SME

Prieskum: Ochota ľudí naďalej nosiť rúška klesla

Ochota nosiť rúško je najnižšia medzi mladými do 24 rokov.

Ak sa vám graf nezobrazuje, kliknite sem.

BRATISLAVA. Nosenie rúšok patrí k jedným z kľúčových opatrení proti šíreniu nového koronavírusu na Slovensku. Vláda a hygienici od začiatku pandémie zdôrazňujú ich veľký význam pri spomalení šírenia ochorenia COVID-19. Ochota Slovákov naďalej nosiť rúška od apríla napriek tomu klesla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prieskum agentúry Focus pre reláciu Na telo televízie Markíza ukázal, že viac ako 62 percent opýtaných je aj naďalej ochotných nosiť rúško. Proti je niečo viac ako 35 percent opýtaných.

SkryťVypnúť reklamu

V apríli bolo pritom ochotných nosiť rúško ešte 87, 1 percenta opýtaných, proti bolo iba niečo viac ako 11 percent.

Ak sa vám graf nezobrazuje, kliknite sem.

Najväčší problém s nosením rúšok majú najmä mladí vo vekovej skupine od 18 do 24 rokov, ochotných prekrývať si dýchacie cesty je len niečo viac ako 50 percent z nich.

Starší sú podľa prieskumu ochotní nosiť rúška viac, je ich viac ako 60 percent.

Ak sa vám graf nezobrazuje, kliknite sem.

Problém s rúškami majú najmä voliči strany ĽSNS, ktorej členovia spochybňujú ich význam pri boji s pandémiou. Takmer 58 percent z nich už nie je ochotných nosiť ich naďalej.

K ďalšiemu noseniu rúšok nie sú naklonení ani voliči novovzniknutej strany Hlas expremiéra Petra Pellegriniho.

Najmenej prekáža nosenie rúšok voličom strán Progresívne Slovensko, SaS a KDH.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra Focus urobila prieskum na vzorke 1 022 respondentov na prelome augusta a septembra. Ľudí sa pýtali: Ste alebo už nie ste ochotný/á znášať nosenie rúška na tvári aj v nasledujúcich mesiacoch?

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné

Koronavírus na Slovensku: Všetko dôležité na jednom mieste

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 062
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 554
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 309
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 449
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 617
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 540
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 279
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 865
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu