SME

AKO a Focus dodržia zákon o moratóriu, ale objednávky zrealizujú

Focus nevie ovplyvniť, ako s výsledkami naložia objednávatelia prieskumov.

Martin Slosiarik pracuje v prieskumnej agentúre Focus od roku 1999 a v súčasnosti je riaditeľom spoločnosti.Martin Slosiarik pracuje v prieskumnej agentúre Focus od roku 1999 a v súčasnosti je riaditeľom spoločnosti. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Najnovšie aj historické preferencie politických strán nájdete na webe volby.sme.sk

Dôveryhodnosť politikov podľa najnovšieho prieskumu

BRATISLAVA. Agentúry AKO a Focus nebudú počas predvolebného moratória zverejňovať vlastné prieskumy, vyhotoviť ich však môžu.

Uviedli tak šéf Focusu Martin Slosiarik a konateľ agentúry AKO Václav Hřích.

Slosiarik dodal, že Focus nevie ovplyvniť, ako s výsledkami naložia objednávatelia prieskumov.

Objednávky sa zrealizujú

Reagujú tak na iniciatívu 50dni.sk, ktorá ohlásila, že sa pokúsi zozbierať peniaze na prieskum. Jeho výsledky by darcovia mohli dostať aj počas 50-dňového moratória.

SkryťVypnúť reklamu

„Focus sa bude správať podľa platného zákona, to znamená, že podľa svojich kapacít bude prieskumy na základe objednávok realizovať,“ poznamenal Slosiarik v reakcii na iniciatívu 50dni.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zákon totiž nezakazuje prieskum uskutočniť, nesmie sa však počas moratória zverejniť.

Od päť do desať tisíc

Ďalej šéf Focusu povedal, že cena prieskumu sa pohybuje v rozpätí od päť do desať tisíc eur v závislosti od metódy, vzorky a dotazníka.

Václav Hřích z agentúry AKO potvrdil, že nikto z iniciatívy 50dni.sk ich zatiaľ nekontaktoval.

„Objednať prieskum má právo každý, či už občan, médium, alebo politická strana. Cena takého prieskumu sa pohybuje od šesť tisíc eur, ak by šlo o multiklientský prieskum, cena by bola výrazne nižšia,“ uviedol Hřích.

Zbierka na prieskum verejnej mienky

Napriek zákazu zverejňovania predvolebných prieskumov 50 dní pred voľbami by voliči mohli získať informácie o aktuálnych preferenciách.

SkryťVypnúť reklamu

Sľubuje to iniciatíva 50dni.sk, za ktorou stojí štvorica Juraj Šípoš, Zuzana Suchová, Ivana Šáteková a Boris Belan.

Súvisiaci článok Prezidentka opätovne nepodpísala predĺženie moratória Čítajte 

Na webe, ktorý založili, vyzývajú ľudí, aby sa registrovali a prejavili vôľu prispieť jedným eurom a viac na spoločný prieskum verejnej mienky, ktorého výsledky chcú darcom posielať e-mailom.

Pred spustením samotnej zbierky je potrebná registrácia aspoň 10-tisíc ľudí. Zatiaľ sa na odber prieskumu prihlásilo vyše tritisíc záujemcov.

Predĺženie moratória na zverejňovanie prieskumov verejnej mienky zo súčasných 14 na 50 dní parlament prvýkrát schválil koncom októbra.

Následne zákon vetovala prezidentka Zuzana Čaputová, no poslanci v novembri zákon schválili opäť. Prezidentka ohlásila, že sa pre novelu obráti na Ústavný súd SR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu