BRATISLAVA. Stretnutia pri grile či bicyklové jazdy po Slovensku. Kým v minulosti politické strany počas leta prichádzali s originálnymi nápadmi, ako osloviť voličov, dnes sa väčšina z nich spolieha na overené akcie, ktoré robia v regiónoch každý rok.
S intenzívnejšou kampaňou pred budúcoročnými parlamentnými voľbami vyčkávajú na september.
"Časť politických strán akoby v lete zaspala na vavrínoch," hovorí Václav Hřích z prieskumnej agentúry AKO. Pripomína, že voľby budú pravdepodobne na prelome februára a marca, čo znamená, že na propagovanie značiek najmä nových strán zostane po lete len päť až šesť mesiacov.
Hřích upozorňuje, že v budúcoročných voľbách bude v porovnaní s predošlými veľká konkurencia, a tak treba neustále prehlbovať znalosť o stranách u voličov. Preto si myslí, že strany by mali počas leta aktívne pracovať.
Za príklad dáva novú stranu Za ľudí Andreja Kisku. Tá oblepila Slovensko bilbordmi, kde vyzýva na vrátenie Slovenska ľuďom.

Okrem strany Za ľudí nasadila bilbordy aj koaličná SNS. Praje na nich pekné leto s rekreačnými poukazmi, ktoré minulý rok presadila.
Volebná koalícia Progresívne Slovensko a Spolu bilbordy na leto nechystá.
"Kampaň robíme stále, chodíme po regiónoch, budeme mať aktivity aj so Spolu," hovorí šéf PS a líder plánovanej kandidátky Michal Truban. Hlavná časť kampane sa však podľa neho začne od septembra.
To isté odkázali z Mosta-Hídu.