SME
Nedeľa, 7. marec, 2021 | Meniny má TomášKrížovkyKrížovky
ARBITRÁŽNA KOMISIA RADY PRE REKLAMU SKONŠTATOVALA, ŽE V ROZPORE S ETICKÝM KÓDEXOM SÚ AJ REKLAMY NA GARANTOVANÚ INVESTÍCIU OD TATRA BANKY ČI NEUVERITEĽNÉ ÚVERY OD OTP BANKY SLOVENSKO

Reklama "Dva doklady" na úver od Home Credit odporuje etike

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia ...

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) na svojom piatom tohtoročnom zasadnutí. V reklame sa uvádza, že "stačia dva doklady, ktoré máte vo vrecku a tovar do 20 tisíc korún môže byť hneď váš". Sťažovateľka uviedla svoj reálny prípad, kedy ona ani jej manžel nedostali úver na televízor za 16 tisíc korún. Dôvodom bolo to, že ona je na materskej dovolenke a jej manžel je živnostník.

Skryť Vypnúť reklamu

Etickému kódexu odporujú aj reklamy na Garantovanú investíciu od Tatra Banky a Neuveriteľné úvery od OTP Banky Slovensko. V prvom prípade sa v reklame neuvádza, že 24-percentný zisk, ktorý Tatra Banka garantuje počas celého trvania vkladu, treba vydeliť štyrmi rokmi. Zároveň v reklame chýba informácia, že každý musí zaplatiť vstupný poplatok tri percentá z vkladov, ktorý nie je garantovaný. Z reklamy sa takisto nikto nedozvie, že garantovaná investícia zaručuje výnos 0,1 percenta ročne. Sťažovatelia takisto na základe skúseností spochybnili reálnosť 24-percentného výnosu. Štruktúra fondov, ktoré Tatra Banka ponúka za posledné štyri roky totiž mohla priniesť zisk 2 až 2,5 percenta ročne. Reklamná billboardová kampaň na neuveriteľné úvery od OTP Banky takisto čelila kritike arbitrážnej komisie. Na billboardoch sľubuje banka hypotekárne a spotrebné úvery už s úrokom od 0,001 percenta. Záujemca však až priamo v pobočke zistí, že ide o spotrebiteľskú lotériu.

Skryť Vypnúť reklamu

Reklamný článok Slovak Telecom-u Digitalizácia siete v praxi rovnako protirečí etickým zásadám reklamy. V článku, ktorý sa objavil na niektorých internetových stránkach, bolo nepravdivo uvedené, že všetky funkcionality poskytované prostredníctvom digitálnej siete sú dostupné každému zákazníkovi. V súčasnosti si totiž nemôže každý k svojej pevnej linke dať zriadiť doplnkové služby. Proti etickým pravidlám je aj ďalšia reklama Slovak Telecom. Na reklamnom pútači na službu DSL sa totiž uvádza cena 99 Sk, ide však o sumu bez DPH, čo sa zákazník z reklamy nedozvie. Takisto sa nedozvie, že je potrebné si zriadiť aj pevnú linku od ST.

Etickým pravidlám odporuje aj internetová a tlačová reklama na jarnú servisnú prehliadku od spoločnosti Škoda Auto Slovensko. Podľa informácií v reklame bola cena za vyváženie letných kolies pred montážou už v akciovej cene a zákazník mal hradiť iba doplnené prevádzkové kvapaliny či použité ochranné prípravky. Sťažovateľ však musel pri prehliadke za vyváženie kolies zaplatiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Agentúru SITA informovala riaditeľka Rady pre reklamu Zuzana Šangalová.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  2. Nové číslo Historickej revue
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  5. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  6. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  1. Svieže jarné ceny v PLANEO Elektro sú aj v marci extra výhodné
  2. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  3. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  4. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  7. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  8. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  9. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  10. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 21 984
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 831
  3. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 11 924
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 10 858
  5. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 9 679
  6. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 8 797
  7. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 8 613
  8. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj 8 374
  9. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 6 478
  10. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele 6 462
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Respirátor FFP2.

Od pondelka sú v niektorých priestoroch povinné respirátory.

3 h

Hoax.sk odhaľujúci konšpirácie.

2. mar

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Ďalšie termíny na očkovanie seniorov bude ministerstvo otvárať pre týždeň od 15. marca.

2 h
Ilustračné foto.

Za mesiace február a marec bolo na Slovensko importovaných 35 pozitívnych prípadov.

2 h
Ilustračné foto

Situáciu okolo nového koronavírusu a ochorenia COVID-19 sledujeme každý deň minútu po minúte.

3 h
Respirátor FFP2.

Od pondelka sú v niektorých priestoroch povinné respirátory.

3 h