SME

Záver kampane bol masívny, najviac na internete investovala PS/Spolu

Strany minuli na internetovú kampaň rekordnú sumu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/Martin Medňanský)

BRATISLAVA. Najdrahšiu kampaň na internete mala pred tohtoročnými parlamentnými voľbami koalícia Progresívne Slovensko/Spolu-občianska demokracia (PS/Spolu).

Informovala o tom Transparency International Slovensko (TIS) na svojom profile na sociálnej sieti.

Celkové výdavky strán na internete podľa odhadu mimovládky dosiahnu 3,5 milióna eur.

„Suverénne najviac investovala PS/Spolu, ktorá mala k včerajšku výdavky na inzerciu v platformách Facebook/Instagram a Google/Youtube na úrovni 740-tisíc eur. V poradí druhý Smer mal oproti tomu len polovicu, 380-tisíc eur, tretia Vlasť 350-tisíc eur“, informuje TIS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo tak v online kampani skončilo každé šieste euro, ktoré politické strany minuli. Do týchto výdavkov nie sú zarátané priame výdavky na kampaň v médiách, z ktorých časť putuje na ich webové stránky.

„Skutočne masívny bol záver volebnej kampane. Kým za prvé tri mesiace strany minuli na internete 1,2 milióna eur, počas februára túto sumu takmer strojnásobili,“ uvádza mimovládka.

Strana Smer podľa zistení TIS investovala do reklamy v online priestore predovšetkým v januári, v závere kampaň z ich strany výrazne zoslabla. Internetová kampaň PS/Spolu zase vrcholila v týchto dňoch a počas posledného víkendu zaplatila dvojkoalícia za Facebook a Google reklamu viac ako 60-tisíc eur, v priebehu pondelka 24. februára a utorka 25. februára denne ďalších takmer 50-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu


Silný záver mal na internete podľa TIS aj Štefan Harabin, ktorého strana Vlasť od pondelka 24. februára do dnes minula zatiaľ na online reklamu 50-tisíc eur. Naopak zo všetkých strán, ktoré sa pravdepodobne dostanú do parlamentu, najmenej investovali do reklamy na Facebooku či Youtube Kotlebovci - Ľudová strana naše Slovensko (ĽSNS), konkrétne 14-tisíc eur.

TIS tiež uvádza, že vysoké investície do online reklamy sa podpísal aj pod historicky celkovo najvyšší účet za voľby. Strany podľa ich odhadov minuli dokopy viac ako 19 miliónov eur, teda o milión viac ako pred štyrmi rokmi po zarátaní všetkých faktúr.

„Predpokladáme, že celková cena kampaní pôjde po doúčtovaní všetkých výdavkov cez 20 miliónov eur, pričom najmenej tri strany (Smer, PS/Spolu a OĽaNO) budú mať kampane za viac ako 2 milióny eur a ďalších päť strán (Za ľudí, SaS, SNS, Most-Híd a Vlasť) skončí s účtami za viac ako milión eur,“ dodáva mimovládka.

SkryťVypnúť reklamu

Internet

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 115
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 917
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu