SME

Ako Matovič zamlčal, čo sa mu nehodilo, keď vinil Sulíka za mŕtvych

Kým Sulík v decembri nekupoval testy, vláda sa prizerala na rast chorých.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie. Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie. (Zdroj: SITA)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Premiér Igor Matovič sa v pondelok večer pred televíznymi kamerami snažil ľudí hodinu presviedčať, že Slovensko sa zmenilo na jednu z najhorších krajín bojujúcich s pandémiou koronavírusu vinou jediného človeka, ministra hospodárstva a predsedu SaS Richard Sulíka a zodpovednosť za tento stav nenesie vláda ako celok.

Slovensko patrí v počte nových mŕtvych s Covidom-19 za deň začiatkom januára do prvej pätice najhorších krajín sveta, či medzi horšiu časť krajín v počte hospitalizovaných na počet obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Matovič počas tlačovej konferencie vyberal jednotlivé fakty a interpretoval ich tak, akoby ich premiér ako šéf kabinetu a ministrov nemohol ovplyvniť.

Premiér si na dokázanie Sulíkovej viny pomohol aj grafom, ktorý sa na facebooku objavil už skôr v skupine "Zbohom Fico," ktorá je blízka hnutiu OĽaNO. Uprostred grafu bola zvýraznená cifra "4300 zbytočných obetí," ktoré údajne spôsobil Sulík tým, že v decembri nenakúpil antigénové testy.

Matovič neukázal žiadnu metodiku, na základe ktorej nemožnosť plošne testovať priamo súvisí s úmrtiami a vinou ministra Sulíka.

Denník SME vybral tri Matovičove hlavné tvrdenia a zasadil do širšieho kontextu udalostí, ako sa stali.

Plošné testovanie zachránilo jeseň

„Na hranici novembra a októbra sme spustili celoplošné testovanie. Ak by sme ho nespustili, rast by bol podobný ako teraz. Doslova sme zlomili väzy vývoju krivky a v priebehu dvoch týždňov sme klesli na úroveň 1600 prípadov za deň, teda približne na polovicu."

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7N2D na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 245
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 756
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 864
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 636
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 567
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu