BRATISLAVA. Nič zásadné jej síce nie je možné vytknúť, ale prichádza neskoro a pôsobí tak trochu ako z 90. rokov minulého storočia. Odborníci na marketing a reklamu vítajú očkovaciu kampaň ministerstva zdravotníctva, mala by sa však podľa nich viac zamerať na skupiny obyvateľstva, ktoré váhajú či si dajú pichnúť vakcínu proti Covidu- 19.
Očkovaciu kampaň predstavilo ministerstvo v piatok na tlačovej konferencii. Jej ústredným motívom je slogan Vakcína je sloboda. Prvé písmeno sloganu je znázornené dvomi vztýčenými prstami v tvare V, čo má symbolizovať víťazstvo.
„V slovenských dejinách sme ním odprevadili do minulosti komunizmus a privítali demokraciu. Veríme, že dnes si s jeho pomocou takisto poradíme aj s koronavírusom a ochorením Covid-19, nad ktorým zvíťazíme a získame späť svoj slobodný život bez obmedzení," vysvetlil minister zdravotníctva Marek Krajčí (OĽaNO).
Tvárami kampane sú známe osobnosti politického a spoločenského diania na Slovensku, počnúc prezidentkou Zuzanou Čaputovou a infektológom Vladimírom Krčmérym cez moderátorku Adelu Banášovú a futbalistu Mareka Hamšíka až po kňaza Jána Kulana, ktorý pracuje na covid oddelení v Univerzitnej nemocnici Louisa Pasteura v Košiciach.
Okrem vizuálov známych osobností so sloganom s vakcínou ministerstvo pripravilo aj informačný portál slovenskoproticovidu.sk Sú na ňom informácie o očkovaní a vakcínach, ich bezpečnosti aj o hoaxoch, ktoré vakcináciu sprevádzajú.
Kampaň pre ministerstvo pripravila PR agentúra AMI Comnunications za 80-tisíc eur. V minulosti v nej pôsobil aj Juraj Puchý, ktorý v súčasnosti komunikuje za obvineného podnikateľa Jozefa Brhela.
Na Slovensku sa začalo očkovať 26. decembra. Prvým zaočkovaným bol Krčméry. Do soboty bolo u nás zaočkovaných vyše 133-tisíc ľudí. Aby sa na Slovensku vytvorila kolektívna imunita je potrebné, aby sa zaočkovalo aspoň 3,3 milióna ľudí.
Konečne prišla
"Je strašne dôležité, že kampaň je a že ju konečne spustili," reaguje na ňu odborníčka na reklamu Simona Bubánová z agentúry CD Creative Department. Svojim vyjadrením naznačuje podobne, ako iní odborníci, že kampaň prichádza neskoro. Očkovacie komunikačné kampane už niekoľko týždňov bežia v susednom Česku alebo v Poľsku.