SME

Najviac na volebnú kampaň minul Smer, z opozície Za ľudí

Smer minul na kampaň takmer tri milióny eur.

Peter Pellegrini.Peter Pellegrini. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Najviac peňazí na volebnú kampaň pred februárovými parlamentnými voľbami minul Smer. Zaplatil za ňu 2.998.233,58 eura.

Vyplýva to zo záverečných správ uverejnených na webe ministerstva vnútra.

Nasleduje strana Za ľudí, ktorá minula 2.674.847,88 eura. Najmenej spomedzi súčasných parlamentných strán zaplatila za kampaň ĽSNS, išlo o sumu 957.155,30 eura.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Víťaz volieb, hnutie OĽaNO, minul na kampaň 2.449.227,96 eura, SaS 1.558.594,41 eura a hnutie Sme rodina zaplatilo 1.222.493,77 eura.

Súvisiaci článok Transparency dáva podnet na Smer za prekročenie limitu v kampani Čítajte 

Strany, ktoré sa dostali do parlamentu, míňali podľa svojich záverečných správ najviac prostriedkov na inzerciu alebo reklamu (SaS a Sme rodina) či na volebné plagáty (ĽSNS a Za ľudí). Smer-SD a OĽaNO minuli najviac peňazí na položku "všetky ostatné náklady politickej strany na propagáciu jej činnosti, cieľov a programu".

SkryťVypnúť reklamu

Záverečnú správu o nákladoch na volebnú kampaň museli ministerstvu vnútra doručiť všetky politické subjekty, ktoré kandidovali vo voľbách. Na kampaň mohli strany minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty.

Do tohto limitu sa rátajú aj náklady, ktoré strana minula na svoju propagáciu v čase začínajúcom 180 dní predo dňom vyhlásenia volieb, čiže od 9. mája 2019 do 4. novembra 2019.

Správa musí podľa zákona o volebnej kampani obsahovať prehľad nákladov na úhradu predvolebných prieskumov, platenej inzercie či reklamy, na vysielanie politickej reklamy, ale aj náklady na úhradu volebných plagátov, prehľad cestovných výdavkov členov strany pri kampani a cestovných náhrad zamestnancov, ako aj prehľad všetkých ostatných nákladov politickej strany na propagáciu jej činnosti, cieľov a programu.

SkryťVypnúť reklamu

Strany v nej mali zahrnúť aj náklady obchodnej spoločnosti súvisiace s volebnou kampaňou, rovnako prehľad nepeňažných darov a iných bezodplatných plnení a ich hodnotu.

Subjekty, ktoré kandidovali, naďalej nemôžu nakladať s financiami na transparentných účtoch. A to počas 90 dní po vyhlásení výsledkov volieb.

Nemôžu s nimi hýbať ani počas prípadného konania vo veci porušenia pravidiel financovania kampane. Ak im však ostali neuhradené faktúry, môžu svoje záväzky z osobitného účtu uhradiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 486
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 457
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 781
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 536
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 630
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 452
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 423
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 080
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu