SME

Transparency: Sme rodina pred voľbami profitovalo z nelegálnej reklamy

O porušení zákona už rozhodla aj Rada pre vysielanie a retransmisiu.

Členovia hnutia Sme rodina zľava Peter Pčolinský, Jozef Lukáč, Petra Krištúfková, predseda Sme Rodina Boris Kollár a Ľudovít Goga.Členovia hnutia Sme rodina zľava Peter Pčolinský, Jozef Lukáč, Petra Krištúfková, predseda Sme Rodina Boris Kollár a Ľudovít Goga. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Hnutie Sme rodina profitovalo tri týždne pred tohtoročnými parlamentnými voľbami z viac ako tridsiatich hodín nelegálnej reklamy v lokálnych televíziách.

Uvádza to mimovládna organizácia Transparency International Slovensko vo svojom profile na sociálnej sieti s tým, že o tom minulý týždeň rozhodla Rada pre vysielanie a retransmisiu, orgán dozerajúci na elektronické médiá.

Mimovládka upozornila vo februári tohto roku na to, že Východoslovenská ako aj Stredoslovenská televízia, vysielali „priateľské“ rozhovory s predsedom hnutia Sme rodina Borisom Kollárom, ale aj jeho spolukandidátmi Igorom Kašperom a Jozefom Lukáčom vo veľkej rotácii a bez označenia reklamy tesne pred voľbami.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jednohlasného rozhodnutia členov Rady obe televízie porušili zákon tým, že násobne prekročili povolený rozsah politickej reklamy ako aj tým, že tie programy neoznačili ako reklamu. Obe televízie majú podľa vlastných slov týždennú sledovanosť 900-tisíc ľudí.

„Televízie však dostali len najmiernejšiu sankciu - upozornenie. Sme rodina nedostala sankciu žiadnu, keďže to nebola ona, kto zákon porušil, hoci Kollárovci z toho samozrejme profitovali. Aj to ukazuje, ako slabo máme nastavený dozor nad férovosťou volebných kampaní. Existuje dôvod, aby niekto nezneužil médiá na čiernu reklamu aj nabudúce, keď sankcia príde deväť mesiacov po voľbách a aj to, len takáto, slovná?“ pýta sa organizácia.

Pre porovnanie odlišných prístupov zo strany Rady, spomenula mimovládna organizácia prípad, keď televízia Markíza dostala pokutu 3 319 eur za to, že nemala pri vysielaní sitcomu zosúladené titulky pre sluchovo postihnutých s obrazom.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj hnutie Sme rodina.

Hnutie SME RODINA

Súvisiace témy: Boris Kollár
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 915
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 565
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 709
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 560
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 277
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 099
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 752
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 080
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu