SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Voľné miesta pre učiteľov pribudli, zamestnancov hľadalo vlani 1500 škôl

Z pohľadu pedagógov je najnižší záujem o pôsobenie na základných školách.

(Zdroj: SITA )

BRATISLAVA. V školstve narástla potreba nových pracovníkov, zamestnancov hľadalo vlani viac než 1 500 škôl, čo je o pätinu viac než rok predtým.

Vyplýva to z analýzy portálu Edujobs.sk, ktorý patrí do portfólia platformy Profesia.sk.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počet ponúk sa každoročne zvyšuje

Portál za rok 2021 zaznamenal celkovo 6 091 pracovných ponúk v slovenskom školstve. Je to najviac od vzniku portálu v roku 2013.

Hovorkyňa Profesie Nikola Richterová spresnila, že z vyše 6 000 pracovných ponúk väčšinu (4936) tvorili pedagogické pozície.

SkryťVypnúť reklamu

"Pohľad na predošlé obdobia jasne ukazuje, že počet ponúk na učiteľov a učiteľky sa kontinuálne zvyšuje každý jeden rok," skonštatovala hovorkyňa.

Najmenší záujem cítia na základných školách

Takisto sa zvyšuje aj počet škôl, ktoré zháňajú nových zamestnancov. Kým vlani to bolo vyše 1 500, rok predtým okolo 1 400, v rokoch 2018 a 2019 okolo 1000 a v predošlých rokoch menej než tisíc.

Najviac inzerátov pritom uverejňujú základné školy. Tvoria 21 percent zo všetkých školských ponúk.

"Najväčší dopyt bol najmä po pedagógoch so zameraním na angličtinu, nemčinu, matematiku, fyziku a slovenský jazyk s literatúrou," vymenovala hovorkyňa.

Práve o učenie na základných školách je však z pohľadu pedagógov najnižší záujem. Na takúto pozíciu vlani zareagovali v priemere štyria uchádzači, v prípade prvého stupňa dokonca o jedného menej.

SkryťVypnúť reklamu

Naopak, väčší záujem je o pôsobenie v materských školách či o post vychovávateľa. Na jednu ponuku práce tu totiž zareagovalo v priemere osem, resp. 12 ľudí.

"Aktuálna situácia by bola pre školy určite znesiteľnejšia, ak by na pedagogické pozície reagoval taký počet uchádzačov a uchádzačiek ako na vybrané nepedagogické pozície," skonštatovala hovorkyňa.

Školy mali vlani najmenší problém s hľadaním nových ľudí na pozície informátorov (v priemere 69 reakcií na jeden inzerát), recepčných (60) či sekretárok (48).

Naopak, najťažšou úlohou vlani bolo zohnať nového riaditeľa školy. Na jednu takúto pracovnú ponuku zareagoval v priemere iba jediný uchádzač. Rovnaká bola situácia pri pozíciách ako hlavný kuchár či učiteľka na základnej umeleckej škole.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 433
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 946
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 390
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 701
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 908
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 393
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu