SME

Strany zatiaľ minuli na online kampane 1,2 milióna eur

Vedie strana Smer, koalícia PS/Spolu a strana Štefana Harabina Vlasť.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Politické strany minuli za uplynulé tri mesiace volebnej kampane na internete dokopy viac ako 1,2 milióna eur.

Ako informuje na sociálnej sieti mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), uvedená suma predstavuje 15 percent z celkových doterajších výdavkov na predvolebné kampane.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smer má najmä antikampaňové videá

Do internetovej kampane najviac investuje Smer-Sociálna demokracia (Smer), Progresívne Slovensko(PS)/Spolu a výraznú kampaň má aj strana Vlasť

SkryťVypnúť reklamu

„Takmer polovicu z doterajšieho balíka reklamy nakúpili iba dvaja hráči – strana Smer a koalícia PS/Spolu. Dominuje Smer, ktorý na svoju internetovú propagáciu - najmä antikampaňové videá - už minul 314-tisíc eur, čo vychádza na 3-5 tisíc eur denne,“ približuje TIS.

Dodáva, že vládna strana začala s intenzívnejšou kampaňou po Novom roku. Strop jej inzercie bol druhý januárový týždeň, v období od 5. do 12. januára, keď na videoplatforme minula stotisíc eur.

„Je to viac ako väčšina konkurencie minula na online za celé doterajšie tri mesiace kampane,“ poukázala organizácia.

TIS uvádza, že strany v priemere investujú dve tretiny online balíka do sociálnych sietí a tretinu na reklamy v službe Google a videoplatformu Youtube. Do Google reklamy takmer vôbec neinvestujú strany Slovenská národná strana (SNS), Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) a Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO).

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako sociálne siete preferuje videoplatformu strana Borisa Kollára Sme rodina, ktorá na internetovú kampaň zatiaľ minula vyše 90-tisíc eur.

V uplynulom týždni výrazne vedie v online prostredí kampaň koaličnej strany PS/Spolu.

Tá „drží krok“ so Smerom, keďže na kampaň minula vyše 240-tisíc eur. Investuje viac do reklamy na sociálnej sieti „s modrým logom“. Za ostatných sedem dní minula koalícia takmer 40-tisíc eur, oproti šiestim tisícom vládnej strany Smer.

Harabinova Vlasť je najviac online

Vlasť Štefana Harabina vedie výraznú kampaň v rozsahu najmenej 123-tisíc eur na sociálnej sieti a cez službu Google.

TIS podotýka, že kampaň tejto strany je zo všetkých strán najviac orientovaná na online komunikáciu. Z jej doterajších výdavkov až tretina išla do internetovej reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Dala tak podľa organizácie viac ako ktorákoľvek iná strana s reálnou šancou na vstup do parlamentu.

Na druhej strane slabšiu internetovú kampaň vedie strana Andreja Kisku Za ľudí (22-tisíc eur) a Kotlebovci-Ľudová strana naše Slovensko, ktorá minula 3,4-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 942
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 958
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 538
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 912
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 166
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 401
  7. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 367
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 135
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Adam Sýkora

Pozrite si zostavy piatkového zápasu Slovensko - Francúzsko v prípravnom zápase pred MS v hokeji 2025.


FC ŠTK 1914 Šamorín - FC Tatran Prešov: ONLINE prenos zo zápasu 24. kola II. ligy.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo zápasu 24. kola MONACObet ligy: FC ŠTK 1914 Šamorín - FC Tatran Prešov.


Richard Varga.

Slovensko dvakrát reprezentoval na OH.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu