SME

Komunitná nadácia v Bardejove podporuje čoraz viac projektov

Bardejov 28. mája (TASR) - Komunitná nadácia Bardejov (KNB) podporila v roku 2004 z 51 predložených projektov 33 celkovou sumou bezmála 493 tisíc Sk.

Išlo o aktivity s výrazným dobrovoľníckym charakterom či upriamené na verejný prospech celej komunity, a to s podmienkou, že na spolufinancovaní sa podieľa žiadateľ o podporu.

Benefičný večer KNB sa uskutočnil v piatok 27. mája a stal sa miestom stretnutia darcov a obdarovaných. Obdarovaní, predovšetkým žiaci z viacerých základných a stredných škôl v Bardejove, pripravili bohatý umelecký program. Navyše pri dražbe rôznych umeleckých predmetov získala KNB 30 870 korún. Pred rokom na prvom benefičnom večeri KNB vyzbierali približne rovnakú sumu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Správca KNB Jozef Jarina konštatoval, že v roku 2004 sa im podarilo hlavne viac zmobilizovať a osloviť ľudí, ktorí sa stotožnili s myšlienkou a poslaním KNB - podporovať aktívnych občanov v meste, aby sa skvalitnil život komunity.

Hlavnými prispievateľmi sú podnikatelia v meste. "Oproti prvému ucelenému roku našej existencie zdvojnásobili naše príjmy. Keď sme v prvom roku 2003 rozdelili štvrť milióna korún, tak v roku 2004 to už bolo pol milióna," dodal Jarina.

Na večeri odmenili ručne vyrobenými Bardejovskými dukátmi dvanásť najštedrejších darcov. Bol medzi nimi podnikateľ Jozef Štalmach, ktorý je zároveň členom správnej rady KNB. Ako ekonómovi sa mu veľmi páči projekt KNB. "Dám napríklad tisícku a viem, že ňou podporia projekt, pri ktorom ľudia vlastnými rukami vytvoria dielo dajme tomu za ďalšiu tisícku, jednoducho rád znásobujem hodnoty," konštatoval.

SkryťVypnúť reklamu

KNB sa v roku 2004 stala členom Asociácie komunitných nadácií Slovenska. Vstúpila tiež do programu Klubu darcov iniciovaného firmami Orange a Slovenskou sporiteľnou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 106
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 710
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 062
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 805
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 609
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 340
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu