SME

Dezinformačné médiá slúžia vybraným politikom a niekedy môžu byť aj dobrým biznisom

Väčšinou o nich vieme málo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Jozef Pročko odkázal poslankyni ĽSNS, že zhorí v pekle, pretože chcela dobrovoľné očkovanie. Toto je jeden z typických titulkov na dezinformačnom médiu.

Vyhradzujú sa proti tradičným médiám, často šíria nacionalistické myšlienky, broja proti liberálnym témam či Európskej únii a spochybňujú očkovanie proti covidu-19. Dezinformačné médiá si vytvorili vlastný svet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo niektoré slúžia konkrétnym politikom, ďalšie boli založené nadšencami či z ideologických dôvodov. Ich návštevnosť dosiahla dokonca také čísla, že zopár z nich si zo šírenia dezinformácií dokázalo vybudovať úspešný biznis.

SkryťVypnúť reklamu

Finančne profitovať sa však podarilo len najväčším hráčom na internete, akými sú v súčasnosti Hlavné správy, Hlavný denník či Infovojna. Časopis Zem a vek sa z internetu pomaly vytráca po tom, ako mu facebook zablokoval profil za opakované šírenie hoaxov.

Ostatné dezinformačné weby sú menšie a zväčša existujú skôr z politických a ideologických dôvodov. Ich presný počet nie je jasný, známejších je asi desať.

Všetky však spája fakt, že sa snažia skryť, kto za nimi v skutočnosti stojí. Na weboch zväčša neuvádzajú žiadne informácie o vlastníkoch a často ani o redakcii. Aj pri registrácii domény sa skrývajú za hostingové firmy.

Dezinformácie ako biznis

Najväčším skokanom spomedzi dezinformačných médií je Hlavný denník, ktorý za posledné dva roky investoval do vlastnej propagácie na facebooku viac ako 18-tisíc eur.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8AAD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 786
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 582
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 434
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 290
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 799
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 417
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 395
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu