SME

Dezinformačné médiá slúžia vybraným politikom a niekedy môžu byť aj dobrým biznisom

Väčšinou o nich vieme málo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Jozef Pročko odkázal poslankyni ĽSNS, že zhorí v pekle, pretože chcela dobrovoľné očkovanie. Toto je jeden z typických titulkov na dezinformačnom médiu.

Vyhradzujú sa proti tradičným médiám, často šíria nacionalistické myšlienky, broja proti liberálnym témam či Európskej únii a spochybňujú očkovanie proti covidu-19. Dezinformačné médiá si vytvorili vlastný svet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo niektoré slúžia konkrétnym politikom, ďalšie boli založené nadšencami či z ideologických dôvodov. Ich návštevnosť dosiahla dokonca také čísla, že zopár z nich si zo šírenia dezinformácií dokázalo vybudovať úspešný biznis.

SkryťVypnúť reklamu

Finančne profitovať sa však podarilo len najväčším hráčom na internete, akými sú v súčasnosti Hlavné správy, Hlavný denník či Infovojna. Časopis Zem a vek sa z internetu pomaly vytráca po tom, ako mu facebook zablokoval profil za opakované šírenie hoaxov.

Ostatné dezinformačné weby sú menšie a zväčša existujú skôr z politických a ideologických dôvodov. Ich presný počet nie je jasný, známejších je asi desať.

Všetky však spája fakt, že sa snažia skryť, kto za nimi v skutočnosti stojí. Na weboch zväčša neuvádzajú žiadne informácie o vlastníkoch a často ani o redakcii. Aj pri registrácii domény sa skrývajú za hostingové firmy.

Dezinformácie ako biznis

Najväčším skokanom spomedzi dezinformačných médií je Hlavný denník, ktorý za posledné dva roky investoval do vlastnej propagácie na facebooku viac ako 18-tisíc eur.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8AAD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 267
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 760
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 876
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 571
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 471
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu