SME
Sobota, 8. október, 2022 | Meniny má Brigita

Transparency podala podnet pre skrytú reklamu v prospech lídrov Sme rodina

Televízie vlastní senecký podnikateľ Rastislav Valenčík.

Boris Kollár (v strede).Boris Kollár (v strede). (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Dve regionálne televízie robia krátko pred parlamentnými voľbami skrytú reklamu lídrom hnutia Sme rodina. Na svojom profile na sociálnej sieti o tom informuje mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS).

Organizácia v tejto súvislosti podala podnet na Východoslovenskú a Stredoslovenskú televíziu volebnej komisii a Rade pre retransmisiu. Tie strážia nestraníckosť a poctivé označovanie reklamy v televíziách a rádiách.

Posledné dva týždne vysielala Východoslovenská televízia v relácii Osobnosti tri rozhovory s kandidátmi strany Sme rodina - jednotkou Borisom Kollárom, osmičkou Jozefom Lukáčom a pätnástkou Igorom Kašperom.

SkryťVypnúť reklamu

„Ide všetko o voľné dialógy, kde sa rieši ich detstvo, životný štýl, práca či plány do budúcnosti," priblížilo TIS. Rozhovory nie sú podľa mimovládky označené ako politická reklama a sú vysielané dvakrát denne.

Televízia rozhovor s Kollárom podporila aj na svojom Facebooku inzerciou za viac ako sto eur a statusy s videami televízie potom zdieľali Lukáč a okresné pobočky hnutia.

Ako ďalej informuje TIS, reláciu s Kašperom a Kollárom zverejnila aj sesterská Stredoslovenská televízia.

Obe televízie vlastní senecký podnikateľ Rastislav Valenčík. Dokopy majú podľa ich vlastných tvrdení sledovanosť 900-tisíc divákov týždenne.

Faktúry za tieto rozhovory sa neobjavili na volebnom účte Sme rodina. „Nie je to prvýkrát, čo kandidáti Sme rodiny využívajú skrytú reklamu v médiách. Pred mesiacom sme upozornili na podobnú (hnutím platenú) manipuláciu ľudí na webe Hlavný Denník," uzavrelo TIS.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Herečka Jana Oľhová: Je škoda, že ženy nedržia viac spolu
  2. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  3. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Herečka Jana Oľhová: Je škoda, že ženy nedržia viac spolu
  2. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  3. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  4. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  7. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  8. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 130
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 880
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 6 948
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 5 624
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 096
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 811
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu