BRATISLAVA 29. mája (SITA) - Návrh cestovnej mapy zavádzania elektronických služieb verejnej správy predložil na medzirezortné pripomienkové konanie rezort dopravy, pôšt a telekomunikácií. Cieľom informatizácie verejnej správy je uľahčiť a rozšíriť účasť občanov na správe vecí verejných a ich styk s orgánmi verejnej správy. Navrhovaná cestovná mapa má zefektívniť riadiace a administratívne procesy vo verejnej správe prechodom na digitálnu administratívu a tak pripraviť verejnú správu na plynulú integráciu do administratívnych štruktúr Európskej únie.
Cestovná mapa by mala vytvoriť predpoklady nielen na zefektívnenie verejnej správy, ale najmä pre zlepšenie kvality vzťahov medzi subjektmi verejnej správy a občanmi. Ovplyvní to pracovné procesy, ale prinesie aj zmenu v uplatňovaní nových princípov jej fungovania, ako je výkon verejnej správy bez papierov, bez priameho kontaktu s prijímateľom služieb a bez vlastnoručného podpisu, ktorý by mal byť plnohodnotne nahradený elektronickým.
Zavedenie informačno-komunikačných technológií by malo prispieť k zvýšeniu efektívnosti pri poskytovaní služieb verejnej správy občanom a podnikateľom, neziskovým organizáciám ako aj pri interakcii subjektov verejnej správy. Cestovná mapa uľahčí život aj obyvateľom v mestách a menej zaľudnených oblastiach. Cestovná mapa znamená prepojenie základných informačných systémov inštitúcií verejnej správy.