GABČÍKOVO. Pravá plavebná komora je vypustená, na jej dne sú robotníci. Pracujú na dolnom konci komory na Vodnom diele Gabčíkovo v smere na Budapešť. Za provizórnou hrádzou, ktorá uzatvára komoru, je sedem metrov vody. Na hornom konci od Viedne je hladina Dunaja ešte vyššie.
Stavebné práce sa začali vo štvrtok, minimálne do decembra 2020 neprepláva pravou komorou žiadna loď. Za tri roky zrekonštruuje najprv pravú a potom ľavú komoru spoločnosť Metrostav.
Komory už totiž boli na hranici životnosti, hovorí Daniel Kvocera, šéf štátneho podniku Vodohospodárska výstavba, ktorý komory spravuje. Ich prevádzku ohrozovali priesaky.
Plavbu po Dunaji umožní v najbližších mesiacoch ľavá komora, pre lode to zmenu v podstate neprinesie.
"Aj doteraz sa používala len jedna komora, druhá bola nefunkčná," hovorí technický riaditeľ vodohospodárov Dušan Voleský a dodáva, že odstavená bola pre zlý technický stav.