SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Transparency: Progresívne Slovensko zneužívalo na kampaň facebookové konto Čaputovej

PS malo podľa mimovládky pri cielení inzercie na Facebooku v rukách aj kontakty profilovej stránky prezidentky.

Riaditeľ Transparency International Slovensko Gabriel Šípoš.Riaditeľ Transparency International Slovensko Gabriel Šípoš. (Zdroj: FOTO ARCHÍV SME - VLADIMÍŘ ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Progresívne Slovensko (PS) zneužívalo na kampaň facebookové konto prezidentky Zuzany Čaputovej.

Informuje o tom mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS) na sociálnej sieti.

Cielenie reklamy

PS malo podľa mimovládky pri cielení inzercie na Facebooku v rukách aj aktuálne kontakty profilovej stránky prezidentky.

TIS ako príklad uviedla inzerát lídra PS Michala Trubana z tohto týždňa s reakciami Andreja Danka (SNS) na blokádu Národnej rady SR.

V popise cielenia reklamy je uvedené, že okrem iného sa status ukazoval aj fanúšikom stránky prezidentky. Hovorca hlavy štátu Martin Strižinec v reakcii mimovládke napísal, že o takýchto aktivitách nevedia.

„Reklamu je možné takto nastaviť len vtedy, ak disponujete administrátorskými právami k dotyčnej stránke, respektíve tá vám prístup ku kontaktom umožnila, čo nám potvrdil aj zamestnanec Facebooku," vysvetlila TIS.

SkryťVypnúť reklamu

O aktivitách nevieme, tvrdí hovorca prezidentky

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorca prezidentky Martin Strižinec v reakcii mimovládke napísal, že o takýchto aktivitách nevedia.

„Pôvodní administrátori facebookového profilu Zuzany Čaputovej boli nahrádzaní postupne novými, v závislosti od toho, ako sa priebežne dopĺňal tím spolupracovníkov prezidentky a odbor komunikácie," priblížil Strižinec.

Mimovládke však neodpovedal, kto aktuálne stránku spravuje a či takéto konanie považuje za etické. Zuzana Čaputová bola podpredsedníčkou a prezidentskou kandidátkou PS.

Pri zvolení mala na sociálnej sieti stotisíc sledovateľov. Po víťazstve vo voľbách sa členstva v strane vzdala a sľubovala nadstraníckosť.

„Je dobré, a o to sa budem aj ja usilovať, ak prezident zostáva nadstranícky, ak je skôr zástupcom občanov. Mal by byť reprezentantom občanov, všetkých voličov, byť nad delením na politické subjekty," povedala v lete 2019 pri nástupe do funkcie.

SkryťVypnúť reklamu

Vyše 183-tisíc fanúšikov

V súčasnosti má na svojej profilovej stránke na sociálnej sieti 183-tisíc fanúšikov.

„Reklamu na Facebooku cielime na veľké množstvo cieľových skupín, podľa záujmov aj demografických údajov. Používame aj cieľové skupiny z predošlých kampaní PS/Spolu. Jedným z publík boli aj fanúšikovia stránky Zuzany Čaputovej. Po upozornení sme nášho dodávateľa požiadali o zrušenie cielenia podľa fanúšikov stránky," reagovala na otázky TIS hovorkyňa koalície Silvia Hudáčková.

Z Facebooku mimovládku informovali o tom, že ak chceli priamo cieliť na fanúšikov stránky prezidentky, ako to robili v PS, museli mať k jej profilu admin prístup.

Koalícia PS/Spolu minula na inzerciu na Facebooku počas volebnej kampane viac ako ktorákoľvek iná strana. Doteraz to bolo 250-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

„Schopnosť cieliť reklamu na toho správneho človeka je pre marketérov lukratívna vec. Už len cena jedného získaného sledovateľa sa pre nich pohybuje od niekoľko centov po desiatky eur, v závislosti od jeho či jej charakteristík. Michal Truban ašpiruje na pozíciu digitálneho lídra v budúcej vláde," píše TIS.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  1. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  2. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  4. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 673
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 855
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 073
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 786
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 816
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 214
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 2 111
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu