SME

Záver kampane bol masívny, najviac na internete investovala PS/Spolu

Strany minuli na internetovú kampaň rekordnú sumu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/Martin Medňanský)

BRATISLAVA. Najdrahšiu kampaň na internete mala pred tohtoročnými parlamentnými voľbami koalícia Progresívne Slovensko/Spolu-občianska demokracia (PS/Spolu).

Informovala o tom Transparency International Slovensko (TIS) na svojom profile na sociálnej sieti.

Celkové výdavky strán na internete podľa odhadu mimovládky dosiahnu 3,5 milióna eur.

„Suverénne najviac investovala PS/Spolu, ktorá mala k včerajšku výdavky na inzerciu v platformách Facebook/Instagram a Google/Youtube na úrovni 740-tisíc eur. V poradí druhý Smer mal oproti tomu len polovicu, 380-tisíc eur, tretia Vlasť 350-tisíc eur“, informuje TIS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo tak v online kampani skončilo každé šieste euro, ktoré politické strany minuli. Do týchto výdavkov nie sú zarátané priame výdavky na kampaň v médiách, z ktorých časť putuje na ich webové stránky.

„Skutočne masívny bol záver volebnej kampane. Kým za prvé tri mesiace strany minuli na internete 1,2 milióna eur, počas februára túto sumu takmer strojnásobili,“ uvádza mimovládka.

Strana Smer podľa zistení TIS investovala do reklamy v online priestore predovšetkým v januári, v závere kampaň z ich strany výrazne zoslabla. Internetová kampaň PS/Spolu zase vrcholila v týchto dňoch a počas posledného víkendu zaplatila dvojkoalícia za Facebook a Google reklamu viac ako 60-tisíc eur, v priebehu pondelka 24. februára a utorka 25. februára denne ďalších takmer 50-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu


Silný záver mal na internete podľa TIS aj Štefan Harabin, ktorého strana Vlasť od pondelka 24. februára do dnes minula zatiaľ na online reklamu 50-tisíc eur. Naopak zo všetkých strán, ktoré sa pravdepodobne dostanú do parlamentu, najmenej investovali do reklamy na Facebooku či Youtube Kotlebovci - Ľudová strana naše Slovensko (ĽSNS), konkrétne 14-tisíc eur.

TIS tiež uvádza, že vysoké investície do online reklamy sa podpísal aj pod historicky celkovo najvyšší účet za voľby. Strany podľa ich odhadov minuli dokopy viac ako 19 miliónov eur, teda o milión viac ako pred štyrmi rokmi po zarátaní všetkých faktúr.

„Predpokladáme, že celková cena kampaní pôjde po doúčtovaní všetkých výdavkov cez 20 miliónov eur, pričom najmenej tri strany (Smer, PS/Spolu a OĽaNO) budú mať kampane za viac ako 2 milióny eur a ďalších päť strán (Za ľudí, SaS, SNS, Most-Híd a Vlasť) skončí s účtami za viac ako milión eur,“ dodáva mimovládka.

SkryťVypnúť reklamu

Internet

Satelity vyniesla do vesmíru raketa Atlas V prevádzkovaná spoločnosťou United Launch Alliance.

Poskytovať budú širokopásmové internetové pripojenie s nízkou latenciou.


TASR 3
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 813
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 487
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 518
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 445
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 414
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 403
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 268
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 006
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Scott McTominay oslavuje gól.

Pri oboch tituloch stál aj slovenský stredopoliar Stanislav Lobotka.


a 1 ďalší
Slovenskí reprezentanti na MS v malom futbale 2025.

Vo svojom druhom zápase prehralo s Portugalskom.


a 1 ďalší
Alioune Sylla (Dunajská Streda) sa raduje po strelení gólu počas finále play off v Niké lige o Konferenčnú ligu.

Vo finále padlo dokopy päť gólov.


a 1 ďalší
Juraj Kucka (Slovan) sa lúči s hráčskou kariérou so spoluhráčmi a fanúšikmi v záverečnom 10. kole nadstavbovej časti Niké ligy v skupine o titul ŠK Slovan Bratislava - FC Košice.

Pozrite si zaujímavé štatistiky Niké ligy.


Juraj Hertel
SkryťZatvoriť reklamu