Prváci zo Súkromnej základnej školy v Pezinku si trikrát do týždňa sadajú k počítaču na online vyučovanie. Zvyšné dva dni – v utorok a vo štvrtok majú individuálne vyučovanie: pani učiteľka sa s nimi spojí cez videochat.
"Žiaci čítajú, rozprávame sa. Deti potrebujú osobný kontakt s učiteľom," zdôvodňuje rozhodnutie učiť online zriaďovateľka školy Zuzana Balcová.
V rozhovore vysvetľuje, aká bola cesta k online vyučovaniu.
Ako ste si zariadili vyučovanie vo vašej škole tesne po tom, ako bolo prijaté opatrenie o zatvorení škôl?
Prvý týždeň bol asi rovnaký ako všade. Zadávali sme úlohy prostredníctvom mailu. Potom sme sa začali pýtať rodičov, čo im chýba, ako by si predstavovali vyučovanie.
Z rodín sme vycítili stres, nepohodu, nepokoj. Na ďalší týždeň sme preto urobili týždenný plán. Deti nemuseli úlohy urobiť v konkrétny deň, išlo o to, aby mal rodič prehľad o tom, čo treba stihnúť za týždeň.
Do tohto plánu sme sa snažili zaradiť niečo, čím sa deti mohli zapojiť do domáceho diania. Dostávali napríklad zadania typu – uprac si hračky v izbe alebo objím súrodenca.
Asi to však nestačilo, keďže ste išli ďalej.
Stále nám chýbal kontakt. V tom druhom týždni sme si s deťmi aj telefonovali, ale potrebovali sme sa aj vidieť. Tak sme sa dostali k točeniu videí – ocitli sme sa v úlohe youtuberov.