BRATISLAVA. Tri oriešky pre Popolušku, Mrázik či Sám doma. Televízie o tieto filmové legendy zvádzajú tvrdý konkurenčný boj.
Za vianočné filmy sú televízie ochotné dať státisíce eur, aby získali tie, ktoré ich diváci najviac milujú a dokázali na ne naviazať reklamu, ktorá im prinesie peniaze.
Bežnému divákovi potom stačí na Vianoce len zapnúť televízor a nájsť si, na ktorom kanáli dávajú jeho obľúbenú rozprávku.
Jedným z najžiadanejších a najdrahších filmov je česká rozprávka Tri oriešky pre Popolušku. Slovenským filmom s najvyššou vyvolávacou cenou je Pacho, hybský zbojník. Ceny za ich licencie sa pohybujú v desiatkach až stovkách tisícov eur.
Hlavným slovenským televíziám Markíza, Joj a RTVS okrem množstva peňazí niekedy pomôže aj šťastná ruka pri žrebe.