BRATISLAVA 28. júna (SITA) - Obce by od 1. septembra mali vykonávať dozor nad reklamou, nad ktorou nevykonávajú dozor špecializované orgány ako je napríklad Štátna veterinárna a potravinárska správa, či Štátny ústav pre kontrolu liečiv. Navrhuje to ministerstvo hospodárstva v novele zákona o reklame, ktorú dnes posúdi Legislatívna rada vlády. Podľa ministerstva práve obce majú najlepší prehľad o rôznej veľkoplošnej, plagátovej alebo tlačovinovej reklame, ktorá sa šíri na ich území. Rezort hospodárstva tiež navrhuje, aby príjem z pokút, ktoré uložia obce, bol príjmom ich rozpočtu.
Novelou, ktorú posudzuje LRV, sa tiež nanovo definuje sponzorstvo. Pod týmto pojmom sa bude rozumieť finančný alebo vecný príspevok na podujatie a činnosť, ktorej cieľom alebo vedľajším výsledkom je reklama. Novelou sa zároveň zakazuje sponzorstvo činností a podujatí, ktoré majú za cieľ reklamu tabakových výrobkov a tiež reklama tabakových výrobkov na akýchkoľvek informačných nosičoch, ktoré sprostredkujú tabakovú reklamu.