Bratislava 5. júna (TASR) - Nekalú konkurenciu vyčítali Slovenskej televízii účastníci dnešnej diskusie o verejnoprávnosti v relácii súkromnej televízie Markíza Mediálne fórum.
Riaditeľ Markízy Vladimír Repčík konštatoval, že STV sa správa ako komerčná televízia a čerpá navyše koncesionárske poplatky. Exmoderátor Milan Markovič vyjadril názor, že Slovenská televízia by nemala vysielať žiadnu reklamu. Vedenie televízie podľa neho navyše znížilo kvalitu vysielaného programu a tomuto trendu sa teraz musia prispôsobovať súkromné televízie.
Predseda Rady STV Miroslav Kollár povedal, že absencia vysielania reklamy by situáciu nevyriešila. Televíziu by to priviedlo k izolovanosti od reálneho prostredia, v ktorej sa už ocitla a ktorá jej v predchádzajúcom období spôsobila ekonomické problémy. Pripomenul, že aj renomované verejnoprávne televízie ako rakúska ORF vysiela komerčné programy s menšou kvalitou. Podobne aj literárny vedec Peter Zajac poukázal na fakt, že bez reklamy sa STV ocitne v závislosti od politikov pri schvaľovaní výšky koncesionárskych poplatkov a štátneho príspevku. Kvalita druhého programu Slovenskej televízie vzrástla a aj relácia Superstar spĺňa kritéria kvalitného zábavného programu. Bývalý riaditeľ Českej televízie Ivo Mathé vyjadril názor, že verejnoprávne médiá nemôžu výrazne odčerpať prostriedky súkromným televíziám z reklamy. Zabraňujú v tom limity vysielacie času, v ktorom reklamu môžu vysielať.
Generálna riaditeľka sekcie médií ministerstva kultúry Zuzana Mistríková konštatovala, že STV získava 1,4 miliardy korún z verejných zdrojov. Sú to podľa nej dostatočné prostriedky na to, aby vytvárala kvalitný program a aby komerčne úspešnejšie programy nevytláčali z lukratívnych vysielacích časov programy menej komerčne zaujímavé. To sa stalo napríklad v prípade Večerníčka. V opačnom prípade stojí podľa nej za zamyslenie, či by tieto financie na zabezpečenie programu vo verejnom záujme nemali byť poskytnuté aj iným televíziám.