SME

Reklama "Dva doklady" na úver od Home Credit odporuje etike

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia ...

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) na svojom piatom tohtoročnom zasadnutí. V reklame sa uvádza, že "stačia dva doklady, ktoré máte vo vrecku a tovar do 20 tisíc korún môže byť hneď váš". Sťažovateľka uviedla svoj reálny prípad, kedy ona ani jej manžel nedostali úver na televízor za 16 tisíc korún. Dôvodom bolo to, že ona je na materskej dovolenke a jej manžel je živnostník.

SkryťVypnúť reklamu

Etickému kódexu odporujú aj reklamy na Garantovanú investíciu od Tatra Banky a Neuveriteľné úvery od OTP Banky Slovensko. V prvom prípade sa v reklame neuvádza, že 24-percentný zisk, ktorý Tatra Banka garantuje počas celého trvania vkladu, treba vydeliť štyrmi rokmi. Zároveň v reklame chýba informácia, že každý musí zaplatiť vstupný poplatok tri percentá z vkladov, ktorý nie je garantovaný. Z reklamy sa takisto nikto nedozvie, že garantovaná investícia zaručuje výnos 0,1 percenta ročne. Sťažovatelia takisto na základe skúseností spochybnili reálnosť 24-percentného výnosu. Štruktúra fondov, ktoré Tatra Banka ponúka za posledné štyri roky totiž mohla priniesť zisk 2 až 2,5 percenta ročne. Reklamná billboardová kampaň na neuveriteľné úvery od OTP Banky takisto čelila kritike arbitrážnej komisie. Na billboardoch sľubuje banka hypotekárne a spotrebné úvery už s úrokom od 0,001 percenta. Záujemca však až priamo v pobočke zistí, že ide o spotrebiteľskú lotériu.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamný článok Slovak Telecom-u Digitalizácia siete v praxi rovnako protirečí etickým zásadám reklamy. V článku, ktorý sa objavil na niektorých internetových stránkach, bolo nepravdivo uvedené, že všetky funkcionality poskytované prostredníctvom digitálnej siete sú dostupné každému zákazníkovi. V súčasnosti si totiž nemôže každý k svojej pevnej linke dať zriadiť doplnkové služby. Proti etickým pravidlám je aj ďalšia reklama Slovak Telecom. Na reklamnom pútači na službu DSL sa totiž uvádza cena 99 Sk, ide však o sumu bez DPH, čo sa zákazník z reklamy nedozvie. Takisto sa nedozvie, že je potrebné si zriadiť aj pevnú linku od ST.

Etickým pravidlám odporuje aj internetová a tlačová reklama na jarnú servisnú prehliadku od spoločnosti Škoda Auto Slovensko. Podľa informácií v reklame bola cena za vyváženie letných kolies pred montážou už v akciovej cene a zákazník mal hradiť iba doplnené prevádzkové kvapaliny či použité ochranné prípravky. Sťažovateľ však musel pri prehliadke za vyváženie kolies zaplatiť.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúru SITA informovala riaditeľka Rady pre reklamu Zuzana Šangalová.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 708
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 997
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 844
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 089
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 020
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 725
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 052
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Miloš Roman.

Na gól čakali fanúšikovia 50 minút.


TASR
Futbalisti FK Humenné.

Domáci Považania inkasovali tri góly v úvodnom polčase.


TASR
Máté Lékai (vľavo) a Lukáš Urban v prvom štvrťfinále Európskeho pohára EHF FTC-Green Collect Budapešť - Tatran Prešov.

Hádzanárov Tatrana čaká domáca odveta vo štvrťfinále Európskeho pohára EHF.


Larry Lloyd.

Po skončení v Nottinghame pôsobil ako hrajúci tréner vo Wigane, ktorý dostal zo štvrtej do tretej ligy.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu