Hoci sa potravinami plytvá v každom ohnivku dodávateľského reťazca, najviditeľnejšie kroky vpred v posledných rokoch robia obchodné reťazce. V tejto oblasti dochádza súčasne k najväčšej regulácii zo strany štátu.
Najviac sa v boji proti plytvaniu potravín angažuje britský reťazec Tesco. Ten začal ako prvý zverejňovať pred dvoma rokmi množstvo potravinového odpadu, ktorý vzniká v jeho prevádzkach.
„Následne sme sa zamerali na optimalizáciu interných procesov a rozširovanie programu darovania potravín,“ informovala hovorkyňa spoločnosti Michaela Lehotská.
Jedným z programov, ktorý smeruje k znižovaniu množstva potravinového odpadu, je napríklad predaj vzhľadovo nedokonalého ovocia a zeleniny za výhodnejšiu cenu. Nesie názov Perfectly Imperfect. „Doposiaľ sme predali takmer dva milióny kilogramov tohto ovocia a zeleniny, ktoré by inak pravdepodobne skončilo ako odpad,“ dodala Lehotská.