SME

Firmám chýbajú mliekari, syrári aj sladovníci. Tak si ich so školami vychovávajú sami

Duálne vzdelávanie trhu vyhovuje.

Kolektív tejto prešovskej predajne DMD tvoria iba absolventi študijného odboru obchodný pracovník. Kolektív tejto prešovskej predajne DMD tvoria iba absolventi študijného odboru obchodný pracovník. (Zdroj: FOTO – ARCHÍV SOŠ )

Jednu prešovskú prevádzku drogistického reťazca DMD tvoria len zamestnanci duálneho odboru obchodný pracovník, ktorí tento štvorročný odbor vyštudovali na Strednej odbornej škole gastronómie a služieb v Prešove. Inde na Slovensku prevádzku zloženú z dualistov tohto odboru nenájdete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Andrea Klačeková, riaditeľka školy je na to veľmi pyšná. "Môže za to aj nadšenie a oduševnenie našich majstrov a majsteriek odborného výcviku, ktorí to prenášajú na žiakov. Tento odbor poskytuje široký záber uplatnenia a každoročne sa naň hlási niekoľkonásobne viac uchádzačov, ako môžeme prijať. Záujem zamestnávateľov stále silnie," povedala riaditeľka Klačeková.

SkryťVypnúť reklamu

Duálnemu vzdelávaniu sa na tejto škole darí dobre, vo veľkej obľube sú medzi deviatakmi aj štvorročné učebné odbory, kde žiaci získajú výučné listy pre dve rôzne oblasti, a to v kombináciách cukrár – kuchár a cukrár – pekár.

Súvisiaci článok Vreckové počas školy, veľa praxe a isté miesto. Čo prináša duálne vzdelávanie žiakom? Čítajte 

Nová generácia sládkov

Pred štyrmi rokmi na podnet regionálneho pivovaru Šariš Stredná odborná škola gastronómie a služieb rozbehla už zabudnutý učebný odbor pivovarník sladovník. A neoľutovala, chystá sa ho otvoriť aj v novom školskom roku.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8NJS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 200
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 863
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 163
  4. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 286
  5. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 237
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 085
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 013
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 764
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu