SME

Najdrahšiu kampaň na Facebooku majú PS/Spolu a Smer

Prvý mesiac oficiálnej kampane na Facebooku minuli strany minimálne 134-tisíc.

Líder PS Michal Truban (vľavo) a predseda Spolu Miroslav Beblavý (vpravo).Líder PS Michal Truban (vľavo) a predseda Spolu Miroslav Beblavý (vpravo). (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Najdrahšiu stranícku kampaň na Facebooku má koalícia strán Progresívne Slovensko/Spolu-občianska demokracia (PS/Spolu) a vládny Smer.

Ako uvádza na svojej facebookovej stránke nezisková mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), za prvý mesiac oficiálnej volebnej kampane na Facebooku investovali politické strany do reklamy minimálne 134-tisíc eur.

„Vyplýva to z čísel, ktoré sprístupňuje sama sociálna sieť. Zrátali sme kampane s mesačným sumárom aspoň sto eur. Tak, ako pri prezidentskej kampani, je takmer isté, že reklama na internete bude v týchto voľbách v rekordnej výške, podľa našich odhadov môže na konci tvoriť až štvrtinu celkových výdavkov niektorých strán,“ vysvetlila TIS.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jej údajov investovala najviac do platených postov koalícia PS/Spolu, ktorá si zaplatila na Facebooku v prvom mesiaci kampane celkovo 1 240 reklám za 28-tisíc eur.

Súvisiaci článok Najtransparentnejšiu kampaň má SaS a PS/Spolu, Smer kamufluje Čítajte 

„Na svojich transparentných účtoch vykazuje za Facebook dokonca až 34-tisíc eur. Koalícia má na sociálnej sieti aktívnych najviac politikov. Mesačnú kampaň nad 100 eur malo až 18 kandidátov tejto dvojkoalície. Jej lídri Michal Truban a Miroslav Beblavý utratili na facebookovej reklame najviac, každý až po 9-tisíc eur,“ priblížila organizácia.

Na druhom mieste za koalíciou sa nachádza vládny Smer, ktorý do reklamy na Facebooku investoval 25-tisíc eur.

„Až polovicu z tejto sumy obsiahla stránka samotného lídra kandidátky Petra Pellegriniho. Smer vložil až 10-tisíc eur do dvoch kľúčových postov, a to do videí o hádkach v opozícii a potrebe ‚zodpovednej zmeny´. Obe tieto videá dosiahli po milión zobrazení,“ objasnila TIS.

SkryťVypnúť reklamu

Za týmito stranami nasledujú vo výdavkoch vládny Most-Híd, hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) a strana Sloboda a Solidarita (SaS).

Z nových strán je hneď na šiestom mieste Dobrá voľba exministra zdravotníctva a vnútra Tomáša Druckera s investíciou 8-tisíc eur a strana Štefana Harabina Vlasť so siedmimi tisíckami eur.

Extrémistická Ľudová strana Naše Slovensko (ĽSNS), naopak, neminula podľa čísel Facebooku ani ich vlastného volebného účtu na reklamu ani euro.

Ich hlavná stránka je však podľa TIS na ruskej sociálnej sieti VKontakte, ktorá čísla o politickej reklame nezverejňuje.

Najviac peňazí strany investovali do reklám, ktoré sa zobrazujú užívateľom Facebooku v Bratislavskom a Košickom kraji.

V priemere o polovicu viac ako do Trenčianskeho a Žilinského kraja, do ktorých cez sociálnu sieť poslali z krajov najmenej peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 892
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 545
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 667
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 516
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 276
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 182
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 901
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu