Vysoké Tatry 7. júna (TASR) - Konkrétnu pomoc v podobe informačného systému v hodnote 10 miliónov korún odovzdali dnes Vysokým Tatrám zástupcovia spoločnosti Siemens. Systém umožní Štátnym lesom TANAP-u detailne plánovať a priebežne kontrolovať práce pri odstraňovaní novembrovej kalamity a výsadbe nového lesného porastu. V praxi ho chcú využiť do dvoch mesiacov.
Spracovanie kalamitného dreva v celkovom objeme 2,1 milióna kubických metrov potrvá približne dva roky a opätovné zalesňovanie 30 rokov. Táto etapa bude financovaná zväčša z výnosov z predaja kalamitného dreva. Systém dokáže efektívne naplánovať použitie finančných prostriedkov. V praxi sa môže vyskytnúť množstvo nepredvídateľných zmien, ktoré budú mať priamy vplyv na lesnícke práce. Pomocou nového informačného systému budú môcť lesníci podobné zmeny a podmienky nakonfigurovať a aktualizovať plán.
Informačný systém je priamo prepojený s účtovným systémom Štátnych lesov TANAP-u, umožňuje aj ekonomickú kontrolu plánovania lesníckych prác, prípadne ich skutočnú realizáciu. "Odteraz môžu tatranskí lesníci presne a priebežne plánovať a kontrolovať finančný cash flow svojich prác z krátkodobého i dlhodobého pohľadu. Zároveň môže ministerstvo pôdohospodárstva kontrolovať opodstatnenosť výšky objemu štátnych dotácií v tomto projekte," doplnil generálny riaditeľ spoločnosti Siemens Business Services Peter Prónay.
Mesto Vysoké Tatry dostalo od spoločnosti moderný digitálny komunikačný systém. Umožňuje úplnú digitalizáciu mestského úradu, a teda kvalitnejšie služby pre verejnosť. V súčasnosti sú už všetky pracoviská digitálne prepojené, čo umožňuje využívať nové komunikačné štandardy ako je centrálny digitálny záznam hovorov mestskej polície, poplachový systém pri mimoriadnych situáciách alebo automatické hlasové služby pre verejnosť.
Siemens podľa technického riaditeľa spoločnosti Vladimíra Slezáka zareagovala medzi prvými na vzniknutú prírodnú katastrofu. Na margo komunikačného systému pre TASR uviedol, že varovný systém sa dá realizovať stlačením jedného gombíka za predpokladu, že ľudia sú doma a telefón má kto zdvihnúť. Systém je on line napojený na políciu i hasičský zbor, takže v prípade vážnych udalostí napríklad povodne, požiaru alebo víchrice, automaticky presmeruje hovor na príslušnú inštitúciu, ktorá môže rýchlo zasiahnuť.
Spoločnosť okrem toho darovala mestu nové žiarivky pre poškodené časti verejného osvetlenia a kancelársku techniku. Súčasťou daru boli aj dva lesnícke stroje na likvidáciu a spracovanie kalamitného dreva vo Vysokých Tatrách.