SME

Thompson z NYT: Buď zmenu prijmete, alebo vás pochová

Najhoršie je, ak si z konferencie zoberiete niečo ako recept: mali by sme urobiť to, čo urobili New York Times. Rozmýšľajte nad vaším vlastným trhom.

Mark Thompson. (Zdroj: PROFIMEDIA)

V rámci svetového kongresu Medzinárodného tlačového inštitútu IPI sa šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová rozprávala s bývalým šéfom vydavateľstva New York Times Markom Thompsonom. Ten je presvedčený, že hľadať dnes oddaného čitateľa novín, ktorý si médium na internete aj predplatí, je otázkou budovania vzťahu. Písať len to, čo si už čitatelia myslia, však odmieta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


New York Times chcú mať do roku 2025 desať miliónov predplatiteľov, teraz ich má okolo šesť miliónov. Len pre kontext, ak by niekto pochyboval o ambicióznosti plánu Timesov, desať miliónov je dvakrát toľko ako počet obyvateľov Slovenska. Budú musieť New York Times preto prejsť ďalšími zmenami? Kde chcete hľadať desaťmiliónteho čitateľa?

Vďaka tomu, ako sme s mojou nástupkyňou Meredith Kopitovou Levenovou nastavili rast, vieme sa k desiatim miliónom dostať aj bez ďalších zmien. Dokonca verím, že vieme dosiahnuť desať miliónov bez ďalšej investície. A publikum pre New York Times je ešte väčšie.

New York Times je jedna z mála značiek, ktoré môžu poskytovať kvalitné spravodajstvo pre celý svet. Angličtina sa stáva pre ľudí s vysokoškolským vzdelaním svetovým dorozumievacím jazykom. Nie je veľa médií v takej pozícii. Navyše v kvalitnom globálnom spravodajstve nie je ostrá konkurencia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Niekoľkokrát ste sa vyjadrili, že rast neexistuje bez rôznorodosti. Máte na mysli diverzitu produktov, rozmanitosť názorov alebo diverzitu samotnej redakcie?

Mnoho z toho sa prejavuje ako rozmanitosť publika, čo zároveň znamená aj rozmanitosť redakcie a spoločnosti. Mnoho z tých dôvodov, prečo veriť v rôznorodosť, má korene v sociálnej spravodlivosti.

Ale rád by som to ozrejmil v čisto komerčnom kontexte: všetci potrebujeme oveľa viac digitálnych používateľov, ako sme mali čitateľov tlačených novín. Príjem z jedného používateľa a potenciálna ziskovosť na jedného používateľa je oveľa nižšia v digitáli ako v tlači.

Pomer závisí od daného modelu, ale pre New York Times to znamená päť- až desaťkrát viac digitálnych ako printových predplatiteľov. Takže noviny potrebujú osloviť oveľa väčšie publikum, než akému sa prihovárali v minulosti.

V tom prípade musíme siahať aj mimo našich tradičných čitateľov. Musíme rozmýšľať v širšom kontexte nad tým, čo ľudia potrebujú, aj o geografických oblastiach, ktoré pokrývame. Nad tým, ako budeme oslovovať ľudí, o ktorých sme si nikdy nemysleli, že by nás čítali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Noviny neboli nútené veľa premýšľať nad svojím publikom, lebo mali inzerentov, ktorí sa až zúfalo chceli prihovárať verejnosti v regiónoch. Bola tu sieť stánkov, kde ľudia videli noviny a kúpili si ich. Teraz viete obsah distribuovať takmer zadarmo po celej planéte. Ale docieliť, aby vás ľudia čítali, aby sa do vás zaľúbili a boli vám verní, to si vyžaduje oveľa viac premýšľania nad obecenstvom ako kedykoľvek predtým.

Chceli sme od redakcie, aby hlbšie premýšľala o čitateľovi. Nielen na úrovni klikbaitov, lebo by to nemalo byť o spúšťaní sa dole trhom a o tom, ako byť čo najpopulárnejší. Je to o pochopení rôznych používateľských skupín na rôznych miestach, v spoločenských triedach, etnických skupinách a o snahe ponúknuť im kvalitný obsah.

Načítavam video...

Pred časom mal BuzzFeed pravidlo: 60 percent energie investujú do premýšľania nad distribúciou a 40 percent do premýšľania nad obsahom. Ako by ste vyjadrili tento pomer v New York Times?

Myslím si, že 120 percent nášho času by sme mali venovať žurnalistike. A ak nám nejaký čas ostane, tak ho venujme všetkému ostatnému.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7BJP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklamaní voliči Matovičovej vlády sa nevzdali a vybrali si (najmä) Ivana Korčoka.

Fico je silný len vtedy, keď ostatní mlčia.


Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


Neprehliadnite tiež

Peter Pellegrini.

Pellegrini je pripravený v prípade ďalšieho incidentu zvolať mimoriadnu schôdzu.


TASR
Ilustračné foto.

Krajskí policajti avizujú počas sviatkov zvýšenú aktivitu.


Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


Daniel Pastirčák

Korčok nie je pre veriacich ľudí žiadnym strašiakom, zdôrazňujú vo výzve.


SITA

Sportnet

Juraj Slafkovský.

Slafkovský by bol už ako 20-ročný najväčšou hviezdou reprezentácie.


Na snímke je slovenská tenistka Renáta Jamrichová.

Renáta Jamrichová postúpila v Egypte do štvrťfinále turnaja ITF.


Momentka zo zápasu Třinec - České Budejovice.

Pozrite si prehľad športových udalostí vo štvrtok 28. marca. Aký je program dňa?


Daniela Ledecká a Viktória Forster na mítingu v Johannesburgu.

Dievčatá si vyskúšali preteky na južnej pologuli vonku v pre nás netradičnom období, priblížila trénerka.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu