SME
Pondelok, 1. marec, 2021 | Meniny má AlbínKrížovkyKrížovky

Záver kampane bol masívny, najviac na internete investovala PS/Spolu

Strany minuli na internetovú kampaň rekordnú sumu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/Martin Medňanský)

BRATISLAVA. Najdrahšiu kampaň na internete mala pred tohtoročnými parlamentnými voľbami koalícia Progresívne Slovensko/Spolu-občianska demokracia (PS/Spolu).

Informovala o tom Transparency International Slovensko (TIS) na svojom profile na sociálnej sieti.

Celkové výdavky strán na internete podľa odhadu mimovládky dosiahnu 3,5 milióna eur.

„Suverénne najviac investovala PS/Spolu, ktorá mala k včerajšku výdavky na inzerciu v platformách Facebook/Instagram a Google/Youtube na úrovni 740-tisíc eur. V poradí druhý Smer mal oproti tomu len polovicu, 380-tisíc eur, tretia Vlasť 350-tisíc eur“, informuje TIS.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo tak v online kampani skončilo každé šieste euro, ktoré politické strany minuli. Do týchto výdavkov nie sú zarátané priame výdavky na kampaň v médiách, z ktorých časť putuje na ich webové stránky.

„Skutočne masívny bol záver volebnej kampane. Kým za prvé tri mesiace strany minuli na internete 1,2 milióna eur, počas februára túto sumu takmer strojnásobili,“ uvádza mimovládka.

Strana Smer podľa zistení TIS investovala do reklamy v online priestore predovšetkým v januári, v závere kampaň z ich strany výrazne zoslabla. Internetová kampaň PS/Spolu zase vrcholila v týchto dňoch a počas posledného víkendu zaplatila dvojkoalícia za Facebook a Google reklamu viac ako 60-tisíc eur, v priebehu pondelka 24. februára a utorka 25. februára denne ďalších takmer 50-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu


Silný záver mal na internete podľa TIS aj Štefan Harabin, ktorého strana Vlasť od pondelka 24. februára do dnes minula zatiaľ na online reklamu 50-tisíc eur. Naopak zo všetkých strán, ktoré sa pravdepodobne dostanú do parlamentu, najmenej investovali do reklamy na Facebooku či Youtube Kotlebovci - Ľudová strana naše Slovensko (ĽSNS), konkrétne 14-tisíc eur.

TIS tiež uvádza, že vysoké investície do online reklamy sa podpísal aj pod historicky celkovo najvyšší účet za voľby. Strany podľa ich odhadov minuli dokopy viac ako 19 miliónov eur, teda o milión viac ako pred štyrmi rokmi po zarátaní všetkých faktúr.

„Predpokladáme, že celková cena kampaní pôjde po doúčtovaní všetkých výdavkov cez 20 miliónov eur, pričom najmenej tri strany (Smer, PS/Spolu a OĽaNO) budú mať kampane za viac ako 2 milióny eur a ďalších päť strán (Za ľudí, SaS, SNS, Most-Híd a Vlasť) skončí s účtami za viac ako milión eur,“ dodáva mimovládka.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. FIIT – vedomosti, ktoré majú zmysel
  2. Štúdium, ktoré sadne
  3. Získaj náskok pred štartom
  4. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  6. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. 26 years of providing you with essential information
  2. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  3. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  4. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  5. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  6. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  9. Dáma s pávím pierkom
  10. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 22 755
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 12 798
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 10 342
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 10 001
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 319
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 588
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 986
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 950
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 377
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 4 912
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Internet

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alena Zsuzsová počas hlavného pojednávania vo veci vraždy novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej na Špecializovanom trestnom súde v Pezinku. (14.1.2020)

Tep srdca merajú veľmi presne.

7 h
Opatrenia v boji s koronavírusom sa opäť sprísnia.

Bude sa dať chodiť do prírody? Kde bude nutný respirátor?

9 h

Maďarsko rozdalo krajanom viac ako miliardu.

6 h

Neprehliadnite tiež

Maďarský premiér Viktor Orbán (vpravo) a slovenský premiér Igor Matovič počas prehliadky stráže v Budapešti.

Maďarskému premiérovi pomáha dvojaké občianstvo.

6 h
Futbalisti FC DAC Dunajská Streda na ilustračnej fotografii.

Na Slovensko tečú z Maďarska milióny eur.

26. feb

Podľa celonárodných kritérií Covid automatu je celé Slovensko naďalej v čiernej fáze, platí IV. stupeň varovania.

5 h
Psychiater Péter Hunčík pri Orbánových dotáciách kritizuje netransparentnosť.

Dotácie z Maďarska sú netransparentné.

26. feb