SME

Reklama "Dva doklady" na úver od Home Credit odporuje etike

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia ...

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Reklamný spot s názvom Dva doklady na úvery spoločnosti Home Credit je v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe platnými na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) na svojom piatom tohtoročnom zasadnutí. V reklame sa uvádza, že "stačia dva doklady, ktoré máte vo vrecku a tovar do 20 tisíc korún môže byť hneď váš". Sťažovateľka uviedla svoj reálny prípad, kedy ona ani jej manžel nedostali úver na televízor za 16 tisíc korún. Dôvodom bolo to, že ona je na materskej dovolenke a jej manžel je živnostník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Etickému kódexu odporujú aj reklamy na Garantovanú investíciu od Tatra Banky a Neuveriteľné úvery od OTP Banky Slovensko. V prvom prípade sa v reklame neuvádza, že 24-percentný zisk, ktorý Tatra Banka garantuje počas celého trvania vkladu, treba vydeliť štyrmi rokmi. Zároveň v reklame chýba informácia, že každý musí zaplatiť vstupný poplatok tri percentá z vkladov, ktorý nie je garantovaný. Z reklamy sa takisto nikto nedozvie, že garantovaná investícia zaručuje výnos 0,1 percenta ročne. Sťažovatelia takisto na základe skúseností spochybnili reálnosť 24-percentného výnosu. Štruktúra fondov, ktoré Tatra Banka ponúka za posledné štyri roky totiž mohla priniesť zisk 2 až 2,5 percenta ročne. Reklamná billboardová kampaň na neuveriteľné úvery od OTP Banky takisto čelila kritike arbitrážnej komisie. Na billboardoch sľubuje banka hypotekárne a spotrebné úvery už s úrokom od 0,001 percenta. Záujemca však až priamo v pobočke zistí, že ide o spotrebiteľskú lotériu.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamný článok Slovak Telecom-u Digitalizácia siete v praxi rovnako protirečí etickým zásadám reklamy. V článku, ktorý sa objavil na niektorých internetových stránkach, bolo nepravdivo uvedené, že všetky funkcionality poskytované prostredníctvom digitálnej siete sú dostupné každému zákazníkovi. V súčasnosti si totiž nemôže každý k svojej pevnej linke dať zriadiť doplnkové služby. Proti etickým pravidlám je aj ďalšia reklama Slovak Telecom. Na reklamnom pútači na službu DSL sa totiž uvádza cena 99 Sk, ide však o sumu bez DPH, čo sa zákazník z reklamy nedozvie. Takisto sa nedozvie, že je potrebné si zriadiť aj pevnú linku od ST.

Etickým pravidlám odporuje aj internetová a tlačová reklama na jarnú servisnú prehliadku od spoločnosti Škoda Auto Slovensko. Podľa informácií v reklame bola cena za vyváženie letných kolies pred montážou už v akciovej cene a zákazník mal hradiť iba doplnené prevádzkové kvapaliny či použité ochranné prípravky. Sťažovateľ však musel pri prehliadke za vyváženie kolies zaplatiť.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúru SITA informovala riaditeľka Rady pre reklamu Zuzana Šangalová.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 097
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 707
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 043
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 802
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 613
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 321
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 211
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Americkí hráči oslavujú po góle v zápase semifinále Švédsko - USA na MS 2025 v hokeji.

Pozrite si program finále a zápasu o bronz na MS v hokeji 2025.


Frederik Dichow v zápase Švajčiarsko - Dánsko v semifinále na MS v hokeji 2025.

Video, zostrih a góly zo zápasu Švajčiarsko - Dánsko v Semifinále na MS v hokeji 2025.


Futbalisti Stuttgartu oslavujú gól proti Bielefeldu vo finále Nemeckého pohára.

Favorit si v závere zápasu svoje vedenie ustrážil.


a 1 ďalší
Lewis Hamilton s mechanikmi počas Veľkej ceny Monaka.

Hamilton, ktorý v Monaku vyhral trikrát, tak bude v nedeľu štartovať zo siedmeho miesta.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu