SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Truban dal preveriť dodatky k zmluve o spravovaní slovensko.sk

Dodatky mali zmluvu trojnásobne predražiť. Agentúra obvinenie odmietla.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Líder mimoparlamentnej koalície Progresívne Slovensko (PS)-Spolu Michal Truban podal v piatok podnet na Úrad pre verejné obstarávanie pre údajne nezákonné dodatky k zmluve o správe ústredného portálu verejnej správy www.slovensko.sk.

Tie podľa Trubana zvýšili hodnotu zmluvy z pôvodných 19,3 milióna eur na takmer trojnásobok, čo zákon nepovoľuje. Zmluvu podpísala Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je to jedna z našich prvých priorít po tom, keď by sa nám podarilo ísť do vlády, všetky tieto nevýhodné zmluvy preskúmať, porušiť, a potom už tie nové obstarávať veľmi transparentne," povedal Truban.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Truban: Zmluva so správcom domény .sk pre Slovensko neprináša výhody Čítajte 

Šéf PS avizoval napadnutie dodatkov k zmluve o správe portálu www.slovensko.sk už v prvej polovici decembra minulého roka.

Koalícia PS-Spolu podľa Trubana chce predstaviť novú legislatívu, ktorá by v budúcnosti takéto verejné obstarávanie znemožnila. Jedným z návrhov je, aby sa zmluvy so štátom zverejňovali 30 dní pred podpisom, čím by sa zaistila verejná kontrola.

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby, ktorá spadá pod Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu, obvinenie odmietla.

"Michal Truban a strana Progresívne Slovensko sa snažia zneužívať Národnú agentúru pre sieťové a elektronické služby na svoj politický boj bez akýchkoľvek odborných argumentov. Agentúra si stojí za správnosťou svojho postupu a vždy postupuje výhradne v súlade so zákonom," uviedla agentúra.

SkryťVypnúť reklamu

Pri dodatkovaní všetkých zmlúv vrátane zmluvy na prevádzku portálu slovensko.sk, vychádza agentúra z právnych analýz a odborného posudku súdneho znalca a v súlade s platnou legislatívou.

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby zdôraznila, že od spustenia portálu sa často menila legislatíva a pribúdali mnohé funkcie, takže výkonnosť portálu narástla minimálne o 300 percent.

"Pôvodne vysúťažený dodávateľ vlastní k portálu podľa zmluvy autorské práva, takže naše konanie bolo jediné možné a ekonomicky najvýhodnejšie," vysvetlila agentúra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  1. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  2. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  4. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 672
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 855
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 073
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 774
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 815
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 247
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 2 103
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu