BRATISLAVA. Viac ako o preferencie sa politické strany zaujímajú o to, ako voliči vnímajú ich lídrov a návrhy, s ktorými chcú zabodovať napríklad v predvolebnej kampani. Je to hlavný dôvod, pre ktorých si najímajú agentúry na prieskum verejnej mienky. Zhodujú sa na tom politickí marketéri, ktorých oslovil denník SME.
Naopak politické strany, ktoré by sa dostali podľa prieskumov verejnej mienky do parlamentu po budúcoročných voľbách, na otázky o ich vzťahu k agentúram neodpovedali alebo len veľmi všeobecne.
- Najnovšie aj historické preferencie politických strán nájdete na webe volby.sme.sk
- Dôveryhodnosť politikov podľa najnovšieho prieskumu
Strany si viac merajú lídrov ako percentá
"Politické strany si kupujú prieskumy verejnej mienky predovšetkým preto, aby si otestovali niektoré svoje agendy, posolstvá či svojich lídrov," vysvetľuje politický marketér Radovan Choleva.