SME

Dezinformačné médiá slúžia vybraným politikom a niekedy môžu byť aj dobrým biznisom

Väčšinou o nich vieme málo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Jozef Pročko odkázal poslankyni ĽSNS, že zhorí v pekle, pretože chcela dobrovoľné očkovanie. Toto je jeden z typických titulkov na dezinformačnom médiu.

Vyhradzujú sa proti tradičným médiám, často šíria nacionalistické myšlienky, broja proti liberálnym témam či Európskej únii a spochybňujú očkovanie proti covidu-19. Dezinformačné médiá si vytvorili vlastný svet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo niektoré slúžia konkrétnym politikom, ďalšie boli založené nadšencami či z ideologických dôvodov. Ich návštevnosť dosiahla dokonca také čísla, že zopár z nich si zo šírenia dezinformácií dokázalo vybudovať úspešný biznis.

SkryťVypnúť reklamu

Finančne profitovať sa však podarilo len najväčším hráčom na internete, akými sú v súčasnosti Hlavné správy, Hlavný denník či Infovojna. Časopis Zem a vek sa z internetu pomaly vytráca po tom, ako mu facebook zablokoval profil za opakované šírenie hoaxov.

Ostatné dezinformačné weby sú menšie a zväčša existujú skôr z politických a ideologických dôvodov. Ich presný počet nie je jasný, známejších je asi desať.

Všetky však spája fakt, že sa snažia skryť, kto za nimi v skutočnosti stojí. Na weboch zväčša neuvádzajú žiadne informácie o vlastníkoch a často ani o redakcii. Aj pri registrácii domény sa skrývajú za hostingové firmy.

Dezinformácie ako biznis

Najväčším skokanom spomedzi dezinformačných médií je Hlavný denník, ktorý za posledné dva roky investoval do vlastnej propagácie na facebooku viac ako 18-tisíc eur.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8AAD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Hoax

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  6. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 403
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 081
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 965
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 618
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 470
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 804
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 162
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 712
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu