Nemci si v Trenčíne robia vodičáky, je to lacnejšie

Trenčín 24. mája (TASR) - Vodičské preukazy si v Trenčíne začali vybavovať záujemcovia z Nemecka. Turnusy organizuje nemecká agentúra v spolupráci s jednou ...

Trenčín 24. mája (TASR) - Vodičské preukazy si v Trenčíne začali vybavovať záujemcovia z Nemecka. Turnusy organizuje nemecká agentúra v spolupráci s jednou z trenčianskych autoškôl. Nemci za vodičský preukaz vybavený na Slovensku výrazne ušetria.

Osemčlenné skupinky Nemcov vozia do Trenčína mikrobusom dvakrát do mesiaca. Ubytujú ich v penzióne, absolvujú teóriu aj praktické jazdy ako bežní uchádzači v autoškolách. Používajú učebnice a pomôcky v nemčine, na komunikáciu a skúšky si platia tlmočníka. Celkové náklady na vybavenie vodičského preukazu na Slovensku vrátane cestovania, ubytovania a stravovania ich vyjdú na 700 eúr. Vodičský preukaz v Nemecku podľa majiteľa autoškoly Kociana stojí 2500 až 3000 eúr.

Nemci musia prísť do Trenčína trikrát. Najprv na jeden deň, keď zájdu na cudzineckú políciu a prihlásia sa na trvalý pobyt. Ten je podmienkou, aby im mohol slovenský dopravný inšpektorát vydať vodičský preukaz. "Keď dostanú potvrdenie o trvalom pobyte, nastupujú do autoškoly," hovorí Kocian. Počas dvoch týždňov absolvujú prvú časť výcviku, potom odchádzajú domov. Vrátia sa o ďalšie dva-tri týždne na druhú časť výcviku a záverečné skúšky. Vybavovanie vodičského preukazu im trvá celkovo tri až štyri mesiace.

Podľa Kociana si na Slovensku vybavujú vodičské preukazy aj Nemci, ktorým ich doma polícia odobrala a skartovala. Nemeckí šoféri majú stanovený limit 80 bodov, ktoré sa odpočítavajú podľa spáchaných dopravných priestupkov. Po vyčerpaní limitu vodičovi preukaz skartujú a po uplynutí zákazu šoférovania si musí vodičský preukaz vybavovať odznova. Pri slovenských vodičských preukazoch karta vodiča zostáva na Slovensku a strhávanie bodov nie je možné.

Na Slovensku je pre žiakov autoškoly stanovených 45 hodín teórie a 33 hodín praktických jázd. V Nemecku podľa Kociana musí žiak chodiť na teóriu dovtedy, kým ju nezvládne. Pre praktické jazdy je stanovená iba minimálna hranica 20 hodín a ďalšie jazdy si musia žiaci kupovať, kým šoférovanie nezvládnu a vyučujúci im nepovolí ísť na skúšky. "Nemec chce v autoškole dostať všetko, čo si zaplatil, dokonca aj navyše. Všetko ho zaujíma, na všetko sa pýta. Slovenský žiak si zaplatí a zaujíma ho iba to, kedy dostane vodičský," porovnáva Kocian. Nemci tvoria dve tretiny jeho klientely, väčšina záujemcov je vo veku 35 až 40 rokov.

Podľa Kociana Nemci na Slovensko prichádzajú aj preto, že autoškoly v Čechách nestíhajú pokryť veľký dopyt a zdvihli ceny. Vodičské preukazy si vybavujú asi v štyroch slovenských autoškolách.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 713
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 014
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 259
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 364
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 360
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 911
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 618
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 533
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 457
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Podpora diktatúre na Slovensku poklesla

Agentúra Focus sa ľudí znova pýtala, v čom vidia alternatívu demokracie. Diktatúru podporuje menej Slovákov ako pred dvoma mesiacmi.

Majú pírsing a tetovanie. Ak dostanú žltačku C, majú sa liečiť za vlastné

Nepreplácaním liečby hepatitídy C pre niektorých pacientov chce Všeobecná zdravotná poisťovňa ušetriť peniaze. Je v strate 200 miliónov.

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen, ktorý chcel byť ombudsmanom, bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej. Dohodli sa ešte minulý týždeň.

Bývalého komunistického premiéra Štrougala vyšetruje poľská prokuratúra

Poľsko začalo trestné konanie v prípadoch svojich utečencov zabitých vysokým napätím na československej železnej opone počas komunizmu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop