SME

Strany zatiaľ minuli na online kampane 1,2 milióna eur

Vedie strana Smer, koalícia PS/Spolu a strana Štefana Harabina Vlasť.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Politické strany minuli za uplynulé tri mesiace volebnej kampane na internete dokopy viac ako 1,2 milióna eur.

Ako informuje na sociálnej sieti mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), uvedená suma predstavuje 15 percent z celkových doterajších výdavkov na predvolebné kampane.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smer má najmä antikampaňové videá

Do internetovej kampane najviac investuje Smer-Sociálna demokracia (Smer), Progresívne Slovensko(PS)/Spolu a výraznú kampaň má aj strana Vlasť

SkryťVypnúť reklamu

„Takmer polovicu z doterajšieho balíka reklamy nakúpili iba dvaja hráči – strana Smer a koalícia PS/Spolu. Dominuje Smer, ktorý na svoju internetovú propagáciu - najmä antikampaňové videá - už minul 314-tisíc eur, čo vychádza na 3-5 tisíc eur denne,“ približuje TIS.

Dodáva, že vládna strana začala s intenzívnejšou kampaňou po Novom roku. Strop jej inzercie bol druhý januárový týždeň, v období od 5. do 12. januára, keď na videoplatforme minula stotisíc eur.

„Je to viac ako väčšina konkurencie minula na online za celé doterajšie tri mesiace kampane,“ poukázala organizácia.

TIS uvádza, že strany v priemere investujú dve tretiny online balíka do sociálnych sietí a tretinu na reklamy v službe Google a videoplatformu Youtube. Do Google reklamy takmer vôbec neinvestujú strany Slovenská národná strana (SNS), Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) a Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO).

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako sociálne siete preferuje videoplatformu strana Borisa Kollára Sme rodina, ktorá na internetovú kampaň zatiaľ minula vyše 90-tisíc eur.

V uplynulom týždni výrazne vedie v online prostredí kampaň koaličnej strany PS/Spolu.

Tá „drží krok“ so Smerom, keďže na kampaň minula vyše 240-tisíc eur. Investuje viac do reklamy na sociálnej sieti „s modrým logom“. Za ostatných sedem dní minula koalícia takmer 40-tisíc eur, oproti šiestim tisícom vládnej strany Smer.

Harabinova Vlasť je najviac online

Vlasť Štefana Harabina vedie výraznú kampaň v rozsahu najmenej 123-tisíc eur na sociálnej sieti a cez službu Google.

TIS podotýka, že kampaň tejto strany je zo všetkých strán najviac orientovaná na online komunikáciu. Z jej doterajších výdavkov až tretina išla do internetovej reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Dala tak podľa organizácie viac ako ktorákoľvek iná strana s reálnou šancou na vstup do parlamentu.

Na druhej strane slabšiu internetovú kampaň vedie strana Andreja Kisku Za ľudí (22-tisíc eur) a Kotlebovci-Ľudová strana naše Slovensko, ktorá minula 3,4-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 812
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 487
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 516
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 452
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 413
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 404
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 268
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 006
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Slovenskí reprezentanti na MS v malom futbale 2025.

Vo svojom druhom zápase prehralo s Portugalskom.


a 1 ďalší
Alioune Sylla (Dunajská Streda) sa raduje po strelení gólu počas finále play off v Niké lige o Konferenčnú ligu.

Vo finále padlo dokopy päť gólov.


a 1 ďalší
SSC Neapol - Cagliari Calcio: ONLINE prenos zo zápasu 38. kola Serie A.

Sledujte s nami online prenos zo zápasu záverečného, 38. kola talianskej Serie A: SSC Neapol - Cagliari Calcio.


Mads Pedersen.

Druhý preťal cieľovú pásku Belgičan Wout Van Aert.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu