SME
Štvrtok, 2. apríl, 2020 | Meniny má Zita

Strany už nefungujú na pocit. Všetko si nechávajú merať agentúrami

KDH si nedáva robiť samostatné prieskumy preferencií.

Strany demokratickej opozície si v poslednom čase podľa politického marketéra Michala Ruttkaya dávali testovať, koľko by mali percent hlasov, keby sa spojili.  Strany demokratickej opozície si v poslednom čase podľa politického marketéra Michala Ruttkaya dávali testovať, koľko by mali percent hlasov, keby sa spojili. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Viac ako o preferencie sa politické strany zaujímajú o to, ako voliči vnímajú ich lídrov a návrhy, s ktorými chcú zabodovať napríklad v predvolebnej kampani. Je to hlavný dôvod, pre ktorých si najímajú agentúry na prieskum verejnej mienky. Zhodujú sa na tom politickí marketéri, ktorých oslovil denník SME.

Naopak politické strany, ktoré by sa dostali podľa prieskumov verejnej mienky do parlamentu po budúcoročných voľbách, na otázky o ich vzťahu k agentúram neodpovedali alebo len veľmi všeobecne.

Strany si viac merajú lídrov ako percentá

"Politické strany si kupujú prieskumy verejnej mienky predovšetkým preto, aby si otestovali niektoré svoje agendy, posolstvá či svojich lídrov," vysvetľuje politický marketér Radovan Choleva.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C69TA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M69TA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  4. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  5. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  6. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  7. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  8. Bude dobre!
  9. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  10. "Škoda riskovať!"
  1. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  2. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  3. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  4. Namiesto výroby automobilov výroba pľucnych ventilátorov
  5. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  6. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  7. Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie
  8. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  9. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  10. Bude dobre!
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 35 903
  2. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 19 808
  3. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 18 380
  4. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 15 513
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 12 166
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 11 299
  7. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 10 791
  8. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 770
  9. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 9 295
  10. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 9 189

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Nepôjdete ani von so psom, tak si Matovič predstavuje vypnutie Slovenska

'Blackout' by mohol trvať tri až štyri týždne.

Premiér Igor Matovič chce vypnúť Slovensko najmenej na tri týždne.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Blackout v hlave premiéra

Existujú nezmysly, ktoré veru žiadne štúdium nepotrebujú.

Peter Schutz
Ilustračné foto

Neprehliadnite tiež

Podcast Dobré Ráno.
Branislav v karanténe na balkóne internátu v Košiciach.
Matúš Štofko (vľavo, pri okne v červenom) sa zúčastnil zasadnutia MsZ v Giraltovciach.

Primátor Košíc si otvorenie školských jedální teraz predstaviť nevie

Preveria počty niekdajších stravníkov z radov seniorov.