SME

Takmer 16 percent voličov volilo len kandidátov, ktorých osobne stretli, ukázal prieskum

Politici sa podľa prieskumu viac orientujú na sociálne siete a mediálnu publicitu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Do Národnej rady SR volilo 15,5 percenta opýtaných len takých kandidátov, ktorých už niekedy osobne stretlo. Vyplýva to z prieskumu agentúry AKO, ktorý si objednal Michal Kaliňák.

Ústredný riaditeľ Kancelárie Združenia miest a obcí Slovenska dlhodobo presadzuje zrušenie jedného volebného obvodu pre parlamentné voľby a je zároveň iniciátorom petície „Parlament regiónov.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prieskum, ktorý sa týkal postojov obyvateľov k voľbám poslancov NR SR na úrovni krajov, sa uskutočnil v čase od 23. do 27. novembra 2020 na vzorke tisíc respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Iniciátor petície za zrušenie jedného volebného obvodu Michal Kaliňák o tom informoval v tlačovej správe.

Chýbajú funkčné regionálne štruktúry

Z prieskumu vyplýva, že politické strany fungujú na báze silného vplyvu straníckej centrály či lídra, ktorý stranu ťahá, kým ostatní v rámci strany sa vo svojej podstate iba vezú.

„Alarmujúce je to o to viac, že politickým stranám reálne chýbajú funkčné regionálne a miestne štruktúry, čo dokazuje hneď viacero skutočností,“ uvádza sa v tlačovej správe.

Napríklad neschopnosť nominovať členov okrskových volebných komisií pri voľbách, prípadne aj fakt, že pri ostatných voľbách do orgánov samosprávnych krajov, komunálnych voľbách, prezidentských voľbách aj voľbách do Európskeho parlamentu dokázali do okresných volebných komisií nominovať svojich zástupcov v priemere štyri politické strany.

SkryťVypnúť reklamu

Politika sa vzdialila ľuďom

Prieskum zároveň ukázal, že osem z desiatich opýtaných už v minulosti do NR SR volili kandidátov, ktorých predtým nikdy osobne nestreli. Podľa prieskumu to dokazuje, že politika sa od roku 1998 vzdialila priamemu kontaktu s ľuďmi.

Politici z toho profitujú riadeným PR a neosobnými kampaňami, ktoré sa výrazne viac orientujú na sociálne siete a mediálnu publicitu, ako na osobný kontakt a priamu komunikáciu s voličmi.

„Tento postoj opýtaných zároveň dokazuje typ voličského správania, ktorý je ochotný rešpektovať voľbu politikov, ktorí sú relatívne cudzí. Voliči tak vo voľbách vyberajú politikov, pri ktorých majú určitý pocit tlmočený ich mediálnou prezentáciou, čo v praxi umocňuje personalizáciu politiky v podobe silného lídra, prípadne malej skupiny mediálne exponovaných politikov,“ dopĺňa sa v tlačovej správe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 099
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 568
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 588
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 777
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 086
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu