BRATISLAVA. Človek má pocit, akoby autobusom vstupoval do podzemia neďalekého nákupného centra Eurovea, kde za rampou čaká veľké podzemné parkovisko.
V deň otvorenia autobusovej stanice na bratislavských Nivách to také jednoduché nebolo. Jeden z autobusov prichádzajúci z Páričkovej ulice nechcela rampa vpustiť. Za chvíľu sa za ním vytvorila kolóna.
"Pokazila sa," hovoril vodič autobusu reportérovi SME. Po desiatich minútach čakania otvoril dvere a pasažieri vystúpili v strmo klesajúcom tuneli stanice.
K vstupu s veľkými vysvietenými zdravicami v troch jazykoch Willkomen, Vitajte a Welcome museli dôjsť desiatky metrov po vlastných. Hneď však bol pri nich personál stanice, ktorý im ukázal cestu.
"Zaznamenali sme technický výpadok automatizovaného systému otvárania rampy, ktorý bol v krátkom čase vyriešený," povedal hovorca Slovak Lines Štefan Bako.
Autobusy presmerovali na Svätoplukovu ulicu, kde je ďalší vstup do stanice.
Najzaujímavejší vstup je však priamo z frekventovanej ulice Mlynské nivy. Do podzemia sa vstupuje priamo z cesty, súčasťou je aj prvý podzemný kruhový objazd na Slovensku. Dvanásť metrov pod zemou.
Spoločnosť HB Reavis začala stavať autobusovú stanicu v roku 2017. Otvorila ju vo štvrtok 30. septembra. Okrem stanice je v komplexe aj obchodné centrum, prvá cykloveža na Slovensku a administratívna budova Nivy Tower, najvyššia v Bratislave.
Tabule veľmi nepomôžu
Nástupištia autobusov na prvom podzemnom poschodí pôsobili v deň otvorenia opustene. Neboli nich takmer žiadni ľudia.