SME
Utorok, 30. máj, 2023 | Meniny má Ferdinand

Najviac na predvolebnú kampaň tento týždeň minula SNS

SNS sa podľa Transparency snaží zachrániť pokles volebných preferencií.

Andrej Danko už nie je kapitán. Andrej Danko už nie je kapitán. (Zdroj: SME .- Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Slovenská národná strana (SNS) minula tento týždeň zo svojho volebného účtu 207-tisíc eur, viac ako ktorákoľvek iná strana v kampani.

Pokúša sa tak zachrániť pokles volebných preferencií reštartom kampane. Uviedla to mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS).

Druhú najväčšiu kampaň týždňa mala koalícia Progresívne Slovensko/Spolu s výdavkami 131-tisíc eur, tretiu strana Za ľudí so 100-tisíc eurami.

Súvisiaci článok Nastrčia im volavky a politici sa chytia. Nik ich pred nimi nevystríha Čítajte 

„SNS zvýšila aj aktivitu na Facebooku, kde od víkendu podľa svojho transparentného účtu investovala už 5 700 eur, viac ako kedykoľvek predtým v takom krátkom čase. Dominovali statusy o návšteve Andreja Danka v Portugalsku," informovala organizácia.

SkryťVypnúť reklamu

Do minulého týždňa mala SNS podľa TIS najslabšiu kampaň spomedzi trinástich strán, ktoré majú najväčšiu šancu dostať sa do budúceho parlamentu.

Za prvé tri mesiace oficiálnej predvolebnej kampane minula SNS 311-tisíc eur, čo je pätina v porovnaní s výdavkami strany Smer - sociálna demokracia a menej ako polovica výdavkov strany Sloboda a Solidarita.

Ako TIS dodala, SNS patrí k stranám, ktoré majú svoju volebnú kampaň postavenú výlučne na straníckych peniazoch.

Na transparentný účet strana zatiaľ neprijala žiaden dar a na svojej stránke neinformuje ani o pôžičkách.

„Podľa našich prepočtov založených na výročných správach SNS a výdavkoch na minuloročné eurovoľby už SNS nebude mať veľa voľných zdrojov na to, aby vo februári viedla rozsiahlu kampaň na úrovni svojich konkurentov z parlamentu," uzavrelo TIS.

SkryťVypnúť reklamu

V hodnotení transparentnosti kampaní oznámkovala mimovládna organizácia SNS priemernou trojkou.

Strana neposkytuje informácie o svojej kampani a jej financovaní. Jej stranícky transparentný účet je málo podrobný a jednu pätinu doterajších výdavkov presunuli do medzičlánku - dvornej agentúry Green Day, ktorej konateľom je jeden z okresných šéfov strany Slavomír Leysek.

Ako uviedla mimovládna organizácia, firma má už viac ako rok daňové nedoplatky, ktoré v januári dosiahli sumu 2 318 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Ako zvládnuť zápal močových ciest bez antibiotík?
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  6. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  7. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  1. Content agency mení svoje meno na Contedy
  2. Ako správne napúšťať bazén
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  5. Život je moc krátky, aby ste ho prekosili
  6. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  7. Modrovlasý gamer Michal: Tu sú moje tipy pre Digitálneho žiaka
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 228
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 919
  3. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 335
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 102
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 4 601
  6. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 498
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 456
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“ 1 981
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu