ARBITRÁŽNA KOMISIA RADY PRE REKLAMU SKONŠTATOVALA, ŽE V ROZPORE S ETICKÝM KÓDEXOM SÚ AJ REKLAMY NA GARANTOVANÚ INVESTÍCIU OD TATRA BANKY ČI NEUVERITEĽNÉ ÚVERY OD OTP BANKY SLOVENSKO

Reklama "Dva doklady" na úver od Home Credit odporuje etike

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia ...

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) na svojom piatom tohtoročnom zasadnutí. V reklame sa uvádza, že "stačia dva doklady, ktoré máte vo vrecku a tovar do 20 tisíc korún môže byť hneď váš". Sťažovateľka uviedla svoj reálny prípad, kedy ona ani jej manžel nedostali úver na televízor za 16 tisíc korún. Dôvodom bolo to, že ona je na materskej dovolenke a jej manžel je živnostník.

Etickému kódexu odporujú aj reklamy na Garantovanú investíciu od Tatra Banky a Neuveriteľné úvery od OTP Banky Slovensko. V prvom prípade sa v reklame neuvádza, že 24-percentný zisk, ktorý Tatra Banka garantuje počas celého trvania vkladu, treba vydeliť štyrmi rokmi. Zároveň v reklame chýba informácia, že každý musí zaplatiť vstupný poplatok tri percentá z vkladov, ktorý nie je garantovaný. Z reklamy sa takisto nikto nedozvie, že garantovaná investícia zaručuje výnos 0,1 percenta ročne. Sťažovatelia takisto na základe skúseností spochybnili reálnosť 24-percentného výnosu. Štruktúra fondov, ktoré Tatra Banka ponúka za posledné štyri roky totiž mohla priniesť zisk 2 až 2,5 percenta ročne. Reklamná billboardová kampaň na neuveriteľné úvery od OTP Banky takisto čelila kritike arbitrážnej komisie. Na billboardoch sľubuje banka hypotekárne a spotrebné úvery už s úrokom od 0,001 percenta. Záujemca však až priamo v pobočke zistí, že ide o spotrebiteľskú lotériu.

Reklamný článok Slovak Telecom-u Digitalizácia siete v praxi rovnako protirečí etickým zásadám reklamy. V článku, ktorý sa objavil na niektorých internetových stránkach, bolo nepravdivo uvedené, že všetky funkcionality poskytované prostredníctvom digitálnej siete sú dostupné každému zákazníkovi. V súčasnosti si totiž nemôže každý k svojej pevnej linke dať zriadiť doplnkové služby. Proti etickým pravidlám je aj ďalšia reklama Slovak Telecom. Na reklamnom pútači na službu DSL sa totiž uvádza cena 99 Sk, ide však o sumu bez DPH, čo sa zákazník z reklamy nedozvie. Takisto sa nedozvie, že je potrebné si zriadiť aj pevnú linku od ST.

Etickým pravidlám odporuje aj internetová a tlačová reklama na jarnú servisnú prehliadku od spoločnosti Škoda Auto Slovensko. Podľa informácií v reklame bola cena za vyváženie letných kolies pred montážou už v akciovej cene a zákazník mal hradiť iba doplnené prevádzkové kvapaliny či použité ochranné prípravky. Sťažovateľ však musel pri prehliadke za vyváženie kolies zaplatiť.

Agentúru SITA informovala riaditeľka Rady pre reklamu Zuzana Šangalová.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 750
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 148
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 690
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 128
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 294
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 253
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 822
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 770

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domov

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Marianna Varjanová už vyše 20 rokov podniká v cestovnom ruchu v okrese Bardejov. Hovorí, že viac ako podporu by od úradov chcela pokoj.

Domov

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

Domov

Režisérka Nvotová: Dúfam, že školení o korupcii sa zúčastní aj Fico

Protikorupčné pochody majú zmysel, aj keď požiadavky študentov zostávajú zatiaľ nevypočuté, hovorí pre SME režisérka Tereza Nvotová.

Domov

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce, mimovládky by čakali viac

Minister Kažimír prezidentovi odporučil vzdať sa daňového tajomstva. Aliancia Fair-play varuje pred zneužívaním témy proti politickým súperom.