SME
Pondelok, 18. október, 2021 | Meniny má LukášKrížovkyKrížovky

Medzinárodná koalícia MVO žiada zvýšiť transpratentnosť pri využívaní eurofondov

Bratislava 16. mája (TASR) - Zvýšiť transparentnosť a zabezpečiť environmentálnu ochranu pri využívaní prostriedkov zo štrukturálnych fondov a kohézneho ...

Bratislava 16. mája (TASR) - Zvýšiť transparentnosť a zabezpečiť environmentálnu ochranu pri využívaní prostriedkov zo štrukturálnych fondov a kohézneho fondu, žiada medzinárodná koalícia mimovládnych organizácií. Jej slovenskou súčasťou sú Priatelia Zeme (PZ)Slovenska.

Mimovládne organizácie (MVO) vytvorili medzinárodnú koalíciu s cieľom zaviesť reformy pravidiel týkajúcich sa eurofondov tak, aby smerovali k vyššej transparentnosti a k podpore trvalo udržateľného rozvoja, uviedla pre TASR Barbora Černušákova z PZ. Zástupcovia MVO zaslali europoslancom členských krajín EÚ odporúčanie k návrhu nového nariadenia pre využívanie eurofondov v rokoch 2007 až 2013, o ktorých by mala Európska komisia hlasovať v júni. Slovenských europoslancov oslovili práve PZ.

Skryť Vypnúť reklamu

Organizácie žiadajú, aby Komisia mohla pozastaviť platby v prípadoch, keď dôjde k porušeniu environmentálnych zákonov. "Členské štáty by mali vo svojich programovacích dokumentoch, ktoré určujú plán využívania fondov EÚ, ukázať, ako mienia zabezpečiť financovanie ochrany životného prostredia," povedala Černušáková. Mali by totiž zaviesť do praxe rámcovú smernicu o vodách i ciele stanovené Kjótskym protokolom. MVO tiež žiadajú, aby boli environmentálne MVO efektívnejšie zapojené do monitorovania a kontroly využívania eurofondov v nasledujúcich siedmich rokoch. Využívanie štrukturálnych fondov a kohézneho fondu by sa malo hodnotiť z hľadiska Stratégie trvalej udržateľnosti, uzavrela Černušáková.

Do medzinárodnej koalície MVO sa okrem Priateľov Zeme zapojil aj World Wide Fund for Nature, sieť CEE Bankwatch Network, BirdLife International či European Environmental Bureau.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Spánok – základ pevných vzťahov
  3. Auto do firmy môžete mať už od 150 eur mesačne
  4. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  5. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  6. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  9. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  10. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  1. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  2. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  3. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  4. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  7. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  9. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  10. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 21 527
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 878
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 091
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 757
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 630
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 151
  7. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 057
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 922
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 538
  10. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Smer chce nové referendum s dvoma otázkami.


2 h

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Ako všetci zlyhali pri zápase Trnavy so Slovanom.


a 3 ďalší 33m
Skryť Zatvoriť reklamu