SME

Strany neplánujú masovo dopĺňať počty, Dankov zákon splnia inak

Kollár uprednostní dvojslovný názov.

Hnutie Borisa Kollára musí zmeniť svoj názov.Hnutie Borisa Kollára musí zmeniť svoj názov. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Strany, ktoré by pre nízky počet členov mohli mať problém kandidovať v parlamentných voľbách, si vybrali jednoduchšiu možnosť, ako splniť nové podmienky v zákone o politických stranách.

Opozičné SaS aj OĽaNO doložia svoju kandidatúru tým, že majú v najvyššom straníckom orgáne 45 členov.

Súvisiaci článok Danko chce obmedziť strany, súperov neodradil Čítajte 

Nebudú teda naberať členov tak, aby ich mali aspoň dvojnásobok v porovnaní s počtom svojich kandidátov do parlamentu.

V prípade plného obsadenia kandidátky by to znamenalo mať aspoň 300 členov.

SaS nebude musieť prijať nijakých nových členov. Najvyšším orgánom strany je totiž kongres, ktorého členmi sú všetci členovia SaS.

SkryťVypnúť reklamu

Tých je k 9. októbru podľa hovorcu strany Róberta Bučeka okolo 200. Presný počet povedať nevedel vzhľadom na odchod asi 30 členov blízkych Ľubomírovi Galkovi v stredu ráno a následné žiadosti o vstup do strany od nových 23 ľudí.

Najväčší problém so splnením zákona o politických stranách, ktorý presadil predseda SNS Andrej Danko, má štvorčlenné OĽaNO.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C67DA na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Andrej Danko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 072
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 984
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 130
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 018
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 955
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 068
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 545
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Michal Ivan (Slovensko) pred bránkou Francúzska počas prípravného zápasu na MS 2025

Slovenskí hokejisti zaznamenali druhé víťazstvo v príprave na MS 2025.


a 1 ďalší
Logo Paríž FC

Z Ligue 2 postúpil z druhého miesta.


Reuters
Juraj Slafkovský pred zápasom Slovensko - Kanada vo štvrťfinále MS v hokeji 2024.

Juraj Slafkovský neposilní slovenskú reprezentáciu.


Sportnet, TASR
USA - Švédsko: ONLINE prenos zo semifinále MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo semifinále MS v hokeji do 18 rokov 2025: USA - Švédsko.


SkryťZatvoriť reklamu