BRATISLAVA. Slovenskú rektorskú konferenciu naďalej povedie Rudolf Kropil, rektor Technickej univerzity vo Zvolene. Informovala o tom Ľubica Benková zo Slovenskej rektorskej konferencie.
Kropil vo svojom programovom vyhlásení zdôraznil potrebu kooperatívnej atmosféry vo vnútri konferencie.
"Rektorky a rektori ukázali súdržnosť pri diskusii o podobe novely zákona o vysokých školách. V tomto musíme pokračovať, aby finálna verzia zákona mala proeurópsku dimenziu, zachovala akademickú samosprávu a posilnila autonómiu vysokých škôl," uviedol prezident Slovenskej rektorskej konferencie.
Ďalej zdôraznil potrebu presadzovať priority rektorskej konferencie, a to najmä vytvoriť moderné a atraktívne podmienky pre študentov vysokých škôl, vytvoriť vhodný flexibilný legislatívny rámec, ako aj vytvoriť prostredie stimulujúce rozvoj, rast a konkurencieschopnosť.
Doplnil tiež nevyhnutnosť dofinancovania vysokých škôl v aktuálnom roku a potrebu kompenzácií vo financovaní v dôsledku poklesu výnosov z dôvodu pandemickej situácie.
Ako zásadnú vyzdvihol potrebu férovej komunikácie s predstaviteľmi vlády a ministerstva školstva.

"V tomto duchu je dôležitá informovanosť verejnosti s cieľom objektivizácie verejnej mienky," doplnil prezident Slovenskej rektorskej konferencie..
Na záver programového vyhlásenia apeloval na spoluprácu všetkých vysokých škôl bez ohľadu na to, či ide o verejnú, štátnu, súkromnú, veľkú či malú vysokú školu.
Vo funkciách viceprezidentov SRK boli potvrdení na druhé funkčné obdobie Lucia Kurilovská, rektorka štátnej Akadémie Policajného zboru v Bratislave, a Libor Vozár z Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Novozvoleným viceprezidentom Slovenskej rektorskej konferencie. bol profesor Tomáš Lengyelfalusy, rektor súkromnej Vysokej školy DTI v Dubnici nad Váhom.
Ferdinand Daňo, rektor Ekonomickej univerzity v Bratislave, je viceprezidentom Slovenskej rektorskej konferencie. od roku 2020 a naďalej pokračuje vo svojom dvojročnom mandáte.
Prezídium je prvýkrát vo svojej histórii zložené zo zástupcov všetkých typov vysokých škôl, čím reflektuje rôznorodosť vysokoškolského prostredia.