SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Záver kampane bol masívny, najviac na internete investovala PS/Spolu

Strany minuli na internetovú kampaň rekordnú sumu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/Martin Medňanský)

BRATISLAVA. Najdrahšiu kampaň na internete mala pred tohtoročnými parlamentnými voľbami koalícia Progresívne Slovensko/Spolu-občianska demokracia (PS/Spolu).

Informovala o tom Transparency International Slovensko (TIS) na svojom profile na sociálnej sieti.

Celkové výdavky strán na internete podľa odhadu mimovládky dosiahnu 3,5 milióna eur.

„Suverénne najviac investovala PS/Spolu, ktorá mala k včerajšku výdavky na inzerciu v platformách Facebook/Instagram a Google/Youtube na úrovni 740-tisíc eur. V poradí druhý Smer mal oproti tomu len polovicu, 380-tisíc eur, tretia Vlasť 350-tisíc eur“, informuje TIS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo tak v online kampani skončilo každé šieste euro, ktoré politické strany minuli. Do týchto výdavkov nie sú zarátané priame výdavky na kampaň v médiách, z ktorých časť putuje na ich webové stránky.

„Skutočne masívny bol záver volebnej kampane. Kým za prvé tri mesiace strany minuli na internete 1,2 milióna eur, počas februára túto sumu takmer strojnásobili,“ uvádza mimovládka.

Strana Smer podľa zistení TIS investovala do reklamy v online priestore predovšetkým v januári, v závere kampaň z ich strany výrazne zoslabla. Internetová kampaň PS/Spolu zase vrcholila v týchto dňoch a počas posledného víkendu zaplatila dvojkoalícia za Facebook a Google reklamu viac ako 60-tisíc eur, v priebehu pondelka 24. februára a utorka 25. februára denne ďalších takmer 50-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu


Silný záver mal na internete podľa TIS aj Štefan Harabin, ktorého strana Vlasť od pondelka 24. februára do dnes minula zatiaľ na online reklamu 50-tisíc eur. Naopak zo všetkých strán, ktoré sa pravdepodobne dostanú do parlamentu, najmenej investovali do reklamy na Facebooku či Youtube Kotlebovci - Ľudová strana naše Slovensko (ĽSNS), konkrétne 14-tisíc eur.

TIS tiež uvádza, že vysoké investície do online reklamy sa podpísal aj pod historicky celkovo najvyšší účet za voľby. Strany podľa ich odhadov minuli dokopy viac ako 19 miliónov eur, teda o milión viac ako pred štyrmi rokmi po zarátaní všetkých faktúr.

„Predpokladáme, že celková cena kampaní pôjde po doúčtovaní všetkých výdavkov cez 20 miliónov eur, pričom najmenej tri strany (Smer, PS/Spolu a OĽaNO) budú mať kampane za viac ako 2 milióny eur a ďalších päť strán (Za ľudí, SaS, SNS, Most-Híd a Vlasť) skončí s účtami za viac ako milión eur,“ dodáva mimovládka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 10 160
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 629
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 260
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 053
  5. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 785
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 641
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 589
  8. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 558
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dočasná autobusová stanica v Bratislave.

O parcely v lukratívnych lokalitách môže byť veľký záujem.


22 h
ZUZANA KEPPLOVÁ.

Obedy zadarmo sa vrátili hanebným spôsobom. Ale to už poznáme.


38m
V Spišských Vlachoch majú miestni bohaté skúsenosti s výjazdom za hranice.

Desatina našincov má skúsenosť so životom v cudzine.


a 1 ďalší 19 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 3 h
SkryťZatvoriť reklamu