SME

Strana Za ľudí ukrýva volebnú reklamu v agentúre, tvrdí Transparency

Za ľudí podľa mimovládky minula viac ako päťtisíc eur na reklamu, ale na ich účte nie je jediný takýto výdavok.

Riaditeľ Transparency International Slovensko Gabriel Šípoš.Riaditeľ Transparency International Slovensko Gabriel Šípoš. (Zdroj: FOTO ARCHÍV SME - VLADIMÍŘ ŠIMÍČEK)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Strana Za ľudí exprezidenta Andreja Kisku ukrýva volebnú reklamu v agentúre.

Na svojom Facebooku o tom informuje mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS).

Peniaze na reklamu

Strana Za ľudí podľa zistení mimovládky minula za ostatný mesiac viac ako päťtisíc eur na reklamu na Facebooku či cez Google, ale na ich účte nie je ani jediný takýto výdavok.

„Po našich otázkach nám strana vysvetlila, že tieto výdavky sú vraj skryté v novembrovej položke za 63-tisíc eur ´Nákup mediálneho priestoru – Outdoor´. Navyše tej transakcii chýba meno príjemcu,“ priblížila mimovládka.

SkryťVypnúť reklamu

Má ním byť agentúra ZenithMedia, ktorá im okrem online reklamy kupuje aj bilbordy.

„Do agentúry tak už k dnešnému dňu natieklo 365-tisíc eur. Podobne ako pri Smere či Moste-Híd, je využívanie agentúr vo veľkom síce legálnym krokom, ale aj spôsobom, ktorý znemožňuje verejnú kontrolu výdavkov. Volebný tím nám síce prisľúbil, že výdavky bude popisovať presnejšie, ale vyčísliť doterajšie výdavky v kategóriách odmietol,“ objasnila TIS.

Kiskova strana neskôr pre agnetúru SITA reagovala, že v Transparency zrejme nechápu, ako funguje marketing a reklama. Žiaden výdavok za online na transparentnom účte podľa strany nie je preto, že ešte nič od dňa vyhlásenia volieb za online nezaplatila.

„Splatnosť faktúr je koncom decembra, preto nerozumieme poznámke, že strana niečo skrýva. Túto službu si strana objednáva u mediálnej spoločnosti rovnako ako bilboardy, teda neplatí priamo majiteľom každého jedného bilbordu, ale spoločnosti, ktorá sa na to špecializuje. Na 99 percent to tak robia úplne všetky politické strany," uvádza sa v reakcii strany.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako za online strana podľa vyjadrenia neplatí priamo rôznym médiám alebo Facebooku, ale nakupuje tento priestor cez jednu z najväčších mediálnych spoločností na Slovensku - ZenithMedia.

„Odhadom strana zaplatí za online koncom decembra 10 000 eur, úplne presné faktúry budú na transparentnom účte, rovnako ako všetky náklady na kampaň. Strana Za ľudí oceňuje prácu Transparency International Slovensko, ale v tomto prípade ide zrejme o nepochopenie, ako funguje marketing a reklama," dodala strana.

Transparentne popisuje položky

Ako ďalej uvádza mimovládka, na rozdiel od Smeru strana Za ľudí aspoň transparentne popisuje položky na printovú inzerciu či na volebné akcie v teréne.

„Kontrola predvolebnej kampane Kiskovej strany je o to dôležitejšia, že by mala byť celkovo druhá najväčšia s odhadovanými výdavkami na úrovni 1,7 milióna eur. Je to odhad samotnej strany,“ uviedla TIS.

Bývalý prezident čelil kritike vládneho Smeru, že kampaň spustil ešte pred oficiálnou registráciou svojej politickej strany pomocou občianskeho združenia. Smer v tom vidí obídenie volebného zákona.

SkryťVypnúť reklamu

„Podľa nášho názoru však Kiska zákon neporušil. Hoci kontroverzne, vždy doteraz sa imidžové kampane brali ako aktivita mimo užšie definovanej volebnej kampane,“ zdôraznila mimovládka.

Dodala, že strana Za ľudí im navyše potvrdila, že tú letnú propagáciu za 734-tisíc eur strana zaplatila občianskemu združeniu Za ľudí a tým pádom si to budú rátať do celkového limitu na voľby. „Férová súťaž pri zachovaní výdavkových limitov tak bude zachovaná,“ uzavrela TIS.

Za ľudí

Ilustračné foto

V čase geopolitického napätia je naše členstvo v EÚ zárukou bezpečnosti.


SITA a 1 ďalší
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 706
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 408
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 753
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 562
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 713
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 250
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 243
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 336
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu