák.

Potvrdil, že následne ich inšpekciu kontaktovala polícia so žiadosťou o súčinnosť. Robia tak napríklad aj priamo v teréne pri policajných akciách.

Obavy podľa OĽaNO pretrvávajú

Používanie rôzneho materiálu na stavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy bolo podľa hnutia OĽaNO hlavným bodom utorkového prieskumu poslancov z parlamentného výboru pre hospodárske záležitosti.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Dodatočné testy materiálov použitých na stavbe D4 a R7 sa už vykonávajú Čítajte 

Obavy o spodnú vodu na Žitnom ostrove naďalej pretrvávajú, informovalo v utorok opozičné hnutie v tlačovej správe. Nedávny ekoaudit na stavbe D4 podľa OĽaNO odhalil v pôde zdraviu škodlivé látky arzén, barit a fenoly.

V násypoch sa nachádzali aj kusy igelitu, betón, elektrické káble, kusy dreva, korene, sklo, rozbité kachličky, tuby zo zubnej pasty či škvara, ktoré by mohli ohroziť statiku a celkovú kvalitu diela.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR tvrdí, že poslanecký prieskum nepriniesol žiadne nové informácie ani riešenia. Podľa rezortu výstavby ukázal len to, o čom rezort už informoval a čo zverejnil v ekoaudite.

V tejto súvislosti hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká pre agentúru SITA v utorok uviedla, že "ekoaudit jasne preukázal, že koncesionár nepostupuje v súlade so schválenou štúdiou EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie) a ak prebiehajúce testovanie potvrdí v stavbe nepovolený materiál, bude ho musieť koncesionár na vlastné náklady odstrániť".

Skryť Vypnúť reklamu

Rezort dopravy podľa nej intenzívne spolupracuje s ministerstvom životného prostredia a už pred rokom oslovil Inšpekciu životného prostredia, aby všetky podozrenia a pochybenia preverili.

Firma deklaruje kvalitu stavby

Zástupcovia spoločnosti D4R7 Construction, s. r. o., poslancom na stavenisku predstavili aktuálny stav stavby. Práce podľa zhotoviteľa pokračujú produktívne a v požadovanom tempe.

Prečítajte si tiež: Polícia sa naďalej zaoberá envirokriminalitou, ktorá má súvisieť s D4 a R7 Čítajte 

"Poslancov sme ubezpečili o vysokých kvalitatívnych štandardoch stavby, o ochrane životného prostredia a tiež o tom, že vykonávané práce sú v súlade so všetkými príslušnými zákonmi a predpismi," uviedla spoločnosť.

Zhotoviteľ tiež prezentoval najvýznamnejšie časti svojej reakcie na ekoaudit a vysvetlil jeho hlavné nedostatky.

"Závery ekoauditu považujeme za neprípustné a nesprávne," poznamenala v stanovisku k poslaneckému prieskumu spoločnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Zhotoviteľ tiež ubezpečil poslancov, že všetky materiály na stavbe podliehajú rozsiahlemu testovaniu, ktoré musí potvrdiť jeho vhodnosť na použitie. V rôznych testovacích skúškach sa uskutočnilo viac ako 20-tisíc materiálových testov.

"Zaviedli sa systémy monitorovania kvality životného prostredia a priebežne sa sleduje vplyv stavebných prác na životné prostredie. Príslušné orgány opakovane skontrolovali vhodnosť materiálu a v rámci procesu kontroly kvality existuje plán dosledovateľnosti, ktorý umožňuje identifikovať pôvod všetkých materiálov používaných pri výstavbe ciest," dodala spoločnosť D4R7 Construction.

Za bezproblémovú a dokonalú prevádzku bratislavského obchvatu v PPP modeli budú podľa zhotoviteľa zodpovedať najbližších tridsať rokov a tiež zodpovedajú za všetky chyby, ktoré by mohli mať dopad na jeho prevádzku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  2. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  3. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  4. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  5. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  6. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  7. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  8. Uhlíková stopa výrobku? Vyžiada si ju zákazník aj regulátor
  9. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  10. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  1. Shell predstavuje vlastné riešenie pre nabíjanie elektromobilov
  2. Nezaočkovaní odmietajú umelú pľúcnu ventiláciu
  3. Vianoce v O2 nekončia, práve naopak, začína Dobroadvent
  4. Slováci si radi vychutnávajú jedlo v spoločnosti blízkych
  5. AAA AUTO zajtra otvorí pobočky s ponukou vyše 5 000 áut
  6. Reinoo chce na Vlčincoch postaviť 750 nových parkovacích miest
  7. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  10. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 398
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 595
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 469
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 6 510
  5. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 6 203
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 364
  7. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 658
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 400
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu? 3 011
  10. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia 2 609
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Keby som dal demisiu, na podpore školstva sa nič nezmení.


a 1 ďalší 2 h
Miroslav Výboh (vpravo).

Fotka je na fanúšikovskom účte jazdca F1 Charlesa Leclerca.


a 1 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Premiér Eduard Heger.

Za výmenou vraj nie je vyjadrenie nedôvery doterajšej šéfke úradu.


TASR 9m
Otázka majetkovoprávneho vysporiadania Sninských rybníkov ostáva otvorená. Poslanci o ňom mimoriadne nerokovali.

Rokovanie poslancov narýchlo zrušili.


18m
Ilustračné foto.

Zrušené boli štyri prílety z plánovaných letov.


TASR 18m
	
Na snímke most SNP počas hustého sneženia 9. decembra 2021 v Bratislave.

SHMÚ rozšíril výstrahu druhého stupňa.


TASR 42m
Skryť Zatvoriť reklamu