SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Strany zatiaľ minuli na online kampane 1,2 milióna eur

Vedie strana Smer, koalícia PS/Spolu a strana Štefana Harabina Vlasť.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Politické strany minuli za uplynulé tri mesiace volebnej kampane na internete dokopy viac ako 1,2 milióna eur.

Ako informuje na sociálnej sieti mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), uvedená suma predstavuje 15 percent z celkových doterajších výdavkov na predvolebné kampane.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Smer má najmä antikampaňové videá

Do internetovej kampane najviac investuje Smer-Sociálna demokracia (Smer), Progresívne Slovensko(PS)/Spolu a výraznú kampaň má aj strana Vlasť

Skryť Vypnúť reklamu

„Takmer polovicu z doterajšieho balíka reklamy nakúpili iba dvaja hráči – strana Smer a koalícia PS/Spolu. Dominuje Smer, ktorý na svoju internetovú propagáciu - najmä antikampaňové videá - už minul 314-tisíc eur, čo vychádza na 3-5 tisíc eur denne,“ približuje TIS.

Dodáva, že vládna strana začala s intenzívnejšou kampaňou po Novom roku. Strop jej inzercie bol druhý januárový týždeň, v období od 5. do 12. januára, keď na videoplatforme minula stotisíc eur.

„Je to viac ako väčšina konkurencie minula na online za celé doterajšie tri mesiace kampane,“ poukázala organizácia.

TIS uvádza, že strany v priemere investujú dve tretiny online balíka do sociálnych sietí a tretinu na reklamy v službe Google a videoplatformu Youtube. Do Google reklamy takmer vôbec neinvestujú strany Slovenská národná strana (SNS), Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) a Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO).

Skryť Vypnúť reklamu

Viac ako sociálne siete preferuje videoplatformu strana Borisa Kollára Sme rodina, ktorá na internetovú kampaň zatiaľ minula vyše 90-tisíc eur.

V uplynulom týždni výrazne vedie v online prostredí kampaň koaličnej strany PS/Spolu.

Tá „drží krok“ so Smerom, keďže na kampaň minula vyše 240-tisíc eur. Investuje viac do reklamy na sociálnej sieti „s modrým logom“. Za ostatných sedem dní minula koalícia takmer 40-tisíc eur, oproti šiestim tisícom vládnej strany Smer.

Harabinova Vlasť je najviac online

Vlasť Štefana Harabina vedie výraznú kampaň v rozsahu najmenej 123-tisíc eur na sociálnej sieti a cez službu Google.

TIS podotýka, že kampaň tejto strany je zo všetkých strán najviac orientovaná na online komunikáciu. Z jej doterajších výdavkov až tretina išla do internetovej reklamy.

Skryť Vypnúť reklamu

Dala tak podľa organizácie viac ako ktorákoľvek iná strana s reálnou šancou na vstup do parlamentu.

Na druhej strane slabšiu internetovú kampaň vedie strana Andreja Kisku Za ľudí (22-tisíc eur) a Kotlebovci-Ľudová strana naše Slovensko, ktorá minula 3,4-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Aj matematika sa dá skrotiť
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 26 812
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 22 853
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 066
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 643
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 623
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 482
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 067
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 813
  9. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 7 768
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 718
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Kam až siaha rodina Borisa Kollára?

Predseda parlamentu zase raz nevyužil možnosť vyskúšať si, ako štát funguje pre jeho voličov a voličky.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Skládok je veľa, envirorezort očakáva ich zatváranie

Časť skládok nemá majiteľa alebo prešla do zodpovednosti obcí, ktoré nemajú financie.

Ilustračné foto.

Špeciálny prokurátor navrhol väzbu pre troch obvinených z akcie Babylon

Obvinenie sa týka vydierania v súbehu s legalizáciou príjmu z trestnej činnosti.

Ilustračné foto

Deti do siedmich rokov nemusia podstúpiť povinný test po príchode zo zahraničia

Testovanie však môže nariadiť regionálny úrad verejného zdravotníctva alebo lekár.

Koronavírus: Nemci predĺžia čiastočný lockdown, chcú obmedziť aj súkromné stretnutia(minúta po minúte)

Celkovo sa novým koronavírusom na Slovensku nakazilo takmer stotisíc ľudí. Pandémia si vyžiadala 732 životov.

Testovanie na nový koronavírus.