SME

Nadácia Milana Šimečku si pripomína Nežnú revolúciu

Nežná evolúcia chce upozorniť mladých ľudí na to, že požiadavky novembra 1989 sú stále platné.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Kampaň Nežná evolúcia chce upozorniť mladých ľudí na to, že požiadavky novembra 1989 sú stále platné.

Pád režimu v Československu si chce k 30. výročiu pripomenúť Nadácia Milana Šimečku, ktorá kampaň predstavila v utorok v Galérii Umelka v Bratislave.

"Naša nadácia vznikla v roku 1991, takpovediac na pôde Verejnosti proti násiliu, aby pomáhala rozvíjať občiansku spoločnosť a vzdelávať o ľudských právach a demokracii. V súčasnosti pracujeme predovšetkým so školami a mladými ľuďmi, generáciami, ktoré obdobie pred Nežnou revolúciou vôbec nezažili," povedala riaditeľka Nadácie Milana Šimečku Nina Galanská.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nadácia zároveň vytvorila webstránku Nežná evolúcia, pri ktorej prehľadávaní sa postupne prepisuje prvé vyhlásenie Verejnosti proti násiliu, ktoré sa rokmi menilo z dôvodu zmeny v spoločnosti. Stránka dokáže okrem iného aj poukázať na to, čo sa deje na Slovensku v rôznych oblastiach.

Ľudia, ktorí majú záujem vytvoriť podujatie spojené s Nežnou revolúciou, ho môžu na stránke zverejniť. Momentálne je na stránke viac ako 100 podujatí a 15 iných iniciatív.

"Ja si tak uvedomujem pri tom 30. výročí, že vlastne tentoraz sa rozbehlo naozaj veľmi veľa rozmanitých akcií, a to je podľa mňa dobre. Namiesto nejakej ústrednej koordinácie toho všetkého je dobre, keď spomínajú rôzni ľudia, keď sa tomu venujú rôzne generácie, rôzne prostredia a keď sa o tom hovorí a debatuje. Najmä, keď sa debatuje aj o zmysle toho celého," povedal Martin Bútora, jeden zo zakladateľov Verejnosti proti násiliu.

Nežná revolúcia – 17. november 1989

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 961
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 585
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 769
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 591
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 010
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 589
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 096
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu