SME

Slováci trávia na sociálnych sieťach až tri hodiny denne

Populárne sú čoraz viac aj u seniorov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Na sociálnych sieťach trávia Slováci denne až tri hodiny. Populárne sú nie len u mladých, ale čoraz častejšie aj u seniorov. Len dve percentá ľudí nepoužívajú sociálne siete vôbec.

Vyplýva z prieskumu AMI Digital Index, ktorý mapuje trendy v používaní sociálnych sietí u používateľov internetu a dôveru v médiá na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V porovnaní s Českom vedieme

Prieskum ukázal, že 87 percent Slovákov používa sociálne siete denne a v priemere na nich strávia 183 minút. Pri štvrtine populácie dokonca ide o viac ako štyri hodiny denne.

SkryťVypnúť reklamu

Slováci vedú aj v porovnaní s Českom. Tam je priemerná doba o 30 minút kratšia, a to 2,5 hodiny denne.

Sociálne siete si podľa prieskumu každý deň prezerá 97 percent mladých vo veku 15 až 29 rokov. U starších ľudí nad 60 rokov je to o niečo menej, a to 74 percent. Vyše dve hodiny na sieťach strávi o 14 percent žien viac ako mužov.

Väčšina ľudí využíva sociálne siete na kontakt s priateľmi, až potom na zábavu či vyhľadávanie informácií. Na sociálnych sieťach sú najviac sledované fotografie, za nimi nasledujú textové príspevky či krátke videá do jednej minúty.

Najviac dôverujeme rozhlasu

Prieskum taktiež zisťoval, ktorým typom médií Slováci najviac dôverujú.

Na prvom mieste skončil rozhlas, ktorý má takmer dvojnásobnú dôveru v porovnaní s televíziou a viac než trojnásobnú oproti tlači. Weby a sociálne siete skončili najhoršie. Medzi ich používateľmi je viac tých, ktorí im neveria ako tých, ktorí im veria.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum pre AMI Communications Slovakia realizovala agentúra STEM/MARK na vzorke 1 010 respondentov starších ako 15 rokov, formou internetového dotazníka, v období 17. až 25. mája 2021.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 912
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 559
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 704
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 552
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 277
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 117
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 774
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 079
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu