SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Záver kampane bol masívny, najviac na internete investovala PS/Spolu

Strany minuli na internetovú kampaň rekordnú sumu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/Martin Medňanský)

BRATISLAVA. Najdrahšiu kampaň na internete mala pred tohtoročnými parlamentnými voľbami koalícia Progresívne Slovensko/Spolu-občianska demokracia (PS/Spolu).

Informovala o tom Transparency International Slovensko (TIS) na svojom profile na sociálnej sieti.

Celkové výdavky strán na internete podľa odhadu mimovládky dosiahnu 3,5 milióna eur.

„Suverénne najviac investovala PS/Spolu, ktorá mala k včerajšku výdavky na inzerciu v platformách Facebook/Instagram a Google/Youtube na úrovni 740-tisíc eur. V poradí druhý Smer mal oproti tomu len polovicu, 380-tisíc eur, tretia Vlasť 350-tisíc eur“, informuje TIS.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo tak v online kampani skončilo každé šieste euro, ktoré politické strany minuli. Do týchto výdavkov nie sú zarátané priame výdavky na kampaň v médiách, z ktorých časť putuje na ich webové stránky.

„Skutočne masívny bol záver volebnej kampane. Kým za prvé tri mesiace strany minuli na internete 1,2 milióna eur, počas februára túto sumu takmer strojnásobili,“ uvádza mimovládka.

Strana Smer podľa zistení TIS investovala do reklamy v online priestore predovšetkým v januári, v závere kampaň z ich strany výrazne zoslabla. Internetová kampaň PS/Spolu zase vrcholila v týchto dňoch a počas posledného víkendu zaplatila dvojkoalícia za Facebook a Google reklamu viac ako 60-tisíc eur, v priebehu pondelka 24. februára a utorka 25. februára denne ďalších takmer 50-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu


Silný záver mal na internete podľa TIS aj Štefan Harabin, ktorého strana Vlasť od pondelka 24. februára do dnes minula zatiaľ na online reklamu 50-tisíc eur. Naopak zo všetkých strán, ktoré sa pravdepodobne dostanú do parlamentu, najmenej investovali do reklamy na Facebooku či Youtube Kotlebovci - Ľudová strana naše Slovensko (ĽSNS), konkrétne 14-tisíc eur.

TIS tiež uvádza, že vysoké investície do online reklamy sa podpísal aj pod historicky celkovo najvyšší účet za voľby. Strany podľa ich odhadov minuli dokopy viac ako 19 miliónov eur, teda o milión viac ako pred štyrmi rokmi po zarátaní všetkých faktúr.

„Predpokladáme, že celková cena kampaní pôjde po doúčtovaní všetkých výdavkov cez 20 miliónov eur, pričom najmenej tri strany (Smer, PS/Spolu a OĽaNO) budú mať kampane za viac ako 2 milióny eur a ďalších päť strán (Za ľudí, SaS, SNS, Most-Híd a Vlasť) skončí s účtami za viac ako milión eur,“ dodáva mimovládka.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  4. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  7. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  8. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  9. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  10. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  1. EUBA udelila čestné vedecké hodnosti „doctor honoris causa“
  2. Miška ochrnula z minúty na minútu, teraz pre ňu svitá nová nádej
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  6. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  7. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  8. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  9. Spoľahlivá energia a úspora technológiami
  10. P3 stavia pri Lozorne novú halu
  1. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 10 050
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 440
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 9 250
  4. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 238
  5. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť! 3 932
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 701
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 3 463
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 086
  9. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 466
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi 2 261
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Haugenová na stretnutí s britskými poslancami.

Deti nie sú v bezpečí, varuje whistleblowerka.


21 h
Koronavírus na Slovensku

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 460-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 957 obetí.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Koronavírus: Mapa a grafy

Ako sa vyvíja nákaza na Slovensku?


a 1 ďalší 14m
Očkovanie proti covidu na Slovensku

Za uplynulý deň pribudlo 1 457 prvoočkovaných.


a 2 ďalší 1 h
Covid automat: Aktuálna mapa

Od pondelka 1. novembra bude podľa covid automatu v červenej fáze osem okresov.


20m
Skryť Zatvoriť reklamu