SME

Kto sú chuligáni? Prídeme, pobijeme sa a potom spolu ideme na futbal

Aj pri bitkách platia pravidlá.

Fanúšikovia Ultras Slovana. Fanúšikovia Ultras Slovana. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Jedni sú známi krvavými poľovačkami na súperov v Krakove, druhí len pred troma rokmi podpísali dohodu o tom, že pri bitkách nebudú používať zbrane. Tretí boli z Holandska prizvaní len pre to, aby sa mohli pobiť.

Z výpovedí svedkov aj bulharských chuligánov, ktorí vystupujú v anonymite, vyplýva, že v stredu večer napadli poľskí a holandskí chuligáni na Ventúrskej ulici v Bratislave Bulharov, ktorí tam posedávali.

Aj keď viacerí z nich prišli na Slovensko vyslovene pre to, aby sa tu pobili, táto bitka nebola plánovaná. Pôvodne dohodnutej bitke medzi radikálmi z iných klubov zrejme polícia zabránila.

SkryťVypnúť reklamu

"Považujeme sa za morálnych a fyzických víťazov. Poliaci ušli ako prví, keď uvideli políciu," povedal zástupca bulharských chuligánov pre server hooligans.cz.

Pod zárukou ich anonymity sa denník SME rozprával s viacerými ľuďmi, ktorí sa v minulosti pohybovali v tvrdých jadrách futbalových fanúšikov a majú aj skúsenosti s chuligánmi.

"Títo ľudia to berú ako športové podujatie a idú si týmto hlúpym spôsobom zmerať sily," povedal pre SME jeden z nich.

Chuligáni si vopred dohodnú pravidlá, napríklad o zákaze zbraní, miesto, čas. Niekedy si dohodnú aj počet kôl, ako keby išlo o box v ringu. Inokedy ide o neplánované zrážky ako v centre Bratislavy.

Po takýchto zrážkach ostávajú tisícové škody, zranení a niekedy aj mŕtvi ľudia. Napríklad nedávne vyčíňanie na finálovom zápase Slovenského pohára Trnava – Žilina, ktorý sa konal 1. mája v Nitre, sa skončilo škodami na futbalovom štadióne vo výške 53-tisíc eur a štyrmi poškodenými policajnými autami.

SkryťVypnúť reklamu

Kto sa prišiel pobiť

Futbaloví fanúšikovia sa delia na obyčajných fanúšikov a ultras, čiže tvrdé jadro. Jeho členovia chodia na zápasy pravidelne, nosia vlajky, svetlice a nacvičujú rôzne choreografie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C62GV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 643
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 580
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 775
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu