SME
Nedeľa, 23. február, 2020 | Meniny má Roman, Romana

Šéf komanda potvrdil sledovanie Kuciaka, Threema bola získaná zákonne (minúta po minúte)

Súd zrušil Miroslavovi Marčekovi kolúznu väzbu.

Článok pokračuje pod video reklamou
Načítavám video...

Dianie na súde v prípade Kuciakovej vraždy sme sledovali minútu po minúte

18:41 Minútu po minúte sme ukončili. Ďakujeme za sledovanie.

18:35 Pojednávanie na súde sa skončilo. Proces bude pokračovať 3. februára 2020.

18:30 Súd rozhodol, že Marčekovi ruší kolúznu väzbu. Ostáva v útekovej a preventívnej väzbe.

“Pretože dôvod väzby (kolúznej) pominul,” povedala sudkyňa.

18:27 Kvasnica upozornil, aby si súd zavolal niekoho, kto vysvetlí riziká prípadného oboznamovania telefónov. Upozorňuje, že môže hroziť v prípade ich zapnutia, že je v nich škodlivý kód a obsah mobilov sa vymaže.

18:26 Súd dal prokuratúre päť dní, aby dodala zoznam vecných dôkazov, ktoré navrhuje vykonať.

18:25 "Dôrazne žiadam prokuratúru, aby dôsledne špecifikovala návrh na vykonanie vecných dôkazov," hovorí predsedníčka senátu.

Rieši sa momentálne spôsob, akým sa bude oboznamovať obsah zaistených mobilov.

18:23 Predsedníčka sa pýta obžalovaných, či súhlasia s čítaním záverov znaleckých posudkov, vrátane znalcov informatikov. Súd zatiaľ predvolal iba dve znalkyne - antropológov.

Ostatné posudky navrhuje prokurátor prečítať.

Kočnerov obhajca Marek Para žiada, aby bol predvolaný Jaroslav Oster. Ten riešil analýzu mobilov vrátane Threemy či USB kľúčov s fotkami zo sledovania.

Obžalovaní majú právo požadovať osobný výsluch znalcov aj v prípade, že prokuratúra preferuje iba čítanie posudkov. “Ostatné súhlasíme s pánom prokurátorom,” povedal Para.

18:22 Momentálne predsedníčka rieši ďalšie dôkazné návrhy. Obžalovaní súhlasili, aby sa čítali zápisnice o výsluchu ďalších svedkov z prípravného konania a nepredvolávali sa.

18:20 Predsedníčka senátu sa teraz pýta na vyjadrenia účastníkov konania k zmene dôvodov väzby Marčeka (zrušenie kolúznej väzby). Prokurátor povedal, že rozhodnutie ponecháva na súd.

18:07 Kvasnica vysvetľuje, že 2 z 24 zmeniek využil Kočner na zabezpečenie úveru v Privatbanke vo výške štyroch miliónov eur.

Nedá sa podľa neho vylúčiť, že aj ostatné zmenky slúžia na zaistenie vzťahov, o ktorých ani nevieme a tak hrozí, že by boli peniaze vyplatené tretím osobám.

Tým Kvasnica odôvodňuje hrozbu straty majetku, ktorej osvedčenie je nevyhnutné na to, aby súd vôbec vydal zaisťovacie uznesenie na majetok.

18:02 Senát sa pýta na vyjadrenia účastníkov konania k staršiemu Kvasnicovmu návrhu na zákaz výplaty zmenky Kočnera, ktoré mu vydala spoločnosť Penta Funding.

Mlynarčík opakoval Kriakovu verziu

18:01 Obžalovaní a ich obhajcovia nevyužili priestor na komentár k výsluchu, výsluch Štefana Mlynarčíka bol ukončený.

17:58 Ďalšiu otázku sa pýta Kvasnica. "Aké motorové vozidlá ste mali? " "Kia Ceed a Hyunday i30," odpovedá Mlynarčík.

"Mali ste biely mercedes GLC?" "Nie, nikdy o tom nebola reč."

"Kedy ste boli vo Veľkej Mači (časovo)?" znie ďalšia otázka. "Bolo to po 16.00 hod, kedy sme my končili pracovnú dobu,” hovorí Mlynarčík.

"Potom raz cez víkend som tam bol s pánom Kriakom, nepamätám si hodiny, bolo to denné svetlo, ale nepamätám si presný čas,” dodáva.

17:57 "Párkrát, keď sme boli v meste všetci traja alebo len ja s pánom Škripom, tak sme mali podozrenie, že niekto môže byť za nami.

Keď sme sa bavili s pánom Kriakom, tak sme to ukončili tak, že asi len služba nás preveruje, či si plníme svoje povinnosti,” odpovedá Mlynarčík na Lipšicovu otázku, či mali podozrenie, že sledovačov sledujú iní sledovači.

17:54 Otázky ďalej dáva Lipšic. "Kde ste pracovali v čase, keď vykonávali sledovanie?" "Na Colnom úrade Bratislava v služobnom pomere colníka.”

"Môže colník vykonávať činnosť pre spravodajskú službu?" "Bol som presvedčený, že pracujem v agentúrnej sieti SIS," odpovedá Mlynarčík.

"Vykonávali ste všetky sledovania mimo vášho pracovného času?" "Mimo pracovného času," odpovedá.

"Prečo ste mali vo Veľkej Mači fotiť bránu, resp. Dom Jána Kuciaka?" znie ďalšia otázka. "Predpokladám, že pre správu, ktorú zostavoval Miroslav Kriak. Predpokladám, že to mal byť podklad k tomu, že sme tam v ten deň boli,” tvrdí Mlynarčík.

"Máte informáciu, že osobitné finančné prostriedky sa využívajú aj na sledovanie?" pýta sa Lipšic. "Mám vedomosť, že o účele rozhoduje zadávateľ zo spravodajskej služby," hovorí Mlynarčík.

17:52 Kočner nemá otázky na Štefana Mlynarčíka.

Zsuzsovej obhajkyňa Júlia Vestenická sa pýta, či svedka vyťažovala polícia pred výsluchom.

“Áno, pred procesným výsluchom boli za mnou príslušníci kriminálnej polície, operatívci,” hovorí Mlynarčík.

“Prišli sa ma opýtať, či som to ja, koho Kriak spomína vo výpovedi, ale nemenuje,” hovorí Mlynarčík. Na prvých výsluchoch totiž Kriak odmietal prezradiť identitu ďalších členov sledovacieho komanda.

17:49 “Vidieť tu budovu, predpokladám, že to môže byť redakcia Aktualít, vychádza osoba, ktorá sa podobá na Jána Kuciaka. Opäť neviem potvrdiť, či som ju zhotovil je alebo niekto iný z tímu,” vypovedá Mlynarčík o tretej fotke.

17:48 "Tu vidieť lepšie Jána Kuciaka, ale opäť to nie je nejaká kvalitná fotka. Neviem potvrdiť, či som ju robil ja alebo niekto z nášho tímu,” hovorí o ďalšej fotke.

17:47 "Neviem stopercentne potvrdiť, či som tú fotografiu urobil ja alebo niekto iný z nášho tímu. Fotkám som pozornosť nevenoval. Akonáhle bola urobená, hneď som ju odovzdal pánovi Kriakovi. Ako som spomínal, boli sme na autobusovej stanici," vypovedá Mlynarčík o prvej fotografii.

17:47 Prokurátor navrhuje aj Mlynarčíkovi dať opoznať fotografie zo sledovania, ktoré sa našli v Kočnerovej vile.

17:44 “Bol som na krste dvoch jeho kníh o kauze Cervanová. Vzal ma tam pán Kriak,” hovorí Mlynarčík o Petrovi Tóthovi.

“Nepoznám ho.”

17:39 Mlynarčík hovorí, že mená novinárov, ktorých sledovali, boli pre neho nové. Každého si trochu pogúglil.

17:32 "Všetky zadania mi dával pán Kriak. Nevedel som, kto mu dáva zadania, nepýtal som sa na to a on o tom nehovoril,” tvrdí Mlynarčík.

"Ja som bol celý čas v tom, že pracujem pre Slovenskú informačnú službu," opakuje Mlynarčík Kriakovu verziu.

“Z toho čo viem, všetci traja sme fotili,” vypovedá Mlynarčík.

17:29 Mlynarčík hovorí, že s Kriakom sa spoznal na Kriminálnom úrade Finančnej správy. Vnímal ho ako veľmi morálneho človeka.

"Zadanie bolo monitorovanie baru Next Apache z dôvodu konzumácie drog a úniku informácií štátu," hovorí Mlynarčík.

"Čím bolo odôvodnené sledovanie pána Kuciaka?" pýta sa prokurátor. "Nebolo to bližšie spresnené," uvádza Mlynarčík.

17:26 Prokurátor ho vyzval, nech rozpráva podrobnejšie.

“S pánom Kriakom a Škripom sme sa stretli pred Kuciakovou redakciou, videli sme ho tam, odtiaľ išiel na autobus, ktorý išiel do Serede. Tam nastúpil do auta, viem, že potom sme sa presunili do Veľkej Mače. Sadli sme si tam niekde a pán Kriak sa rozčuľoval, že ten chlapec nevyzerá, že by bral drogy," hovorí Mlynarčík.

Potvrdzuje aj Kriakovu výpoveď, že tam boli aj niekedy cez víkend a fotili Kuciaka.

17:25 "Všetky činnosti som vykonával v domnienke, že pracujem pre štát. Prvýkrát som meno pána Kuciaka počul od pána Kriaka. Za pánom Kuciakom sme vybehli možno tri až štyrikrát. Čo viem, tak pán Kriak z toho ďalej spracoval nejaké záznamy," povedal Mlynarčík.

17:22 Nasleduje výsluch Štefana Mlynarčíka. Momentálne pracuje ako vyšetrovateľ.

17:19 Medzičasom uplynula 15-minútová prestávka, po ktorej Zsuzsová požiadala o konanie v neprítomnosti.

Súd jej vyhovel, prokurátor nemal námietky. Zsuzsovú eskortovali z pojednávacej miestnosti.

Kriak potvrdil sledovanie

17:18 Výsluch Kriaka bol ukončený. Vo vyjadreniach pre novinárov pred pojednávacou miestnosťou svoje činy relativizoval.

Povedal napríklad, že vďaka sledovaniu novinárov existujú hmotné dôkazy, ktoré usvedčujú obžalovaných.

"Opýtajte sa ma po tomto procese," odpovedal novinárom na otázku, či ľutuje účasť na sledovaní.

Načítavám video...

17:15 Lipšic spomenul úradný záznam polície, podľa ktorého sa Kočner angažoval v kauze Čistý deň. Povedal to preto, že Kriak vypovedal, že práve cez Čistý deň sa dostali k sledovaniu novinárov. Povedal, že fotky prepájajú vykonávateľov so zadávateľom.

17:02 Ďalej sa vyjadruje Roman Kvasnica: “Hodnotenie výpovede svedka má asi dve roviny. Svedok nám popisuje svoju absolútne protiprávnu činnosť, ktorá spočíva v zásahu do súkromia mnohých osôb. Druhá rovina je vzťah ku vykonaným dôkazom. Táto výpoveď potvrdzuje výpoveď svedka Tótha. Pán Kriak potvrdil, že osoby blízke k obžalovaným mali k dispozícii denný program zavraždeného Jána Kuciaka,” hovorí Kvasnica.

Vyjadruje sa aj Alena Zsuzsová: “Opakovane nám potvrdil, že túto prácu vykonával pre Petra Tótha, nie pre Mariana Kočnera. Priznal, že väčšina textu k sledovaniu bola vymyslená, tie údaje ani nesedeli,” hovorí Zsuzsová.

16:54 Ku Kriakovmu výsluchu sa vyjadruje Marian Kočner. “Svedok povedal, že jeho prioritným zadaním boli drogy a únik informácií zo štátnych orgánov a prioritou bol bar Next Apache. Pre ilustráciu, výstup zo sledovania pána Kordu je len jedno krátke video a nič viac tam k nemu nie je. Akékoľvek sledovanie pána Kordu skončilo na pársekundovom krátkom videu," hovorí Kočner.

"Zo spisu podľa môjho názoru vyplýva ten pomer sledovania Next Apache a novinárov a politikov, o ktoré mal Peter Tóth evidentne záujem, je v pomere 98 percent k 2 percentám, sledovanie novinárov je v zásade nulitné,” dodáva.

“Svedok povedal, že novinárov je osem, teraz ich vymenoval sedem. Povedal, že bolo aj obdobie, že nebolo koho sledovať. Že nemali zákazku,” hovorí Kočner.

“Ja som veľmi rád, že toto povedal, pretože je to v absolútnom rozpore s tým, čo tvrdí pán Tóth, čo tvrdia médiá, že bol zostavený zoznam 28 novinárov, ktorí mali byť údajne sledovaní,” tvrdí Kočner.

“Ak nebola ďalšia robota, tak nemohol existovať zoznam 28 novinárov. Ak by existoval, tak zadávateľ by mu dal ďalšie meno zo zoznamu. Pán svedok dnes potvrdil, že si nespomína na tretiu fotografiu v poradí, je to fotka spred redakcie. Pán svedok Tóth vypovedal, že tú fotku robil on. Ale pán svedok Kriak povedal, že nevie o tom, že by sa Tóth podieľal na sledovaní. Pán svedok povedal, že nevie o tom, že by niekto fotil špeciálneho prokurátora, napriek tomu sa jeho fotka v spise nachádza. Takže pán Tóth mal nejakých ďalších sledovačov, o ktorých nám nič nepovedal alebo sledoval samotný Tóth,” dodáva Kočner.

16:48 Kriak hovorí, že na videu zachytili Kuciaka s jeho priateľkou. "Vtedy to bola pre nás neznáma žena, dnes už vieme, že je to zosnulá Martina Kušnírová. Uviedli sme to v správe ako neznámu ženu a dali sme jej kód (anna alebo hana)," povedal Kriak.

"Vedeli ste vydedukovať, aký je medzi nim vzťah?" znie otázka. "Nie, nezaregistrovali sme bozk či držania sa za ruku. Videli sme to v sekundách," povedal Kriak.

Súvisiaci článok Talianska televízia zverejnila zábery zo sledovania Kuciaka (fotogaléria) Čítajte 

16:45 Kriak opoznal aj ďalšiu fotku - je na nej Ján Kuciak, keď čaká na autobus v Bratislave. “Neviem uviesť, kto ju vyhotovil. Ale fotografia tvorila súčasť dokumentácie, ktorú som odovzdával Petrovi Tóthovi,” odpovedá Kriak.

Tretiu fotku síce svedok neopoznal, ale povedal, že bola fotená z pozície, z akej sledovali Kuciaka.

"Dokážete identifikovať miesto?" "Je to jednoznačne Prievozská ulica, budova, kde Ján Kuciak pracoval," vypovedá Kriak.

"Táto fotografia bola získaná v sobotu v tom októbri, ako som spomínal. Jednoznačne ju poznávam. Vyhotovil ju myslím Mlynarčík,” opoznal Kriak aj fotku spred domu Jána Kuciaka vo Veľkej Mači.

16:42 Prokurátor prekladá Kriakovi na spoznanie (opoznanie) fotografie, ktoré boli zaistené v Kočnerovej vile.

"Áno, fotografiu poznám," povedal Kriak.

"Kedy a kde bola vyhotovená a kým?" "Táto fotka zobrazuje Jána Kuciaka takmer v celej veľkosti, chýba tu len časť pravého chodidla. Táto fotografia bola vyhotovená na autobusovej stanici. Nebola vyhotovená mnou, ale pamätám si, že túto fotografiu som do záznamov vkladal ja,” hovorí Kriak.

16:40 Kriak vymenoval novinárov, ktorých rozpracovávali: Štefan Hríb, Eugen Korda, Monika Tódová, Ján Kuciak, Adam Valček, Marek Vagovič a Dag Daniš.

"Na Matúša Burčíka zadanie neprišlo,” hovorí Kriak v narážke na výpoveď Petra Tótha, ktorý spomínal ešte aj šéfa spravodajstva denníka SME Matúša Burčíka. Kriak navyše nespomenul ani Zuzanu Petkovú, hoci v Kočnerovej vile sa našli podklady aj z jej sledovania.

16:33 Právny zástupca Roman Kvasnica sa pýta, či by biely mercedes bol vhodný na sledovanie. “Absolútne nie,” hovorí Kriak.

"Spochybnil tak výpoveď Kočnerovho kamaráta Jozefa Dučáka st., ktorý tvrdí, že zohnal mercedes Alene Zsuzsovej, aby sa podieľala na príprave kompra na novinárov pre portál Na pranieri.

16:31 "Kedy a za akých okolností ste skončili sledovanie?" pýta sa ďalej Lipšic. "Bolo to niekedy v apríli 2018. Celé to viazlo. Ešte zotrvačnosťou tu a tam nejaké zadanie prichádzalo, ale už som to vnímal tak, že to speje k záveru. Nálada v spoločnosti bola zlá. Objekty, ktoré nám boli predkladané na sledovanie, mali k tomu nejakú väzbu,” vypovedá Kriak.

"Spomínal vám Peter Tóth obžalovaného Kočnera?" znie otázka. "Spomínal mi ho v apríli alebo máji. Vtedy mi aj povedal skutočnú identitu zadávateľa," hovorí Kriak.

"Ako ste reagovali?" “Bolo to pre mňa ľudsky … proste ma to zruinovalo,” hovorí Kriak.

Kriak potvrdzuje, že v Kočnerovej relácii Na pranieri boli použité videá, ktoré urobili pri sledovaní.

16:28 Pýta sa Daniel Lipšic. "Kde ste pracovali, keď ste vykonávali sledovanie?" "Na finančnej správe,” hovorí Kriak.

"Mali ste informáciu, kedy skončil služobný pomer Petra Tótha v SIS?" pýta sa Lipšic. "Presne nie, ale mal potom fungovať v nejakom osobitnom vzťahu k SIS, ktorý nechcem spresňovať,” hovorí Kriak.

"Povedal, že to bolo v roku 2004. Je bežné, že bývalý funkcionár SIS, ktorý skončil vo funkcii pred 12 alebo 13 rokmi, oslovuje neformálne bývalých kolegov a ponúka im službu?" znie ďalej otázka. "On skončil len vo funkcii, ale neskončil v spravodajskej službe. Povedal mi to on sám, ale aktívne som sa zúčastňoval zasadnutí Asociácie bývalých spravodajských dôstojníkov a pri debatách sa o tom viac-menej otvorene hovorilo, že je tam,” hovorí Kriak.

"Nepodlieha toto pôsobenia mlčanlivosti?" pýta sa Lipšic. "Určite áno," odpovedá.
"Teda buď niekto klamal alebo porušil záväzok mlčanlivosti, ak je táto informácia dôveryhodná, áno?" "V tom sa s vami zhodujem,” vypovedá Kriak.

16:22 Ďalej sa pýta sa Zsuzsovej obhajkyňa Júlia Vestenická.

"Odzrkadľoval obsah správ vašu reálnu činnosť?" "Vo väčšine prípadov áno, ak išlo o angažovanie sa v menovanom bare, tak tam sme boli veľmi precízni. V ostatných prípadoch to tak už nebolo. My sme nemali kapacity na toto, aby sme to v požadovanom rozsahu a kvalite dokázali zvládnuť,” hovorí Kriak.

"Boli vyhotovené aj správy zo sledovania pána Kuciaka aj v prípade, že reálne sledovaný nebol?" pýta sa ďalej. „Áno, šesťkrát boli úplne vytvorené a v ostatných dňoch z väčšej časti,” hovorí Kriak.

"Z akého dôvodu ste vytvorili takéto správy?" znie ďalšia otázka. "Ja som Jána Kuciaka nejak otypoval a nevidel som zmysel jeho ďalšieho sledovania, ale Peter Tóth ma požiadal, aby som nejak vykázal činnosť správy, aby sa to tvárilo, že sme pracovali,” hovorí Kriak

16:19 Ďalej sa pýta predsedníčka senátu. "Pre koho ste pracovali, keď ste sledovali Jána Kuciaka?"

"Pre Petra Tótha, v domnení, že pracujem pre štát,” hovorí Kriak.

"Na základe akých skutočností ste sa domnievali, že pracujete pre štát, keď ste nevedeli, pre koho pracuje Peter Tóth?" znie otázka. "Na základe tých okolností, ktoré som uviedol na úvod. Jeho komunikácia vo vzťahu ku mne, jeho osoba a minulé povolenie a charakterové črty, ktoré som ja poznal v pozitívnom zmysle, pretože som v minulosti s ním čosi zažil. Nikdy by som nepredpokladal, že by ten človek išiel v línii, ako táto,” odpovedá Kriak.

"V rámci tej komunikácie zmieňoval, pre koho pracuje?" pýta sa predsedníčka. "Ja som nevedel, či pracuje pre SIS, pre Vojenské spravodajstvo alebo pre kriminálne spravodajstvo. Nevedel som, kto to zastrešuje,” vypovedá Kriak.

“Toto nebola moja prvá angažovanosť pre toto prostredie,” hovorí Kriak.

"Zdaňovali ste tieto príjmy?" "Nie, pretože som si myslel, že sú to osobitné finančné prostriedky a tie sa nezdaňujú,” odpovedá Kriak.

16:18 "Nikto nás nikdy neodhalil. Sami sme sa prihlásili na polícii v októbri 2018, keď nám Tóth vysvetlil situáciu a dal kontakt na nemenovaného funkcionára polície,” hovorí Kriak.

Kočner sa ho ďalej vypytuje, s akým funkcionárom sa stretli, či išlo o operatívne vyťažovanie alebo o oficiálne poskytnutie informácií pre trestné konanie.

"Koľkokrát ste sa s týmto funkcionárom stretli?" pýta sa Kočner. Vstúpila do toho predsedníčka senátu s otázkou, kam Kočner otázkami smeruje.

Kočner vysvetľuje, že ide o podozrenie z ovplyvňovania. “Beriem späť svoju otázku,” hovorí nakoniec. “Nemám ďalšie otázky,” dodal.

16:05 Kočner sa ďalej pýta Kriaka, či bol niekto z ich tímu autorom fotografie špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika.

"Nemám takú vedomosť," hovorí Kriak.

Pri sledovaní Adama Valčeka však Kriakove komando zachytilo Dušana Kováčika v kaviarni Axioma neďaleko redakcie denníka SME. Nie je známe, či existuje jeho fotka. Denník SME má o tom vedomosť vzhľadom na skutočnosť, že Valček je poškodenou stranou v trestnom konaní.

Súvisiaci článok Novinár Valček: Na sledovanie novinárov sa mali skladať Kočner s Bödörom Čítajte 

15:58 "Okrem novinárov ste sledovali aj iné osoby, ktoré nie sú novinármi?" pýta sa ďalej. "Nie, myslím, že nie," tvrdí Kriak.

"Nerobili ste fotografie ani záznam pre Petra Tótha zo sledovania iných osôb než novinárov?" "Boli jedno alebo dve stretnutia, kde na stretnutie s novinármi prišli aj politici.”

"Sledovali ste pána Lipšica?" znie otázka. "Áno, také zadanie bolo."

"Sledovali ste pána Krajniaka?" "Zadanie nebolo, ale vyskytoval sa v jednom z tých barov.”

"Sledovali ste Vladimíra Pčolinského?" "Áno, takéto zadanie bolo."

"Vysvetlil vám, prečo dáva sledovať nie novinára?" znie otázka. "Nevysvetlil," odpovedá Kriak.

“Náhodne sme zachytili jedného z funkcionárov SIS, o ktorého bol záujem. Zdokumentovali sme dve stretnutia,” odpovedá ďalej Kriak Kočnerovi.

15:55 "Mal nejaké kamuflážne prostriedky aj Peter Tóth?" pýta sa ďalej. "Nie," znie odpoveď.

"Podieľal sa Peter Tóth na sledovaní?" "Takú informáciu nemám.”

"Mali ste k dispozícii motorové vozidlá? Kto ich zaobstaral?" znie ďalej otázka. “Neviem, doviezol ich Peter Tóth. Doviezol mi ich po jednom s odstupom asi dva až tri týždne,” hovorí Kriak.

"Kto tie vozidlá vyberal?" "Peter Tóth sa ma pýtal, aké vozidlá by boli vhodné,” vypovedá Kriak.

"Kto ich používal?" "Jedno ja, druhé pán Mlynarčík," odpovedá Kriak.

15:54 Kočner sa Kriaka pýta na to, či používali kamufláž. „Áno," odpovedá.

"Používali ste kamufláž pri sledovaní novinárov?" "Neviem, ale použili sme to určite pri sledovaní baru, lebo to vyplýva z podstaty veci, pretože nemôžete chodiť do rovnakého prostredia traja ľudia bez zmeny,” hovorí Kriak.

15:50 "Koľko novinárov ste sledovali?" znie ďalšia otázka. "Ôsmich, možno deviatich,” vypovedá Kriak. (Pozn.: Kriak sledoval aj spoluautora tejto minúty Adama Valčeka, je to predmetom iného trestného konania.)

Súvisiaci článok Novinárov sledovali ako organizovaná skupina, výpovede nesedia Čítajte 

“V prípade Adama Valčeka sme od sledovania úplne upustili. V prvý deň bola vyhotovená jedna fotografia a Adam Valček nebol ďalej sledovaný,” odpovedá Kriak.

"Adam Valček bol v tom čísle osem?" pýta sa Kočner. „Áno, ale nechajte ma ešte raz prepočítať to v hlave. Áno, osem.”

Je pravda, že Kriak Valčeka nesledoval dlhšie obdobie, raz ho nafotili pred redakciou, potom sledovali jeho otca do Novej Dedinky na miesto jeho trvalého pobytu.

Kriakove komando však podľa polície vyťažilo bližšie nespresnenú osobu, ktorá poskytla Kočnerovmu komandu informácie z jeho detstva, smrti brata a podobne.

15:47 "Pre koho pracoval Peter Tóth?" pýta sa predsedníčka senátu. “To naozaj neviem,” odpovedá Kriak.

15:45 "My sme prvýkrát do tohto baru išli, keď bola na vrchole kauza Čistý deň. Matka jedného z nich povedala, že jej dcéra bola zdrogovaná. Následne sa mala objaviť, čo mi poslal Peter Tóth, na Havajských ostrovoch. Bolo mi to veľmi divné, ako sa také dievča ocitne v takej destinácii,” hovorí Kriak.

“Tesne predtým zarezonovala komunikácia medzi nemenovaným poslancom (Borisom Kollárom) a touto klientkou Čistého dňa,” tvrdí Kriak.

15:43 Kriak tvrdí, že do baru vchádzala aj osoba, ktorú Peter Tóth označil ako dílera. “Našou úlohou ho bolo zaznamenať a zistiť bydlisko, kde býva. Toto sa nám nepodarilo viac-menej z kapacitných dôvodov,” vypovedá Kriak.

“Obrazová dokumentácia v dvoch prípadoch vyšla veľmi kvalitne,” hovorí Kriak.

"Robili ste v tomto priestore aj zvukové záznamy?" pýta sa Kočner. “Robili sa pokusy o zvukový záznam, ale počúvalo sa priamo,” tvrdí Kriak.

15:42 “Do baru chodilo veľa verejnosti známych ľudí. Pravdu povediac, ja som sa aj veľmi čudoval, že do takého podniku chodia a dosť ma to udivilo. Samozrejme, rešpektoval som to a na tom nakoniec ani nezáleží. V tom bare sme videli aj ľudí, ktorí tam nechodili pre diskusiu a čítanie kníh, ale aj pre niečo iné. Opakovane sme tam zaznamenali drogy, dá sa povedať, že najčastejšie marihuanu. V odpadkovom koši bola videná aj tenká injekčná striekačka,” vypovedá Kriak.

15:41 Pýta sa Marian Kočner. Pripomína, že v prípravnom konaní Kriak vypovedal obšírne o sledovaní baru Next Apache, teraz sa tomu vyhýba.

Kočner žiada, aby Kriak rozprával, kto všetko tam bol, čo tam našiel.

15:39 "Keď ste sa domnievali, že robíte pre štát, neobávali ste sa dávať do vyúčtovania čierne duše?" pýta sa Para.

“Nie, pretože to bolo vykonzultované s Petrom Tóthom,” hovorí Kriak.

"Uvádzali ste vo vyúčtovaní aj položku lustrovanie?" “Áno, ale v skutočnosti to žiadne lustrovanie nebolo. Peter Tóth mi povedal, že potrebuje odčerpať časť peňazí, tak sme sa dohodli, že tam mám napísať lustrácie,” vypovedá Kriak.

15:35 "Zameralo sa sledovanie aj na iné osoby než na novinárov? Na aké?" pýta sa Para.

“Chodili do toho baru aj bývalí politici a iné verejne známy osoby,” vypovedá Kriak.

"Aké údaje ste získali o Jánovi Kuciakovi od Petra Tótha?" "Fotografie, meno a priezvisko, informáciu o bydlisku,” odpovedá Kriak.

"Prečo ste začali sledovanie Kuciaka pred pracoviskom?" "Vždy tá činnosť niekde začne, ja neviem, prečo sme sa rozhodli začať tam. Tak to vyšlo,” hovorí Kriak.

"Za koľko osôb a komu ste predkladali vyúčtovanie nákladov?" pýta sa ďalej Para. "Predpokladal som ho jedine a výlučne Petrovi Tóthovi,” tvrdí Kriak.

Tvrdí, že vyúčtovanie sa robilo na štyri osoby. "Prečo teraz tvrdíte, že dve osoby?" znie ďalšia otázka.

"Neustále sme boli poddimenzovaní a musel som to reklamovať u Petra Tótha. Sledovanie je veľmi nákladná činnosť. Keď som videl, že to nepadá na úrodnú pôdu, tak sa to robilo takýmto spôsobom. Ja som to vyúčtovanie robil na centy presne. V niektorých mesiacoch sme boli v mínuse, vtedy som to zadotoval a vždy to bolo doplatené a vyrovnané,” vypovedá Kriak.

15:31 Pýta sa Kočnerov obhajca Marek Para. "Hovorí vám niečo bar Next Apache?" "Mali sme tam monitorovať. Myslím si, že je to absolútne irelevantné k prejednávanému prípadu,” tvrdí Kriak.

"Povedal vám Tóth, prečo ho toto miesto zaujíma?" pýta sa Para. “Pretože bolo podozrenie, že v tomto podniku, sa môžu vyskytovať drogy a do tohto podniku môžu chodiť novinári,” tvrdí Kriak.

15:25 "Aký výstup ste spracúvali? Komu ste to odovzdávali? V akej podobe?" pýta sa ďalej prokurátor.

“ Výstup mal písomnú podobu, spracúval som ho ja a vsádzal do textu situačné fotografie. Myslím si, že v prípade Kuciaka okrem statického obrazu bolo vyhotovené aj video pri stanici v Seredi,” vypovedá Kriak.

“Tá forma bola v podobe USB kľúča, odovzdal som to výlučne a zakaždým Petrovi Tóthovi,” hovorí.

"Robili ste si aj zálohy?" znie ďalšia otázka. “Také zálohy som si nevytváral. Ani som nepovažoval za vhodné, aby som čosi také držal doma,” vypovedá.

“Išlo o fantáziu,” tvrdí Kriak o správach o Kuciakovi. Opakuje, že správy vyfabrikovali (vymýšľali si ich obsah).

15:24 "Prevažná väčšina fotografií zachytávala celú postavu,” odpovedá Kriak na otázky prokurátora.

“Jánovi Kuciakovi sme naozaj venovali pozornosť iba pri presunoch okrem tej jednej soboty, keď sme prišli do Veľkej Mače, Ján Kuciak pracoval na dvore, nafotili sme to a odišli sme preč,” tvrdí.

15:23 “Fotografovaný bol pri odchode z pracoviska, pri prechode na autobusovú stanicu, potom na stanici, potom pri prestupovaní do auta. Jedna fotografia bola zachytená pri bráničke vo Veľkej Mači. Pamätám si, že bola sobota, keď bola táto fotografia získaná. To naše priblíženie sa k Jánovi Kuciakovi trvalo maximálne pár sekúnd. Mojimi očami prešlo viac ako dvetisíc ľudí, od diplomatov, cez zločincov, vypestoval som si vlastnosť dobrého čítania neverbálnej komunikácie a typológie ľudí,” vypovedá Kriak.

15:20 "Aká bola adresa?" pýta sa prokurátor. "Najprv bola nekorektná, na druhý pokus bola korektná,” hovorí Kriak. Rovnako vypovedal aj Tóth.

"Od koho ste dostali dobrú adresu?" "Od pána Petra Tótha,” tvrdí.

"Je mi ťažké voliť slová, aby som neporušil zákon. Opustil budovu, bol spoznaný a pešo sa Ján Kuciak presunul na autobusovú stanicu, ktorá bola vzdialená 400 až 500 metrov,” vypovedá Kriak.

Kriak v minulosti pracoval v ŠtB a SIS a preto je viazaný mlčanlivosťou aj o metódach spravodajskej práce. Vypovedá, že Kuciaka “spoznali”, resp. “zachytili” na základe fotografie od Tótha z internetu.

15:18 "Bol Kuciak prvý, ktorého ste sledovali?" znie ďalšia otázka. "Nebol prvý,” povedal Kriak.

"Bolo niečo výnimočné na zadaní na Jána Kuciaka než na zadaniach ostatných osôb?" "Nie, nijak sa to neodlišovalo od zadaní na iné osoby,” tvrdí Kriak.

"Aké boli vstupné informácie?" pýta sa ďalej prokurátor. "Dostali sme fotografiu, ktorá nebola z policajnej evidencie. Išlo o fotografiu, ktorá bola stiahnutá cez Google,” hovorí Kriak.

15:15 Otázky sa pýta prokurátor. "Kedy ste boli oslovený na sledovanie? A kedy došlo zadanie na Jána Kuciaka?"

“Koncom roka 2016, vtedy to celé začalo. Zadania na Jána Kuciaka, dátum si nepamätám, ale bol to úvod októbra 2017,” odpovedá Kriak.

15:14 “Bolo zrejmé, že ten chlapec nikam nechodí. Vzhľadom na to, že sa blížila zima, tak ten chlapec mal čo robiť, aby ten dom dal do obývateľnej formy,” hovorí Kriak.

Zo spravodajského pohľadu bola hodnota fotiek nulová. Tie fotky zachytávali Jána Kuciaka pri chôdzi, vzhľadom k účelu to nemalo žiaden význam.

Miroslav Kriak

“Náš prístup vo vzťahu k Jánovi Kuciakovi bol absolútne bezpredmetný,” povedal.

15:13 “Vyfabrikovali sme tieto správy (o Jánovi Kuciakovi), aby sme splnili zadanie. Fotky, ktoré sme robili, mali demonštratívnu funkciu. Zo spravodajského pohľadu bola hodnota fotiek nulová. Tie fotky zachytávali Jána Kuciaka pri chôdzi, vzhľadom k účelu to nemalo žiaden význam,” hovorí Kriak.

15:11 Kriak tvrdí, že nakoniec za ním išli, Škripa nechali niekde v kaviarni, počas jazdy nafotili Kuciakove auto pred jeho domom vo Veľkej Mači.

15:08 “K samotnému Jánovi Kuciakovi. Do zadania od Petra Tótha som to meno nikdy nezachytil. To všetko mi sprostredkoval Peter Tóth. Bolo to niekedy v úvode októbra 2017. Myslím si, že 4. alebo 5. októbra. Nepamätám si presný dátum. Vtedy sme prvýkrát čakali pred pracoviskom na Jána Kuciaka na Prievozskej ulici. Odtiaľto Ján Kuciak vyšiel asi o 18.00 hod a prešiel na neďalekú autobusovú stanicu, odtiaľ sa odviezol do Serede, tam vystúpil a prestúpil do svojho vozidla a odviezol sa do obce Veľká Mača,” hovorí Kriak.

“Keď som sa pozeral na Jána Kuciaka asi dve-tri minúty, tak som kontaktoval Petra Tótha a povedal mu, že nejde o dílera ani užívateľa drog, pôsobí skôr ako intelektuál a domácky typ,” hovorí Kriak.

“Peter Tóth mi na to povedal, že ak by o mňa išlo, tak po tých dvoch-troch minútach by bolo po všetkom, nevidel som ďalší zmysel v tom pokračovať. Peter Tóth mi povedal, že to nemôžeme ďalej takto skončiť. Mám zistiť, či za ním nechodí nejaký policajt domov. Nenaliehal, myslím si, že sa s mojím stanoviskom zmieril. S Jánom Kuciakom sme sa vtedy presunuli do Serede. Vzhľadom na to, že Juraj Škrip bol vtedy veľmi chorý, mal vysokú teplotu a ťažko to niesol, mal silnú chrípku, tak sme za ním do Veľkej Mače nevstúpili,” hovorí Kriak.

15:06 Kriak tvrdí, že na začiatku naozaj zachytili nejakú drogovú činnosť a aj vynášanie informácií z úradov.

15:04 “Na prelome rokov 2016/2017 ma oslovil bývalý riaditeľ kontrarozviedky SIS Peter Tóth s požiadavkou na vytvorenie skupiny, ktorá by sa špecializovala na sledovanie. Predmetom skupiny mala byť činnosť proti predajom drog, potom proti úniku informácií a tretí dôvod bolo spravodajské zabezpečenie určitých stretnutí, ale ten tretí dôvod sa nikdy neplnil,” odpovedá Kriak.

“Na spoluprácu som oslovil dvoch ľudí, pána Škripa a pána Mlynarčíka,” hovorí Kriak.

“Mal som expresne krátky čas na prípravu týchto dvoch ľudí, v podstate v rýchlokurze za dva mesiace som ich vyškolil. Niekedy v marci 2017 bola skupina pripravená, aby plnila úlohy. Osoba Petra Tótha pre mňa vzbudila presvedčenie, že pracujem v prospech štátu,” hovorí Kriak.

Aj v prípravnom konaní vypovedal, že bol oklamaný a myslel si, že pracuje pre SIS.

15:01 "Prišli ste niekedy do kontaktu s obžalovanými? pýta sa prokurátor Vladimír Turan.

“Nie,” odpovedá na všetky štyri mená obžalovaných.

14:50 Ďalej budú vypovedať svedkovia - šéf Kočnerovho sledovacieho komanda Miroslav Kriak a člen Štefan Mlynarčík.

14:49 Súd informoval, že prítomnosť Marčeka na pojednávaní ďalej nepovažuje za potrebnú. Marček povedal, že by teda rád odišiel hneď.

Kukláči následne eskortovali Marčeka von z pojednávacej miestnosti, odvezú ho do väznice. Súd nerozhodol o zmene dôvodov väzby.

14:42 Senát momentálne rieši Marčekovu väzbu, pretože už minulý týždeň navrhol, aby mu súd zúžil dôvody väzby a zrušil tzv. kolúznu väzbu.

Kolúzna väzba totiž ovplyvňuje jeho režim vo väznici.

14:39 Prokurátor nenavrhol čítať zápisnice o Kočnerovom výsluchu z prípravného konania, pretože “v zásade nevypovedal”. Výsluch Kočnera skončil.

14:38 Pojednávanie pokračuje, nasleduje výsluch obžalovaného Mariana Kočnera.

"Áno,” odpovedal Kočner na otázku predsedníčky, či trvá na vyhlásení, že využíva svoje právo nevypovedať.

13:35 Pojednávanie bolo prerušené na hodinovú obednú prestávku.

Načítavám video...

13:34 Priestor pre vyjadrenie dostal tiež Jozef Kuciak st. “Krstný otec je ten, kto je pri krste. Ale z týchto vyjadrení vyplýva, že tu sa pán Kočner stal až neskôr krstným otcom, to mi znie ozaj mafiánsky...,” povedal.

13:32 Slovo dostala Zlatica Kušnírová, vyjadruje sa k dôkazom prvýkrát.

“Obžalovaná tvrdí, že o mojej dcére nepočula. Ale minulý týždeň tu padlo, že vedeli aj o horalkách a o Martinke nevedeli…,” hovorí Kušnírová. Pýta sa Zsuzsovej, prečo im vzali lásku ich vnúčat, ktoré Ján Kuciak a Martina Kušnírová plánovali.

Načítavám video...

13:29 “Jedna z alternatív je, že pri svojich výpovediach dáva pani obžalovaná odkazy pánovi obžalovanému Kočnerovi,” tvrdí Kvasnica.

Odvoláva sa na ich komunikáciu cez Threemu, kde si takto vymieňali odkazy v náznakoch. Zsuzsová sa na Kvasnicu usmieva.

Načítavám video...

13:26 “Výpovede obžalovanej sú plné rozporov, momentálne nepovažujeme za podstatné sa im venovať podrobne,” hovorí Roman Kvasnica.

“Rešpektujeme právo obžalovanej nevypovedať, je tiež zrejmé, že musíme rešpektovať obžalobnú taktiku a tým aj jej rozhodnutie vypovedať po častiach,” hovorí Kvasnica.

Pripomína, že Zsuzsová minulý týždeň povedala, že bude vypovedať po výsluchu Zoltána Andruskóa.

“Dnes, keď už bol Zoltán Andruskó vypočutý, tak obžalovaná hovorí, že bude vypovedať zas nabudúce,”pripomína Kvasnica.

13:25 Súd dočítal výpovede Zsuzsovej. Obžalovaní využili právo vyjadriť sa.

“Z poslednej výpovede je zrejmé, že aj žiadosť o preskúmanie postupu vyšetrovateľa pri výsluchu aj neskoršie námietky predniesla obhajoba pána Kočnera. To je všetko, čo chcem povedať,” povedal zástupca Kuciakovcov Daniel Lipšic.

13:19 Zsuzsová vypovedá, že na jednej strane sa Kočner staral o jej dcéru, ale na druhej strane bol na Zsuzsovú prísny - žiadal ju, aby sa prestala ľutovať, aby lepšie zvládala svoje panické stavy a tak ďalej.

“Chcel, aby som si splatila exekúcie a potom si spravila niečo malé vlastné, napríklad obchod s vlasmi alebo pet shop, obchod so zvieratkami. Aj malú k tomu viedol, preto jej darčeky dával iba za vysvedčenia s jednotkami,” vypovedala Zsuzsová. “Preto by mi určite nedal peniaze,” tvrdí.

13:16 “Pán Kočner bol podnikateľ a nie mafián,” povedala Zsuzsová.

13:10 Jedna zo zápisníc opisuje aj otázku vyšetrovateľa, ktorý sa pýtal, kto platí Zsuzsovej obhajobu.

Otázku namietal Zsuzsovej obhajca Štefan Neszméry a tiež Kočnerov obhajca Marek Para.

Para žiadal, aby postup vyšetrovateľa preskúmal prokurátor, vyšetrovateľ od otázky upustil a povedal, že to bude riešiť s prokurátorom.

Potom sa Zsuzsovej pýtal, či sa s niekym o výpovedi radila. “Nepotrebujem žiadnu inštruktáž,” povedala.

13:00 “Určite nie, nikdy v živote mi takú sumu nedal, ani 22. februára. Takú sumu som v živote nevidela,” reagovala Zsuzsová na otázky vyšetrovateľov o stretnutí po vražde, na ktorom mal Kočner odovzdať odmenu za Kuciakovu vraždu.

Súvisiaci článok Pozrite si šiesty deň na súde s obžalovanými z Kuciakovej vraždy Čítajte 

U Zsuzsovej v dome zaistila polícia 23-tisíc eur. Zsuzsová poprela aj následné prebratie peňazí v pondelok 26. februára po medializácii vraždy.

12:59 Zsuzsová povedala, že s Kočnerom sa stretávala najmä v utorok, štvrtok a sobotu. Teraz totiž čítajú jej výpoveď k zisteniam polície, ktoré sa týkajú pohybu jej telefónu a Threemy.

Zsuzsová hovorí, že do Bratislavy chodila za zubárkou alebo za plastickou chirurgičkou.

12:55 “V živote by som nespoznala Kuciaka podľa týchto fotiek,” vypovedala Zsuzsová potom, čo jej vyšetrovateľ ukázal fotky z Kuciakovho sledovania.

Povedala, že fotky nikdy predtým nevidela. Tvrdila, že na fotkách sa nepodobá na fotky, ktoré boli zverejnené médiami.

12:51 Zsuzsová poprela pred vyšetrovateľom, že by si niekedy od niekoho objednala niečiu vraždu.

12:48 “On nefinancoval mňa, ale moju dcéru. Nikdy mi nedal peniaze pre mňa, ale na podporu mojej dcéry,” tvrdí Zsuzsová.

Tak isto vypovedala aj minulý týždeň.

12:46 Aj Zsuzsová potvrdzuje, že Kočner sa jej sťažoval na novinárov. “Nie konkrétne na Kuciaka, ním sa absolútne nezaoberal. Ak mi niekoho spomínal, tak to bola pani Tódová (Monika Tódová z Denníka N, pozn. red.),” povedala Zsuzsová policajtom.

Potvrdila, že Kočner chcel na Kuciaka zbierať špinu, nie mu fyzicky ublížiť. „Vôbec sa netajil svojim zbieraním špiny,” povedala.

"Našiel nejakú špinu?" pýtal sa jej policajt. “Neviem," odpovedala Zsuzsová.

Tvrdí, že nevedela, aké epizódy Na pranieri Kočner chystá a čo v nich bude. “Vždy mi poslal link až následne a opýtal sa ma, čo na to hovorím.”

12:43 Hoci sa môže zdať, že Zsuzsovej výpovede, ktoré sa teraz čítajú na súde, sú nové, v skutočnosti ich má polícia k dispozícii už mesiace a jednotlivé zistenia preverovala.

Mnohé informácie z nich už medzičasom unikli aj do médií.

12:36 Daniel Lipšic považuje rozhodnutie senátu o zákonnosti získania komunikácie Mariana Kočnera cez Threemu za kľúčové.

Myslí si, že komunikácia cez Threemu inkriminuje Kočnera ako objednávateľa vraždy. Jeho obhajca Marek Para to za prehru nepovažuje.

Načítavám video...

12:30 Zsuzsová vo výpovediach opakovala, že o Jánovi Kuciakovi sa prvýkrát dozvedela, keď bol medializovaný telefonát Kočner-Kuciak, v ktorom Kočner hrozí Kuciakovi zbieraním špiny.

"Mali ste Kuciakove fotky v telefóne?"pýtal sa Zsuzsovej vyšetrovateľ.

“Je to dosť možné, pretože som Kočnerovi posielala odkazy z Facebooku. Boli to len a len fotky z internetu, iný zdroj som nemala,” odpovedá Zsuzsová.

Zsuzsovej výpoveď je v mnohom vnútorne rozporná, napríklad najprv vinu hádzala na Andruskóa, nakoniec však ukončila výpoveď tak, že ona neverila v jeho účasť na vražde “dokiaľ sa nepriznal“.

12:23 Vo výpovedi Zsuzsovej je miestami náročné identifikovať, čo je pravda a čo je lož v záujme namočiť do vyšetrovania čo najviac ľudí.

Dôveryhodnosť jej výpovede bude nakoniec vyhodnocovať súd, vyjadria sa k nej pravdepodobne aj splnomocnení zástupcovia rodín.

12:22 “Riešili sme najmä odkazy, čo sa mám opýtať veštkyne,” vypovedala Zsuzsová o Tóthovi.

Opäť tak potvrdzuje obsah motákov, ktoré dostal Tóth od Kočnera. V nich Kočner žiada Tótha, aby kontaktoval Zsuzsovú a pýtal sa jej sprostredkovane na názory veštice.

12:21 “Kočner mi povedal, že Peter Tóth pracoval pre Pentu,” tvrdí Zsuzsová.

Zsuzsová tvrdí, že Tóth vyhotovil kópiu Gorily.

12:20 Zápisnice o výsluchu svedkov z prípravného konania sa musia čítať doslovne, nejde totiž o klasický listinný dôkaz, pri ktorom Trestný poriadok umožňuje prečítať iba podstatné časti dokumentov.

Čítanie je preto zdĺhavejšie.

12:14 Zsuzsová opakovane vypovedala o finančných problémoch Zoltána Andruskóa.

Vraj mal požičané peniaze nielen od Zsuzsovej, ale aj od otca Zsuzsovej dcéry Miroslava Markoviča, ktorý má prezývku Ampulka.

12:12 Zsuzsová sa snaží v jednotlivých výpovediach spochybňovať svedka Andruskóa. Rozsiahlo a podrobne opísala, že za vraždou novinára bol Zoltán Andruskó, ale ona s prípadom nič nemá.

Bolo to však až v tretej alebo štvrtej výpovedi. Sama policajtom povedala, že “dlho premýšľala, prečo ju do toho Andruskó zatiahol”.

Andruskó mal záujem o miliónovú odmenu, ktorú ponúkol po vražde Kuciaka predseda vlády Robert Fico.

Alena Zsuzsová

Andruskó podľa Zsuszovej mal záujem o miliónovú odmenu, ktorú ponúkol po vražde Kuciaka predseda vlády Robert Fico. Dostať ju mal ten, kto pomôže odhaliť páchateľov.

Zsuzsová sa počas výpovedí snaží namočiť do celého prípadu množstvo verejne známych osôb, menovala Haščáka. Tiež spomínala, že Andruskó sa chcel dostať k prokurátorovi René Vanekovi, aby s ním riešil svoju obžalobu za daňové podvody (prípad pojednáva Okresný súd Bratislava V).

12:06 Alena Zsuzsová leží hlavou na lavici, v rukách žmolí papierovú vreckovku. Po jej ľavej strane sedí Marian Kočner, ale oddeľuje ich ostraha.

12:04 Denník SME sprostredkúva čítanie Zsuzsovej výpovedí striedmejšie, pretože pôsobia chaoticky a je zložitejšie chápať kontext jednotlivých jej vyjadrení.

11:55 Ďalšiu zápisnicu číta už prokurátor Juraj Novocký, predsedníčka senátu sudkyňa Sabová čítala zápisnice dve hodiny.

11:54 Zsuzsová policajtom priznala, že komunikovala s Andrejom Dankom, René Vanekom (bývalý námestník Generálnej prokuratúry pre civilný úsek) a Martinom Glváčom.

"Kto bol Maznák?" pýtal sa vyšetrovateľ. “To bol Glváč, lebo bol maznák,” povedala Zsuzsová.

Povedala, že na komunikáciu s týmito ľuďmi využívala osobitný telefón.

11:52 “S pánom Tóthom som sa nikdy nestretla,” tvrdila Zsuzsová. Policajtom potvrdila, že po zadržaní Kočnera ju Tóth kontaktoval cez WhatsApp a chcel od nej QR kód na spárovanie cez Threemu.

Tento postup sa uvádza aj v motáku, ktorý Kočner poslal Tóthovi z väzby. Znalec potvrdil, že písmo na motáku je písmo Mariana Kočnera.

11:50 Zsuzsová sa policajtom priznala, že spravovala stránku Na pranieri, cez ktorú chcel Kočner škandalizovať novinárov.

“S pánom Kuciakom vôbec nemal konflikt, konflikt mal s pani Tódovou,” vypovedala Zsuzsová o reportérke Denníka N Monike Tódovej.

Zsuzsovej čítané výpovede pred políciou pôsobia chaoticky.

11:44 “Pán Kočner si dal zistiť, kto sa mi nabúral do Facebooku a zistil, že to bol pán Jaroslav Haščák,” vypovedala Zsuzsová na polícii.

Opakovala, že komunikovala cez Facebook aj s Danielom Lipšicom. Lipšic to odmieta.

Výpoveď Zsuzsovej je navyše v rozpore s jej komunikáciou s Kočnerom cez aplikáciu Threema.

Hovorí aj o komunikácii s Jurajom Drobom, terajším bratislavským županom. “Odvtedy ma volal agentka,” hovorí o úniku ich vzájomnej komunikácie.

11:42 “Pán Kočner by mi nikdy nezveril ani stánok s hotdogmi, pretože dobre vedel, že moje stavy sú nevyspytateľné,” vypovedala Zsuzsová o objednávke vraždy od Kočnera.

Pán Kočner by mi nikdy nezveril ani stánok s hotdogmi, pretože dobre vedel, že moje stavy sú nevyspytateľné.

Alena Zsuzsová o objednávke vraždy

Vo výpovediach odmieta akúkoľvek spoluúčasť.

11:39 "Každý má rodinu, aj Ján Kuciak mal napríklad matku, ktorá teraz sedí v Pezinku a počúva toho komplexného, čo si ju chcel špeciálne všímať a nájsť na nej špinu – asi tú, čo sa na nej nalepila vo fabrike počas 16-hodinových zmien, ktoré si brala, aby ju nevyhodili.

A ktorá už pred ôsmimi rokmi nemala, ako mnohí dnes, ani koho voliť, lebo všetci (jej) len kradli.

Až jej nakoniec ukradli to najcennejšie. Nie z nedbanlivosti, nie nešťastnou náhodou.

Súvisiaci článok Pavúky z Pezinka sa rozliezajú Čítajte 

Premyslene a chladnokrvne. A to je strašné, strašné." Píše Elena Eleková.

11:22 Bola vyhlásená krátka 15 minútová prestávka.

11:15 Keď sudkyňa číta Zsuzsovej výpoveď, že Andruskó si chcel od Kočnera požičať peniaze, tak Zsuzsová súhlasne kýve hlavou.

Zsuzsová sedí na mieste pre svedkov, miestami rýchlo hýbe pravou nohou, inokedy si prebehne rukou vo vlasoch.

11:12 “Ja som nikdy sledovanie pána Kuciaka nevidela, nevedela som o tom,” povedala Zsuzsová.

“Keď pána Kočnera v lete 2018 vzali do väzby, tak pán Andruskó za mnou prišiel, že pozná štyroch sudcov a treba úplatok jeden milión eur, ale dopredu treba zložiť pol milióna,” povedala Zsuzsová.

11:10 Zsuzsová tvrdí, že Andruskó ju zobral do Viedne na nákup iPhone do Apple Store ako darček pre jej dcéru k narodeninám.

Ja som nikdy sledovanie pána Kuciaka nevidela, nevedela som o tom.

Alena Zsuzsová

“Vtedy som mu dala asi na hodinu svoj telefón, odkódovala som ho, vtedy z neho určite získal ďalšie dôverné informácie,” tvrdila Zsuzsová.

11:08 “Pán Marian Kočner nevie o tom, že som Andruskóovi požičiavala peniaze,” povedala Zsuzsová na jednom z výsluchov.

Priznala, že Andruskóovi povedala o Kočnerovi. “Neustále mi ponúkal nejaké biznisy, ktoré mám ponúkať Kočnerovi,” povedala Zsuzsová.

Tvrdí, že Andruskó sa u Kočnera snažil presadiť aj so svojou stavebnou firmou.

“Pán Kočner nemal záujem sa s nikým zoznamovať a nemal záujem o spoločný biznis s niekým, komu nedôveruje. Odmietla som si od pána Kočnera požičať peniaze pre Andruskóa. Ani pre seba som si od pána Kočnera nepožičiavala,” vypovedala Zsuzsová.

“Andruskó vedel, že moja dcéra má kreditnú kartu k účtu pána Kočnera,” tvrdí Zsuzsová.

11:04 „Áno, poznám Mariana Kočnera asi sedem až osem rokov, je to rodinný známy,” vypovedala Zsuzsová na polícii.

V ďalšom výsluchu povedala, že sa nepriznáva k skutku a obvinenie je postavené na klamstvách. “Nikdy medzi nami nebol intímny alebo iný vzťah, ale stali sa z nás dôverní priatelia,” povedala Zsuzsová o Zoltánovi Andruskóvi v ďalšej výpovedi.

Zsuzsová tvrdí, že Andruskóvi požičiavala pravidelne peniaze, pretože on jej pomáhal, pretože trpí panickými atakmi.

Zsuzsovej výpovede z prípravného konania

11:01 Denník N informoval, že prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry podal obžalobu na Alenu Zsuzsovú za objednávku vraždy primátora Hurbanova Lászlóa Basternáka v roku 2010.

Súvisiaci článok Na Zsuzsovú podali obžalobu aj v prípade vraždy Lászlóa Basternáka Čítajte 

Zsuzsovú obžaloval ako objednávateľku vraždy.

11:00 Prokurátor navrhol, aby sa prečítali Zsuzsovej výpovede z prípravného konania. Idú sa čítať.

Sudkyňa Sabová práve číta Zsuzsovej výpoveď po jej zadržaní v septembri 2018.

10:57 Na mieste pre svedkov už sedí Alena Zsuzsová a chce vypovedať.

“K výpovediam pána Szabóa a Marčeka môžem uviesť len to, že určité rozpory tam sú, ale to je medzi nimi. Ani k samotnému skutku sa nemôžem vyjadriť, lebo o ňom nič neviem, viem o ňom len z médií,” hovorí Zsuzsová.

K samotnému skutku sa nemôžem vyjadriť, lebo o ňom nič neviem, viem o ňom len z médií.

Alena Zsuzsová

“Moju celú výpoveď, kde sa chcem vyjadriť k pánovi Andruskóovi a k pánovi Kočnerovi, a k ostatným okolnostiam okolo toho, že sme obžalovaní, chcem predložiť na ďalšom pojednávaní, ktoré nariadite. To je asi tak všetko,” povedala Zsuzsová.

“Dnes nebudem odpovedať na otázky, využívam právo nevypovedať,” povedala napokon, keď sa jej prokurátor chcel pýtať.

“Výpoveď pána Szabóa a pána Marčeka potvrdila to, že pán Andruskó klame. Na podrobnosti budem poukazovať vo svojej výpovedi,” tvrdí Zsuzsová.

10:56 Sudkyňa dočítala Szabóove výpovede, Miroslav Marček využil právo vyjadriť sa: “Výpovede pána Szabóa sú lož, naďalej sa pridržiavam toho, čo som povedal a toho, čoho pravdivosť bola verifikovaná Národnou kriminálnou agentúrou,” reagoval Marček.

Čítanie výpovedí z prípravného konania je síce zdĺhavé, ale takýto dôkaz je možné vykonať na návrh niektorej zo strán v prípade, že obžalovaný odmietne vypovedať.

10:53 Ide sa čítať tretia výpoveď, ktorú Szabó urobil pri rozhodovaní o väzbe na Špecializovanom trestnom súde.

“Využil právo nevypovedať,” prečítala Sabová. Prečítala aj ďalšie dva záznamy o Szabóových výpovediach, vo všetkých prípadoch Szabó odmietol vypovedať.

Teraz Sabová číta zápisnicu z ďalšieho rozhodovania Špecializovaného trestného súdu: “Rodinu som dávno nevidel, v prípade prepustenia z väzby by som sa zdržiaval na adrese trvalého bydliska, kde žijem s rodičmi. Na otázku uviedol:
"medzi rokmi 2015 a 2016 som pracoval na pozícii ozbrojenej ochrany lodí v Indickom oceáne. V roku 2017 som si otvoril obchod s bio potravinami a výživovými doplnkami, rozbiehalo sa to, nebolo to stratové. Som slobodný, bezdetný, nemám vzťah,” vypovedal vtedy Szabó.

“Mal som iba tie úspory, ktoré mi boli policajtmi zadržané,” povedal.

10:50 Iniciatíva Za slušné Slovensko si zhromaždeniami vo viac ako 40 mestách a obciach 21. februára pripomenie úmrtie Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Od smrti novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej 21. februára ubehnú dva roky. Iniciatíva hovorí, že nezabúdajú a opäť vyjdu na námestia.

10:31 Szabó v druhom výsluchu hovoril o zbrani, ktorú vraj doniesol Marček a on nevedel, že je určená na vraždu. V druhej zápisnici sa však vyjadruje k vražde Petra Molnára, nie k vražde Jána Kuciaka.

Szabó vo výpovedi vysvetľuje, že Marček našiel nejakú staršiu zbraň na povale a vraj spolu riešili, ako sa jej legálne zbaviť.

10:20 “Takýto ohavný čin by som za také peniaze nikdy neurobil a keby som aj dostal také peniaze, tak by som už nebol na Slovensku,” uzavrel prvý výsluch v prípravnom konaní Szabó.

Predsedníčka senátu Sabová ide čítať zápisnicu o druhom výsluchu Szabóa v prípravnom konaní.

10:17 Krimi novinárka Júlia Mikolášiková na Facebooku informovala, že na Okresnom súde v Nitre dnes prebiehalo hlavné pojednávanie voči skutočnému Dušanovi Keménymu (pre ekonomickú trestnú činnosť), ktorý v 90. rokoch pracoval v SIS ako šéf komanda, ktoré malo škandalizovať vláde nepohodlných novinárov a politikov.

Podľa Mikolášikovej sa z pojednávania ospravedlnil Keményho obhajca Matúš Beresecký.

“Má kolíziu, pojednáva na Špecializovanom trestnom súde vo väzobnej veci Kuciak,” napísala Mikolášiková.

Beresecký obhajuje tu na súde obžalovaného Tomáša Szabóa. Pod menom “Dušan Keményi“ alebo “SIS Alino“ mal Marian Kočner v mobile uloženú Alena Zsuzsovú.

10:14 V čítaní pokračuje Sabová. Szabó v prípravnom konaní vypovedal, že vo Veľkej Mači mal aj svoj súkromný telefón, nielen “pracovný“ od Zoltána Andruskóa.

To je v rozpore s vyhlásením, ktoré tu on sám urobil pred asi polhodinou. “Nikdy by som nešiel vraždiť s vlastným telefónom alebo SIM kartou,” povedal.

10:09 Szabó počas čítania jeho výpovedí sedí uprostred pojednávacej miestnosti na mieste pre svedkov.

Výpovede číta predsedníčka senátu Ružena Sabová.

Vzadu za ním stoja dvaja kukláči v pohotovostnej pozícii s pravou rukou na pištoli. Szabó má sňaté putá z rúk, ale má spútavaciu retiazku (bráni pohybu nôh) a spútavací opasok (je k nemu pripevnená retiazka).

10:07 Szabó v prípravnom konaní rozpovedal rovnaké alternatívne vysvetlenie vražedného deja, ako povedal súdu minulý týždeň.

Povedal, že Marčeka do Veľkej Mače síce doviezol, ale Marček v obci vystúpil a on nevie, čo v tom čase robil.

“Keď sa vrátil, mal nohavice dole zablatené,” vypovedal Szabó.

Marček sa mu údajne v aute mal priznať, že v dome videl dve mŕtve telá. “Povedal som mu, že by sme mali ísť na políciu,” tvrdí Szabó.

Szabóove výpovede z prípravného konania

9:55 Predsedníčka senátu ide čítať Szabóove výpovede z prípravného konania.

Szabó od prvého momentu vypovedal, že Andruskó sa mu síce naozaj koncom roka 2017 ozval, ale nechcel vraždu, ale niekoho zbiť.

“Zoltán povedal, že sa jedná o nejakého mladého novinára, ale meno ešte zistí,” tvrdil Szabó.

Szabó priznal v prípravnom konaní aj to, že Andruskó im dal “pracovné” tlačidlové telefóny, ale odmieta, že by ich použili pri vražde, mali byť určené na organizáciu bitky.

Szabó vo výpovedi povedal aj to, že do Veľkej Mači prvýkrát nešli obzerať Kuciakov dom, ale išiel obzerať babetu, ktorú našiel na Bazoši.

9:51 Výsluch Marčeka bol ukončený, v poradí ďalší je Tomáš Szabó, ale ten vyhlásil: “Využívam svoje právo nevypovedať.”

Prokurátori navrhli, aby boli prečítané Szabóove výpovede z prípravného konania.

9:50 Szabó hovorí, že keď Marček nastupoval k nemu do auta, tak nemal so sebou žiadnu zbraň.

“Pán Marček potvrdil, že delaboráciu nábojov vykonával on, čím potvrdil, že ja s tým nemám nič spoločné,” hovorí Szabó.

“Ako mohla byť zbraň v originálnom púzdre, keď bol na nej aj tlmič?" pýta sa Szabó opäť rečnícku otázku.

“Chceme týmto poukázať, že pán Marček nehovorí pravdu a jeho vyjadrenia sa nezhodujú,” dodal Szabó.

9:47 Vyjadruje sa Tomáš Szabó. Hovorí, že Marčekova výpoveď o zaobstaraní zbrane nesedí s výpoveďami Andruskóa, Sehnala a Krescika (dodávateľ zbrane).

“Ak bola zbraň získaná na jeseň 2017 a Andruskó vraj zadal objednávku začiatkom roka 2018, tak na akú vraždu bola určená tá zbraň?" pýta sa rečníčku otázku Szabó.

Vyjadruje sa Tomáš Szabó

9:46 Nemá nikto ďalšie otázky, obžalovaní dostali priestor na vyjadrenia.

9:43 "Prečo ste neprišli neskôr, keď tam nebola pani Kušnírová?" pýta sa opäť Roman Kvasnica.

"Pretože na nás tlačil pán Andruskó,” odpovedá Marček. "Prečo na vás tlačil?"

"Spomínal, že zadávateľ je netrpezlivý, ale nepýtal som sa ho,” hovorí Marček.

"Kde vám bola odovzdaná informácia o netrpezlivosti?" znie ďalšia otázka. "Mne sa zdá, že sme boli u neho v pizzerii,” hovorí Marček.

"Mali ste viac takýchto stretnutí, kde sa riešila časová otázka vykonania skutku?" pýta sa Kvasnica. “Nie, mali sme stretnutia ohľadne iných vecí a toto prišlo do reči,” hovorí Marček.

"Akým spôsobom ovplyvnila táto informácia, že to už malo byť, vaše konanie 21. februára 2018?" "Keď sme tam prišli 19. februára, tak som tam videl viac osôb, tak som odišiel. Ale pretože to tlačilo, tak 21. februára som pristúpil k vykonaniu skutku,” hovorí Marček.

9:40 "Aké činnosti vykonávali?"pýta sa predsedníčka senátu. "Rozprávali sa, niečo písali na počítači, hýbali sa v jednej miestnosti,” odpovedá Marček.

"Koľko trvalo vaše pozorovanie?"
"Ako som povedal, ťažko povedať, možno hodina, hodina a pol,” hovorí Marček.

"Na základe čoho ste usúdili, že pani Kušnírová je hneď mŕtva?" pýta sa ďalej predsedníčka senátu. "Videl som zásah, bolo to jasne vidieť,” dodáva Marček.

"Prejavovala ešte nejaké známky života?" znie ďalšia otázka.
“Nie, nič,” odpovedá Marček.

Zlatica Kušnírová sa rozplakala, Kuciakovci tiež.

9:38 "Keď ste zasiahli Kuciaka do hrude, zaznelo niečo?" pýta sa ďalej Kvasnica. “Nie, nikto tam nič nepovedal,” hovorí Marček.

"V akej vzdialenosti ste boli od obete?" "Maximálne 30 centimetrov. Osobne si myslím, že to bolo menej,” odpovedá.

Rodičia Jána Kuciaka sa držia za ruky. Marček opäť vypovedá veľmi chladne a technicky o priebehu vraždy.

9:36 "Ako dlho ste čakali pre domom, kým tam niekto prišiel? Kto prišiel?" znie ďalšia otázka.

“Pätnásť minút. Potom prišiel Ján Kuciak a Martina Kušnírová,” hovorí Marček.

"Koľko ste čakali, kým ste išli dnu? " pýta sa ďalej Kvasnica.“Neviem povedať, nesledoval som hodiny, možno hodinu, hodinu a pol,” hovorí Marček.

"Skúšali ste, či sú otvorené dvere? Ktoré dvere?" “Áno, hlavné vchodové,” vypovedá Marček.

"Keď ste išli do domu po tom čakaní, dvere boli zamknuté?" pýta sa Kvasnica. “Po tom čakaní boli dvere zamknuté, musel som zabúchať,” vypovedá Marček.

9:35 Prokurátori nemajú na Marčeka ďalšie otázky. Otázky nemá ani Kočnerov obhajca Marek Para.

"Nikto nechce položiť otázky?" pýta sa predsedníčka senátu. Prihlásil sa Roman Kvasnica. “Viete si spomenúť, akú konkrétnu informáciu ste mali o Jánovi Kuciakovi čo sa týka príchodov a odchodov do zamestnania? Či vám bola povedaná nejaká hodina?”

“Áno, ak si dobre pamätám, odchádzal o 6.00 hod a prichádzal 18.00 hod,” vypovedá Marček.

Vypovedá Miroslav Marček

9:33 Ďalej bude vypovedať Miroslav Marček, ktorý sa priznal, že zastrelil Jána Kuciaka, Martinu Kušnírovú a Petra Molnára.

“Nemám čo ďalej uviesť k veci, ale som ochotný odpovedať na otázky,” povedal Marček.

9:32 Tomáš Szabó a Marián Kočner využili právo nevypovedať a nebudú reagovať na výpovede ostatných spoluobžalovaných.

9:31 Debata o Threeme bola ukončená, idú sa vzájomne vyjadrovať obžalovaní k svojim výpovediam

Aktuálna pozícia senátu je nasledovná:

- Miroslav Marček bude vylúčený na samostatné konanie, hlavné pojednávanie sa bude neskôr konať iba s tromi obžalovanými (Zsuzsová, Szabó a Kočner), Marček bude súdený v samostatnom konaní. O vylúčení bude rozhodnuté neskôr.

- Senát rozhodol, že Threema bola získaná zákonne. - Senát nateraz nerozhodol, či a kedy Threemu vykoná, teda prečíta.

- Senát informoval, že ak sa neskôr Threema vykoná (prečíta) a bude nevyhnutné opäť vypočuť niektorých svedkov alebo obžalovaných, tak sa opäť vypočujú.

09:24 “Pokiaľ sa jedná o digitálne forenzné správy, konkrétne tá, na ktorú bolo poukazované v súvislosti s návrhom na vykonanie dôkazu ako vecného dôkazu, poskytla výsledok skúmania celkovo osem telefónnych prístrojov. S tým, že boli extrahované dáta na tento externý disk,” ukazuje Sabová opäť na dôkaznú obálku.

Súd nemá pochybnosti o zákonnosti získania dôkazu.

Ružena Sabová o Threeme

“Súd nemá pochybnosti o zákonnosti získania dôkazu,” hovorí Sabová.

“Následne, ako vyplynulo z úradného záznamu policajného orgánu, na základe požiadavky vedúceho vyšetrovacieho tímu bola z dešifrovaného súboru spracovaná úplná komunikácie v Exceli a je nahratá na DVD Verbatim. Súd dospel k záveru, že v tomto štádiu konania o návrhu na vykonanie dôkazu nerozhodne a bude pokračovať v naplánovaných úkonoch s tým, že ak bude potrebné po vykonaní tohto dôkazu vypočuť opätovne obžalovaných, tak k tomu pristúpi. Súd uvažuje o vylúčení obžalovaného Marčeka na samostatné konanie,” hovorí Sabová.

Súvisiaci článok Policajti získali Threemu zákonne, rozhodol súd (audio) Čítajte 

09:23 Predsedníčka senátu Ružena Sabová: “Senát po porade nespochybňuje zákonnosť získania dôkazu vyjadrením a analýzou, ktorú poskytol Europol. Súd dospel k záveru, že tento dôkaz je v súlade s nariadením. Prílohou tohto dôkazu je extrahovaný súbor v tejto forme,” hovorí sudkyňa a vytiahla z dôkaznej obálky externé disky a ukázala ich.

09:17 Reaguje Kočnerov obhajca Marek Para. “Je zvláštne, aby Europol vysvetľoval súdu svoje vlastné postavenie a sám sa legitimizoval. Už v prípravnom konaní sme vzniesli námietky a namietali sme neúplnosť vyšetrovania,” hovorí Para.

09:15 Prokurátor Juraj Novocký informuje, že požiadal o stanovisko Europol. Má za to, že už v minulosti iným členským krajinám poskytol posudky. “Ak to bude senát považovať za potrebné, zástupcovia Europolu sú pripravení dostaviť sa na hlavné pojednávanie a poskytnúť svoje expertné stanovisko,” informoval Novocký.

Načítavám video...

09:10 Pojednávanie sa začalo o 9:10 hod.

09:01 Obžalovaní majú v stredu nový zasadací poriadok. Kočner a Zsuzsová sedia dosiaľ najbližšie k sebe.

Sedia v jednej lavici, ale nie bezprostredne vedľa seba, medzi nimi sedí príslušník Zboru väzenskej a justičnej stráže.

09:00 Nakoniec bol predvedený aj Miroslav Marček, v pojednávacej miestnosti sa nachádzajú všetci štyria obžalovaní - sedia v poradí Kočner, Zsuzsová, Szabó a Marček.

07:47 Od 7.00 hod. sa novinári schádzajú v press centre Justičnej akadémie v Pezinku. Pojednávanie sa začne o 9.00 hod. Obžalovaní už boli eskortovaní do Pezinka a nachádzajú sa niekde v budove.

Kde obžalovaných v budove zadržiavajú a môžu medzi sebou komunikovať? Čo jedia, keď sú v Pezinku? Denník SME odpovedal na ďalší 20 najčastejších otázok od čitateľov.

V stredu na Špecializovanom trestnom súde v Pezinku šiestym dňom pokračuje hlavné pojednávanie v prípade vraždy novinára Jána Kuciaka, jeho snúbenice Martiny Kušnírovej a podnikateľa z Kolárova Petra Molnára.

Očakáva sa, že hneď ráno senát predsedníčky sudkyne Ruženy Sabovej oznámi rozhodnutie, či pripustí ako dôkaz komunikáciu cez aplikáciu Threema z iPhonu Mariana Kočnera a za akých podmienok.

Senát sa o tom radil v utorok podvečer po skončení pojednávania a Sabová avizovala, že rozhodnutie oznámi v stredu ráno.

Na pojednávanie budú v stredu predvedení obžalovaní vrátane Mariana Kočnera, ktorý v utorok nebol prítomný. Alena Zsuzsová príde na pojednávanie po týždňovej prestávke, v ostatných dňoch dala súhlas na konanie v neprítomnosti. Miroslav Marček, ktorý sa k vražde priznal, pôvodne nemal byť prítomný, no bude predvedený.

Predsedníčka senátu nechala trojicu obžalovaných predviesť, aby mali možnosť vzájomnej reakcie na svoje výpovede. Minulý týždeň totiž obžalovaní vypovedali oddelene, znamená to, že nepoznali svoje vzájomne výpovede. Ešte minulý týždeň ich pracovníci súdu prepísali a prepis dostali všetci obžalovaní na preštudovanie.

V stredu prídu vypovedať aj dvaja svedkovia. Miroslav Kriak viedol sledovacie komando, ktoré pre Mariana Kočnera sledovalo novinárov vrátane Jána Kuciaka. Fotografie, ktoré zhotovili, poslúžili vrahom pri príprave vraždy. V komande bol aj Štefan Mlynarčík, ktorý zhotovil niektoré z fotografií.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  2. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  3. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  4. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  5. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  6. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  7. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  8. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  9. Darujte od srdca pre rozum
  10. Vysoké školy: Ako poslať prihlášku a koľko za ňu zaplatíte?
  1. Tipy na darček pre krstniatko
  2. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  3. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  4. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  5. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  6. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  7. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  8. Ktorá farba je tá tvoja?
  9. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  10. ... viac ako vzdelanie
  1. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 16 975
  2. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 8 801
  3. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii 8 443
  4. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 6 082
  5. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 5 147
  6. SME proti extrémizmu na školách 4 633
  7. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 4 591
  8. Darujte od srdca pre rozum 4 524
  9. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 4 302
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 4 278

Téma: Vražda novinára Jána Kuciaka

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Jakub Benko

Mazurek ma inšpiroval. Prešlo ma to v Osvienčime (odomykáme)

Videl som ho usmievať sa na kremačné pece.

Milan Mazurek.

Google stopol videá Smeru, ten sa vyhovára na technické úpravy

Strana tvrdí, že šlo len o drobné technické úpravy.

Robert Fico vystupuje so svojím prejavom na programovej konferencii Smeru.

Čo všetko treba vybaviť skôr, než začnete stavať rodinný dom

Oplatí sa na papierovačky najať špecializovanú firmu?

Kým dostanete stavebné povolenie, môže prejsť niekoľko mesiacov. Pred stavebným úradom treba osloviť správcov sietí aj budúcich susedov.

Neprehliadnite tiež

Bývalý policajný prezident Tibor Gašpar.

Košičanom vrátia za teplo vyše milióna eur

Tepláreň sľubuje vrátiť 1,6 milióna, Tepelné hospodárstvo peniaze prerozdelí.

Ilustračné foto.

Rómsky bojový šampión: Nezažil som žiadnu diskrimináciu

Julian Makula je majstrom Európy v brazílskom ju-jitsu.

Julian Makula.
Momentka z rekordných pokusov v Poprade. V popredí kyslíkové fľaše, bez ktorých by výškové rekordy neboli možné.