SME

Vallo: Nová parkovacia politika bude prísnejšia a transparentnejšia

V Bratislave je zaočkovaných asi 57 percent ľudí.

Bratislavský primátor Matúš Vallo počas piatkovej tlačovej konferencie.Bratislavský primátor Matúš Vallo počas piatkovej tlačovej konferencie. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bratislava spúšťa od októbra parkovaciu politiku. Nezačne sa v celom meste naraz, ale ako pilotný projekt v Rači, Novom Meste a Petržalke. Za jedno auto zaplatia Bratislavčania ročne 39 eur, mimobratislavskí rezidenti budú musieť platiť hodinové parkovné od 50 centov do dvoch eur.

O kontrole áut v regulovaných zónach, prevádzke záchytných parkovísk a miere zaočkovanosti v hlavnom meste hovorí v rozhovore pre SME primátor Bratislavy MATÚŠ VALLO.

Od októbra sa spúšťajú parkovacie zóny v Novom Meste, Rači a Petržalke. Ak tam pôjde niekto, kto býva v inej mestskej časti a nemá parkovaciu kartu, ako zaparkuje?

SkryťVypnúť reklamu

Regulácia parkovania je jedným z najpálčivejších komunálnych problémov. Ľudí na to pripravujeme, komunikujeme s nimi, ale aj tak je to pre niektorých veľká zmena. Verím však, že k lepšiemu.

Na miestach, kde ľudia parkovali zadarmo a bez problémov, budú musieť mať parkovaciu kartu a dávať si pozor na niektoré hodiny. A to najmä vtedy, ak nebývajú v takzvanej regulovanej zóne.

Od októbra začíname parkovaciu politiku postupne spúšťať, pre pandémiu projekt pár mesiacov mešká. Začíname s prvými zónami, v Rači je to zóna okolo Peknej cesty, Krasňany. V Petržalke to bude takzvaná zóna Sever.

Zóna v Novom Meste, Tehelné pole, už funguje, zatiaľ s dobrými výsledkami. Dobrý výsledok je jednoducho zmerateľný, vidím ho, keď sa večer prejdem zónou a nájdem voľné parkovacie miesta. Chceme dosiahnuť, aby v čase, keď príde rezident domov, ľahko zaparkoval.

SkryťVypnúť reklamu

Kedy sa spustia ostatné mestské časti?

Vo všeobecne záväznom nariadení, ktoré sme schválili v júni, sa pridali ďalšie zóny a mestské časti. Mestské časti si povedia, aký typ a koľko zón budú mať a ako budú regulované. Konzultujeme to s nimi, ale je to "noha vo dverách", ktorú sme im nechali.

Do konca roka bude ešte veľmi vyťažená parkovacia zóna v Starom Meste a v okolí železničnej stanice. Hneď na začiatku budúceho roka to budú zóny v Karlovej Vsi, Dúbravke a vo Vrakuni.

Podmienkou parkovacieho miesta je trvalý pobyt v Bratislave. Stíhajú sa naň ľudia prihlásiť do októbra?

Prihlásiť sa môžu hocikedy. V momente, keď si človek prihlási trvalý pobyt, bude bez problémov môcť vstúpiť do takzvaného PAAS - bratislavského parkovacieho asistenta.

SkryťVypnúť reklamu

Bude mať všetky výhody, napríklad rezidentské parkovanie za 39 eur, dve hodiny v inej zóne za desať eur ročne a sto hodín ročne navyše zadarmo pre návštevy.

Za prvé auto na jeden byt zaplatí 39 eur ročne, za druhé, ktoré používa osoba prihlásená v tom istom byte, zaplatí 150 eur.

Žiadne auto nemá 36 percent všetkých domácností v Bratislave a 49 percent domácností má len jedno auto. Pätnásť percent domácností má dve autá a dve percentá domácností majú tri autá alebo viac.

Sú to však dáta z roku 2014. Bohužiaľ, počet áut v Bratislave, na rozdiel od Viedne, každoročne narastá.

V regulovaných zónach sa dá auto nerezidenta nahlásiť mestskej polícii, lebo na ňom nemá nálepku. Po novom bude povolenie parkovať v rezidenčných oblastiach digitálne. Ako budú občania vedieť, či tam môžu zaparkovať?

SkryťVypnúť reklamu

Od 1. mája nemusí policajt čakať na mieste, aby vystavil pokutu. Mesto môže kontrolovať všetky autá na ulici skenovacím zariadením, značky na aute sú spárované so softvérom, ktorý vie povedať, či má dané auto zaplatenú parkovaciu kartu. Každú ulicu v regulovanej zóne budeme kontrolovať trikrát denne.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C85EC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Vláda Eduarda Hegera (2021 - 2023)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu