BRATISLAVA 12. mája (SITA) – Minister školstva Martin Fronc odmieta kritiku opozičných poslancov a ich argumenty, pre ktoré žiadajú jeho odvolanie. Skupine 32 poslancov, ktorí sa podpísali pod návrh na vyslovenie nedôvery odkázal, že s viacerými výhradami odmieta strácať čas a slová. „Nechcem totiž viesť trápnu polemiku,“ konštatoval minister po tom, ako si v rozprave vypočul argumenty zákonodarcov. Zdôraznil, že chce naďalej pokračovať v reformách, ktoré odštartoval. Chce pokračovať, hoci je to cesta namáhavá a bolestivá. Bolestivá pre všetkých, nielen pre samotného reformátora.
Fronc pred plénom vyhlásil, že tri štvrtiny z Programového vyhlásenia vlády, ktoré spadajú pod jeho rezort, dokázal počas dvaapolročného pôsobenia na čele ministerstva školstva splniť. Minister odmietol kritiku, že najviac času venuje vysokému školstvu a nedostatočne myslí na regionálne školstvo. Zároveň však dodal, že práve vysokoškolskej reforme sa začal venovať už ako štátny tajomník v predchádzajúcom volebnom období. Deň pred tým, ako bude parlament rozhodovať o ďalšom z kľúčových zákonov vysokoškolskej reformy kritizoval opozíciu, že zákon o študentských pôžičkách zúžila len na „poplatky.“
Poslancom pripomenul, že za jeho pôsobenia na ministerstve sa zmenilo financovanie základných a stredných škôl, ktorú umožnil zákon prijatý v roku 2003. Fronc tvrdí, že túto zmenu ocenili aj predstavitelia ZMOS-u, čo vníma ako najväčšie ohodnotenie. Vo svojej „obhajobe“ šéf rezortu pripomenul aj prijatý zákon nadväzujúci na decentralizáciu samosprávy. Rovnako zdôraznil zákon, vďaka ktorému sa od júla zvýšia platy pedagógov.
Šéf rezortu sa vo svojom vystúpení nevyhol ani problémovým novým maturitám. Priznal, že pri ich zavádzaní sa stala vážna chyba, ale „takéto veci sa dejú aj v iných krajinách, aj tam, kde majú s testami skúsenosti.“ Zároveň konštatoval, že len žasne, koľko odborníkov je v parlamente, ktorí zrazu vedia, ako sa majú testy robiť.
Minister vystúpil ako posledný rečník v rozprave.
ve;pr;bl