SME

Sociológ Vašečka: Kollár je s ôsmimi percentami skutočným víťazom vlaňajších volieb

Medzi voličmi Sme rodina je 62 percent žien.

Sociológ Michal Vašečka.Sociológ Michal Vašečka. (Zdroj: SME/Marko Erd)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Boris Kollár (Sme rodina) pôsobí na svojich voličov ako úprimný človek, ktorý viditeľne neklame. Stačí sa mu priznať k prešľapu a je mu odpustené, veď všetci sme hriešni, hovorí v rozhovore sociológ MICHAL VAŠEČKA. Preto mu zlyhania u voličov prechádzajú.

Sme rodina je podľa Vašečku skutočným víťazom vlaňajších volieb. Kollár pochopil, že bez neho to v koalícii nepôjde, a preto má pocit, že si môže dovoliť čokoľvek.

Stranu Sme rodina volia prevažne ženy - ich podiel je až 62 percent, a medzi voličmi je zastúpená najmä veková skupina od 22 do 39 rokov. Prečo práve tieto skupiny ľudí volia stranu Borisa Kollára?

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Kollár od začiatku pochopil, že nesmie siahať na Matovičove srdcovky Čítajte 

Podiel žien medzi voličmi je pri strane Sme rodina najvýraznejší spomedzi všetkých politických strán. Jednoznačne je za tým Boris Kollár.

Roky bol vyrábaný jeho obraz ako celebrity zo Smotánky, bol pravidelne témou slovenského bulváru. Jeho voliči sú skôr ľudia so stredným vzdelaním, na Gaussovej krivke sa ničím nelíšia od priemeru. Nie sú medzi nimi najvyššie vrstvy obyvateľstva, ale ani ľudia z najnižších sociálnych vrstiev.

A pre nich je na Borisovi Kollárovi, pravdepodobne, príťažlivý obraz otca, ktorý o sebe sám hovorí, že možno nie je ideálny partner, no na rozdiel od mnohých iných sa o všetky svoje deti stará. Zdá sa, že vytváranie tohto obrazu na jeho voličov funguje. Preto nie je pre voličstvo prekážkou ani to, že otvorene prevádzkuje polygamiu.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá časť efektu Borisa Kollára spočíva v tom, že mnohí ho považujú za úprimného. Keď novinári odhalia, že jeho diplomová práca zo Skalice je problematická, prizná sa, že to môže byť pravda. Povie, že mu vtedy práca prešla a asi urobila chybu aj hodnotiaca komisia, ale v princípe sa hlási k tomu, že to môže byť problém. Nevykrúca sa a viditeľne neklame.

Keď ho nachytajú na komunikácii s Alenou Zsuzsovou, povie, že je slobodný muž a môže komunikovať, s kým chce. Keď si vypisoval s maloletou chovankyňou o "vyšukaní", opäť priznal, že si písali, ale nevedel, že bola maloletá.

Voličom tak odovzdáva odkaz - problematické veci občas robia všetci, ale ja som na rozdiel od iných úprimný a nič neukrývam.

Ako sa pre jeho voličky a voličov snúbi dohromady fakt, že Kollár je otcom jedenástich detí s desiatimi ženami a hovorí o sebe ako o konzervatívnom politikovi, neprekáža im to?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C833C na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Hnutie SME RODINA

Súvisiace témy: Boris Kollár
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 903
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 551
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 687
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 536
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 277
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 142
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 842
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 072
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu