SME

Opozícia nesúhlasí so znížením veku pri vodičských preukazoch na kamióny

Ministerka Saková sa odvoláva na smernicu EÚ.

Poslanec Miroslav Ivan (SaS) Poslanec Miroslav Ivan (SaS) (Zdroj: TASR/Martin Baumann)

BRATISLAVA. Kamióny sa môžu stať v rukách mladých vodičov zbraňou.

Aj takýmito slovami vo štvrtok opozícia v rokovacej sále Národnej rady (NR) SR kritizovala navrhované zníženie potrebného veku pri vodičskom oprávnení napríklad na kamióny, čo vyplýva z návrhu novely zákona o cestnej premávke.

Úľavy namiesto znižovania veku vodičov

Poslanci zo Sme rodina vyzvali ministerku vnútra Denisu Sakovú (Smer-SD), aby návrh prehodnotila. Saková vysvetlila, že ide o zosúladenie so smernicou Európskej únie.

Poslanec Miroslav Ivan (SaS) nepovažuje nedostatok vodičov kamiónov na pracovnom trhu za dostatočný dôvod na to, aby sa znižoval ich vek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poukázal na to, že dôvodom nedostatku kamionistov sú zlé podnikateľské podmienky, čo spôsobuje aj ich odchod za prácou do zahraničia.

"Skôr sme za to, aby sa dopravcom poskytli úľavy od štátu. A taktiež by som odkázal štátnym orgánom, aby sa namiesto takýchto návrhov zamerali skôr na to, ako našich vodičov, ktorých je v zahraničí 8000 až 10.000, dotiahnuť naspäť," skonštatoval predseda Sme rodina Boris Kollár.

Soňa Gaborčáková (nezaradená) zdôraznila, že týmto opatrením sa nerieši príčina problému, ale iba symptóm.

Jozef Lukáč (Sme rodina) v tejto súvislosti poukázal aj na zlý stav ciest na Slovensku, ktoré sú často úzke. "My chceme dať kamión do rúk 18-ročnému dieťaťu?" poznamenal.

Súvisiaci článok Stočené kilometre má každé štvrté auto registrované na Slovensku Čítajte 

"Človek, ktorý nemá najazdených aspoň 10.000 km, by nemal sadať za volant kamiónu," skonštatoval poslanec Smeru-SD Dušan Muňko.

SkryťVypnúť reklamu

Poukázal aj na to, že mladí ľudia sú často za volantom agresívni, možnosť na zmenu v návrhu vidí v druhom čítaní. Napríklad by sa podľa neho mohli sprísniť skúšky mladých vodičov.

Saková sa odvoláva na smernicu EÚ

Saková reagovala tým, že návrhom reflektujú na smernicu Európskej únie, z ktorej vyplýva zníženie veku vodičov pri kategórii C a CE.

Poukázala na to, že štatisticky je nehodovosť pri týchto typoch vodičských oprávnení nízka. "Smernica Európskej únie, to je hlavný dôvod," zdôraznila.

Keby mala presadiť zvýšenie veku vodičov pri tomto type vozidiel mimo smernice, robila by to napríklad v prípade vodičov hasičských áut, kde to považuje za hendikep. Zdôraznila, že to však nie je dôvod aktuálnej zmeny.

Rezort chce novelou rozšíriť vodičské oprávnenia pre mladých vodičov. Vodičské oprávnenie skupiny C a CE by tak mohli získať vodiči už v 18 rokoch (oproti 21 rokom) a vodičské oprávnenie skupiny D a DE už v 21 rokoch (oproti 24 rokom).

SkryťVypnúť reklamu

Novela tiež navrhuje sprísnenie zákazu používania prístrojov za volantom, ale aj zameranie na vodičov s nízkou praxou prináša návrh novely zákona o cestnej premávke.

SaS neuspela so zrušením kamier na staniciach STK

Poslanci za stranu Sloboda a Solidarita (SaS) neuspeli s návrhom novely zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke.

Liberáli chceli novelou zákona odstrániť povinnosť nakrúcať videozáznam o priebehu výkonu technickej a emisnej kontroly na staniciach technickej kontroly a na pracoviskách emisnej kontroly.

Podľa platného zákona sa totiž na staniciach technickej kontroly a na pracoviskách emisnej kontroly povinne nakrúca videozáznam, ktorý sleduje výkon kontroly od vstupu do objektu staníc technickej kontroly a pracovísk emisnej kontroly na kamery, a teda zaznamenáva pracovníkov emisnej a technickej kontroly priamo pri výkone ich pracovných povinností.

SkryťVypnúť reklamu

"Nakrúcanie pracovníkov pri výkone ich práce považujeme za neakceptovateľný zásah do podnikateľských a osobných slobôd," uviedli poslanci za SaS.

Denisa Saková

Denisa Saková

Ministri obchodu členských štátov EÚ zasadali v Bruseli.


TASR 7
Ministerka Denisa Saková a súčasný generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako.

Riaditeľ ŽSR vlastní pozemky v susedstve štátnej megainvestície od roku 2014.


a 1 ďalší 37
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 960
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 583
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 763
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 590
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 025
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 615
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 096
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu